Hoe was je zondag [2]?

Forummer

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Forummer »

FlyingEagle schreef: Vandaag, 10:03
Forummer schreef: Vandaag, 09:55
FlyingEagle schreef: Vandaag, 09:48 Gistermorgen een preek over Hooglied 2:16-17
Voor al Gods kinderen een les om ter harte te nemen. Kort samengevat:
In vers 16 belijdt de bruid dat de Bruidegom haar Liefste is en dat ze van Hem is. Terwijl, en dat staat in vers 17, Hij er niet is want ze vraagt of Hij terugkomt.
Zo is het voor alle gelovigen belangrijk om als de gevoelige tegenwoordigheid van God niet wordt ervaren niet in ongeloof te zeggen dat het wel geen werk van God is geweest maar toch te zeggen Hij de mijne en ik de Zijne.
De bruid roept haar Liefste op om als een ree of hertenwelp te komen over de bergen van Bether. Ze mist Hem en kan tot Hem niet komen en ziet allerlei bergen en kliffen waar ze niet overheen kan komen, maar dan roept ze of de Bruidegom over deze onmogelijkheden heen wil komen omdat ze weet dat Hij dat alleen kan.

's middags stond HCZ 33 va 90 centraal. Schriftgedeelte: Filippenzen 4
Over de hartelijke vreugde in God door Christus. Gelovigen mogen niet met een nors en treurig gezicht over de aarde gaan, het hartelijke leedwezen over de zonder is er zeker wel, zie va 89 maar hou dat maar voor in de binnenkamer. Laat als kind van God zien hoe goed het is om God te dienen en voor hem te leven.
Klinkt als een goede zondag. Jullie eigen predikant?
We waren zaterdag nog even in jullie kringloopwinkel, de koffietafel zat er vol. Goed om te zien!
Ja onze eigen ds.

Wat leuk dat je er was, ja het voldoet erg een een behoefte. Vinden mooie gesprekken plaats. We hopen zo hun levensvragen met Gods Woord te kunnen verbinden.
Dat laatste is ook het uiteindelijke doel van jullie kringloopwinkel toch? Wat zou het geweldig zijn als die mensen aan de koffietafel ook de onderwerpen waarover gisteren bij jullie gepreekt is, in hun ziel mogen gaan beleven. Zeer positief dat jullie dit doen!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Gisterenmorgen bediening van de heilige doop, psalm 77 vers 9 stond centraal.
Gisteravond een preek die mij raakte over psalm 84 vers 12 door ds J Koppelaar
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.

Gib dich zufrieden und sei stille
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Nabetrachting na de bediening van ‘s Heeren Avondmaal in de morgen:

Op U mijn Heiland blijf ik hopen
Verlos mij van mijn bange pijn
Zie heel mijn hart staat voor u open
En wil o Heer uw tempel zijn
O Gij wien aard' en hemel zingen
Verkwik mij met uw heil'ge gloed
Kom met uw zachte glans doordringen
O zon van liefde mijn gemoed

Vervul o Heiland het verlangen
Waarmee mijn hart uw komst verbeidt
Ik wil in ootmoed U ontvangen
Mijn ziel en zinnen zijn bereid
Blijf in uw liefde mij bewaren
Waar om mij heen de wereld woedt
O mocht ik uwe troost ervaren
Doe intocht Heer in mijn gemoed
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Christen

Bericht door Christen »

Het zal wat zijn.. Boven of op de nieuwe aarde... om je dan tegen te komen en je gezicht te zien stralen...
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
Plaats reactie