Ik zeg ook niet dat het niet waar hoeft te zijn, maar het vestigt wel een openbaar te raadplegen beeld wat nooit meer van internet af gaat. Diensten van studenten zitten niet voor niets achter een slotje (als het goed is). Zijn niet voor Jan & Alleman bedoeld. Zie het als een stagiair die zijn eerste stappen op een bepaald terrein zet. Hoe zouden we het vinden als de eerste, mogelijk wankele verrichtingen van die stagiar op het wereldwijde web besproken werden met naam en toenaam?DDD schreef: ↑11 nov 2025, 21:08 Ik maak er bezwaar tegen dat hier zomaar van vooroordelen gesproken wordt.
Er lijkt mij geen enkele reden om Silo niet op zijn of haar woord te geloven: en dat is dat deze student zich van een raar en vervelend taalgebruik bedient. Dat kan toch gewoon besproken worden? Het lijkt me heel belangrijk voordat je onverwacht met een nieuwe dominee zit die zo preekt en daar nog vóór hebt gestemd ook.
Verder zijn er pogingen gedaan om commentaar vanuit de gemeenten op het functioneren van studenten en vooral van de Theologische School de mond te snoeren, in artikelen in de Saambinder. Dat is echter niet iets waar je aan mee hoeft te werken. Kwalijke zaken kunnen maar het beste duidelijk worden benoemd, wat mij betreft.
Want als de betrokkenen ergens anders iets niet zint, is men ook helemaal niet zo voorzichtig in het geven van oordelen en standpunten of gevoelens.
Hoe was je zondag [2]?
Re: Hoe was je zondag [2]?
-
De Rijssenaar
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 11 apr 2025, 19:30
Re: Hoe was je zondag [2]?
Dat is wel prettig inderdaad.. De meeste Rijssenaren voelen de wortel van personen vaak wel goed aan.DDD schreef: ↑11 nov 2025, 22:31 Dat laatste verschilt ook nogal per persoon, vrees ik. Maar in Rijssen zijn mensen inderdaad niet heel volgzaam aangelegd en soms is dat maar goed ook.
Gelukkig heb ik niet zoveel ervaring met zulke dominees. Er zijn gelukkig ook dominees die wel duidelijke meningen hebben maar toch niet onbescheiden zijn (naar buiten toe dan, ze kunnen zichzelf natuurlijk wel hoogmoedig vinden, maar meestal is dat een teken dat het relatief gezien nog erg meevalt).
Ja, wees er blij mee.. Het kan echt heel moeilijk zijn als je hier wel mee te maken hebt… Vind het verhaal van Hanna ook altijd mooi. Die had te maken met onbegrip en harde oordelen van de priester, terwijl ze wel haar zorgen bij God uitsprak in de tempel en dus op goede plaats was.. En hoe moest Jezus wel niet lijden onder de godsdienstige mensen van die dagen. Dan was hij ook nog God, dus hij doorzag de wortel helemaal…
Re: Hoe was je zondag [2]?
Ik heb deze student gehoord en ik kan me totaal niet vinden dat deze student zich van een raar en vervelend taalgebruik bedient. Zijn taalgebruik is niet 'zangerig' zoals in de OGG nog wel eens voorkomt en hij gebruikt vaak korte duidelijke zinnen. Dat hij voornamelijk 'beschrijvend' preekt klopt, maar dat was gezien zijn standplaats te verwachten. Het is ook een student die nog maar net begint en zeker nog wat moet bijleren, dus onnodig en beschamend om deze student zulke kwalificaties toe te dichten.DDD schreef: ↑11 nov 2025, 21:08 Ik maak er bezwaar tegen dat hier zomaar van vooroordelen gesproken wordt.
Er lijkt mij geen enkele reden om Silo niet op zijn of haar woord te geloven: en dat is dat deze student zich van een raar en vervelend taalgebruik bedient. Dat kan toch gewoon besproken worden? Het lijkt me heel belangrijk voordat je onverwacht met een nieuwe dominee zit die zo preekt en daar nog vóór hebt gestemd ook.
Verder zijn er pogingen gedaan om commentaar vanuit de gemeenten op het functioneren van studenten en vooral van de Theologische School de mond te snoeren, in artikelen in de Saambinder. Dat is echter niet iets waar je aan mee hoeft te werken. Kwalijke zaken kunnen maar het beste duidelijk worden benoemd, wat mij betreft.
Want als de betrokkenen ergens anders iets niet zint, is men ook helemaal niet zo voorzichtig in het geven van oordelen en standpunten of gevoelens.
Re: Hoe was je zondag [2]?
Ik kreeg ongeveer ditzelfde te horen van een andere luisteraar. Zo zie je maar dat beluisteren ingekleurd kan zijn.GGotK schreef: ↑12 nov 2025, 08:39Ik heb deze student gehoord en ik kan me totaal niet vinden dat deze student zich van een raar en vervelend taalgebruik bedient. Zijn taalgebruik is niet 'zangerig' zoals in de OGG nog wel eens voorkomt en hij gebruikt vaak korte duidelijke zinnen. Dat hij voornamelijk 'beschrijvend' preekt klopt, maar dat was gezien zijn standplaats te verwachten. Het is ook een student die nog maar net begint en zeker nog wat moet bijleren, dus onnodig en beschamend om deze student zulke kwalificaties toe te dichten.DDD schreef: ↑11 nov 2025, 21:08 Ik maak er bezwaar tegen dat hier zomaar van vooroordelen gesproken wordt.
Er lijkt mij geen enkele reden om Silo niet op zijn of haar woord te geloven: en dat is dat deze student zich van een raar en vervelend taalgebruik bedient. Dat kan toch gewoon besproken worden? Het lijkt me heel belangrijk voordat je onverwacht met een nieuwe dominee zit die zo preekt en daar nog vóór hebt gestemd ook.
Verder zijn er pogingen gedaan om commentaar vanuit de gemeenten op het functioneren van studenten en vooral van de Theologische School de mond te snoeren, in artikelen in de Saambinder. Dat is echter niet iets waar je aan mee hoeft te werken. Kwalijke zaken kunnen maar het beste duidelijk worden benoemd, wat mij betreft.
Want als de betrokkenen ergens anders iets niet zint, is men ook helemaal niet zo voorzichtig in het geven van oordelen en standpunten of gevoelens.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Re: Hoe was je zondag [2]?
Wat is er mis met een OGG-preek?
Wat is er mis met een beschouwende preek?
Wat is er mis met een beschouwende preek?
- Maanenschijn
- Berichten: 5623
- Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33
Re: Hoe was je zondag [2]?
Het was een zondag met preken om diep over na te denken.
Onze predikant had een voorbereidingspreek uit Openbaring 9, een schare die niemand tellen kan in witte klederen, gewassen in het bloed van het Lam. En een avondpreek uit Daniel 10, over de strijd tussen de geesten van de duivel van de engelen.
Onze predikant had een voorbereidingspreek uit Openbaring 9, een schare die niemand tellen kan in witte klederen, gewassen in het bloed van het Lam. En een avondpreek uit Daniel 10, over de strijd tussen de geesten van de duivel van de engelen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Re: Hoe was je zondag [2]?
Het onderwerp van de middagdienst lijkt mij heel interessant. Zou je een link kunnen delen van deze dienst?Maanenschijn schreef: ↑17 nov 2025, 09:17 Het was een zondag met preken om diep over na te denken.
Onze predikant had een voorbereidingspreek uit Openbaring 9, een schare die niemand tellen kan in witte klederen, gewassen in het bloed van het Lam. En een avondpreek uit Daniel 10, over de strijd tussen de geesten van de duivel van de engelen.
Wij hadden gisteren ook twee bijzondere diensten.
- FlyingEagle
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
- Locatie: air
Re: Hoe was je zondag [2]?
Gistermorgen een preek over Hooglied 2:16-17
Voor al Gods kinderen een les om ter harte te nemen. Kort samengevat:
In vers 16 belijdt de bruid dat de Bruidegom haar Liefste is en dat ze van Hem is. Terwijl, en dat staat in vers 17, Hij er niet is want ze vraagt of Hij terugkomt.
Zo is het voor alle gelovigen belangrijk om als de gevoelige tegenwoordigheid van God niet wordt ervaren niet in ongeloof te zeggen dat het wel geen werk van God is geweest maar toch te zeggen Hij de mijne en ik de Zijne.
De bruid roept haar Liefste op om als een ree of hertenwelp te komen over de bergen van Bether. Ze mist Hem en kan tot Hem niet komen en ziet allerlei bergen en kliffen waar ze niet overheen kan komen, maar dan roept ze of de Bruidegom over deze onmogelijkheden heen wil komen omdat ze weet dat Hij dat alleen kan.
's middags stond HCZ 33 va 90 centraal. Schriftgedeelte: Filippenzen 4
Over de hartelijke vreugde in God door Christus. Gelovigen mogen niet met een nors en treurig gezicht over de aarde gaan, het hartelijke leedwezen over de zonder is er zeker wel, zie va 89 maar hou dat maar voor in de binnenkamer. Laat als kind van God zien hoe goed het is om God te dienen en voor hem te leven.
Voor al Gods kinderen een les om ter harte te nemen. Kort samengevat:
In vers 16 belijdt de bruid dat de Bruidegom haar Liefste is en dat ze van Hem is. Terwijl, en dat staat in vers 17, Hij er niet is want ze vraagt of Hij terugkomt.
Zo is het voor alle gelovigen belangrijk om als de gevoelige tegenwoordigheid van God niet wordt ervaren niet in ongeloof te zeggen dat het wel geen werk van God is geweest maar toch te zeggen Hij de mijne en ik de Zijne.
De bruid roept haar Liefste op om als een ree of hertenwelp te komen over de bergen van Bether. Ze mist Hem en kan tot Hem niet komen en ziet allerlei bergen en kliffen waar ze niet overheen kan komen, maar dan roept ze of de Bruidegom over deze onmogelijkheden heen wil komen omdat ze weet dat Hij dat alleen kan.
's middags stond HCZ 33 va 90 centraal. Schriftgedeelte: Filippenzen 4
Over de hartelijke vreugde in God door Christus. Gelovigen mogen niet met een nors en treurig gezicht over de aarde gaan, het hartelijke leedwezen over de zonder is er zeker wel, zie va 89 maar hou dat maar voor in de binnenkamer. Laat als kind van God zien hoe goed het is om God te dienen en voor hem te leven.
Re: Hoe was je zondag [2]?
Kan ik dit ergens terug luisteren?
- FlyingEagle
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
- Locatie: air
Re: Hoe was je zondag [2]?
Klinkt als een goede zondag. Jullie eigen predikant?FlyingEagle schreef: ↑Vandaag, 09:48 Gistermorgen een preek over Hooglied 2:16-17
Voor al Gods kinderen een les om ter harte te nemen. Kort samengevat:
In vers 16 belijdt de bruid dat de Bruidegom haar Liefste is en dat ze van Hem is. Terwijl, en dat staat in vers 17, Hij er niet is want ze vraagt of Hij terugkomt.
Zo is het voor alle gelovigen belangrijk om als de gevoelige tegenwoordigheid van God niet wordt ervaren niet in ongeloof te zeggen dat het wel geen werk van God is geweest maar toch te zeggen Hij de mijne en ik de Zijne.
De bruid roept haar Liefste op om als een ree of hertenwelp te komen over de bergen van Bether. Ze mist Hem en kan tot Hem niet komen en ziet allerlei bergen en kliffen waar ze niet overheen kan komen, maar dan roept ze of de Bruidegom over deze onmogelijkheden heen wil komen omdat ze weet dat Hij dat alleen kan.
's middags stond HCZ 33 va 90 centraal. Schriftgedeelte: Filippenzen 4
Over de hartelijke vreugde in God door Christus. Gelovigen mogen niet met een nors en treurig gezicht over de aarde gaan, het hartelijke leedwezen over de zonder is er zeker wel, zie va 89 maar hou dat maar voor in de binnenkamer. Laat als kind van God zien hoe goed het is om God te dienen en voor hem te leven.
We waren zaterdag nog even in jullie kringloopwinkel, de koffietafel zat er vol. Goed om te zien!
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Re: Hoe was je zondag [2]?
Jammer! Maar toch bedankt..
Re: Hoe was je zondag [2]?
Het was eeuwigheidszondag. Een prachtige, indrukwekkende en bijpassende preek over Henoch. Nog een mooi gesprek mogen voeren met de kids over wandelen met God.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
- FlyingEagle
- Berichten: 3200
- Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
- Locatie: air
Re: Hoe was je zondag [2]?
Ja onze eigen ds.Forummer schreef: ↑Vandaag, 09:55Klinkt als een goede zondag. Jullie eigen predikant?FlyingEagle schreef: ↑Vandaag, 09:48 Gistermorgen een preek over Hooglied 2:16-17
Voor al Gods kinderen een les om ter harte te nemen. Kort samengevat:
In vers 16 belijdt de bruid dat de Bruidegom haar Liefste is en dat ze van Hem is. Terwijl, en dat staat in vers 17, Hij er niet is want ze vraagt of Hij terugkomt.
Zo is het voor alle gelovigen belangrijk om als de gevoelige tegenwoordigheid van God niet wordt ervaren niet in ongeloof te zeggen dat het wel geen werk van God is geweest maar toch te zeggen Hij de mijne en ik de Zijne.
De bruid roept haar Liefste op om als een ree of hertenwelp te komen over de bergen van Bether. Ze mist Hem en kan tot Hem niet komen en ziet allerlei bergen en kliffen waar ze niet overheen kan komen, maar dan roept ze of de Bruidegom over deze onmogelijkheden heen wil komen omdat ze weet dat Hij dat alleen kan.
's middags stond HCZ 33 va 90 centraal. Schriftgedeelte: Filippenzen 4
Over de hartelijke vreugde in God door Christus. Gelovigen mogen niet met een nors en treurig gezicht over de aarde gaan, het hartelijke leedwezen over de zonder is er zeker wel, zie va 89 maar hou dat maar voor in de binnenkamer. Laat als kind van God zien hoe goed het is om God te dienen en voor hem te leven.
We waren zaterdag nog even in jullie kringloopwinkel, de koffietafel zat er vol. Goed om te zien!
Wat leuk dat je er was, ja het voldoet erg een een behoefte. Vinden mooie gesprekken plaats. We hopen zo hun levensvragen met Gods Woord te kunnen verbinden.