Verkiezingen oktober 2025

MGG

Re: Verkiezingen oktober 2025

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 23:35
MGG schreef: Gisteren, 23:24 Timmermans is weggerend omdat hij het gewoon niet kan. Dus VVD heeft een verhaal waarom GL/PvdA nu wel kan.
Is logisch. Hij is 64 en zijn droom om premier te worden is vervlogen.
Ja en met een beetje pech is hij een van de weinige die het niet zag aankomen. Hij had beter door kunnen gaan in Europa. Een top baan en ruim 300k inkomen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: Gisteren, 23:47

Ja en met een beetje pech is hij een van de weinige die het niet zag aankomen. Hij had beter door kunnen gaan in Europa. Een top baan en ruim 300k inkomen.
Ik vind het naar om smalend te doen over iemand. Hij heeft gestreden voor zijn idealen, maar het is hem niet gelukt. Dat is best een teleurstelling voor hem persoonlijk. Ik deel hun standpunten voor een groot deel niet, maar ik begrijp hem goed. En ook goed dat hij consequenties verbindt aan het verlies.
Profesto

Bericht door Profesto »

Het is ook precies wat een democratisch leider doet bij verlies. In tegenstelling tot de leider van de eenpersoonspartij Wilders.
MGG

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 23:53

Ik vind het naar om smalend te doen over iemand. Hij heeft gestreden voor zijn idealen, maar het is hem niet gelukt. Dat is best een teleurstelling voor hem persoonlijk. Ik deel hun standpunten voor een groot deel niet, maar ik begrijp hem goed. En ook goed dat hij consequenties verbindt aan het verlies.
Ik vind het niet smalend maar vooral realistisch. Binnenkort zien we hoe impopulaire hij was onder stemmers van zijn partij was.
Profesto

Bericht door Profesto »

pierre27 schreef: Gisteren, 23:24
Profesto schreef: Gisteren, 22:19
merel schreef: Gisteren, 21:37 Ik vind deze uitkomst ook niet zo slecht. De vorige keer was ik neer in mineur. De ellende is alleen dat opnieuw 4 partijen nodig zijn voor een coalitie.
Meest logisch lijkt op basis van de exitpoll D66-VVD-PvdAGL-CDA.
Maar mw. Yesilgöz heeft natuurlijk in de campagne allerlei voorbehouden gecommuniceerd. Zij zijn voor elke mogelijke coalitie nodig, dus ze heeft een onderhandelingspositie (helaas).
Wat PvdAGL in dit rijtje doet weet ik niet maar ik zie deze combinatie niet direct gebeuren.
Het is een middenkabinet, dus heel logisch in deze situatie.
Job

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: Gisteren, 23:53

Ik vond het aandoenlijk om hem zo te zien staan op het podium met zijn een beetje voorovergebogen gestalte. Reken maar dat deze man kapot is nu.

Verder kunnen we ons gaan opmaken voor een nieuwe lading diversiteitsdrammen, verruiming op medisch-ethisch gebied, torenhoge klimaatkosten en wat al niet meer. Maar wat hadden we te verwachten als land, als christelijk volksdeel? We zijn van het heilspoor afgegaan.

CU vind ik oprecht heel triest. Deze harde werkers en sympathieke mensen verdienen beter.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Gisteren, 23:57 Het is ook precies wat een democratisch leider doet bij verlies. In tegenstelling tot de leider van de eenpersoonspartij Wilders.
Bij de vorige verkiezing was hij zo naïef om te blijven dromen. Wilders heeft gezien de historie een goed resultaat. Het zou zomaar kunnen dat hij als persoon de meeste stemmen had. Natuurlijk een flink verlies, maar alsnog een prima resultaat.
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: Vandaag, 00:00
Profesto schreef: Gisteren, 23:57 Het is ook precies wat een democratisch leider doet bij verlies. In tegenstelling tot de leider van de eenpersoonspartij Wilders.
Bij de vorige verkiezing was hij zo naïef om te blijven dromen. Wilders heeft gezien de historie een goed resultaat. Het zou zomaar kunnen dat hij als persoon de meeste stemmen had. Natuurlijk een flink verlies, maar alsnog een prima resultaat.
Ja, helaas laten kiezers zich toch weer in de luren leggen met de tegenwerkingssprookjes
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Vandaag, 00:03
MGG schreef: Vandaag, 00:00
Ja, helaas laten kiezers zich toch weer in de luren leggen met de tegenwerkingssprookjes
Of zien rechtse kiezers weinig opties. De PVV leverde niet, maar wie wel? JA21 zou goed uit kunnen pakken, maar is een grote gok.
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Profesto schreef:Het is ook precies wat een democratisch leider doet bij verlies. In tegenstelling tot de leider van de eenpersoonspartij Wilders.
Lol

https://archive.is/2025.10.11-055614/ht ... 70699.html
merel

Bericht door merel »

Dat is minder een tegenstelling dan jij denkt.

Ik ben gematigd positief over deze uitslag. Ik ben erg blij voor CU en daarnaast vind ik Jetten een plezierig en verbindend persoon.

Ik maak mij wel veel zorgen over de stijging van FvD. Dat vind ik een hele gevaarlijke partij. Wellicht nog meer dan PVV en JA21
CvdW

Bericht door CvdW »

Profesto schreef: Gisteren, 22:19
merel schreef: Gisteren, 21:37 Ik vind deze uitkomst ook niet zo slecht. De vorige keer was ik neer in mineur. De ellende is alleen dat opnieuw 4 partijen nodig zijn voor een coalitie.
Meest logisch lijkt op basis van de exitpoll D66-VVD-PvdAGL-CDA.
Maar mw. Yesilgöz heeft natuurlijk in de campagne allerlei voorbehouden gecommuniceerd. Zij zijn voor elke mogelijke coalitie nodig, dus ze heeft een onderhandelingspositie (helaas).
D66-PVV-CDA-JA21 is ook een optie.
merel

Bericht door merel »

huisman schreef: Gisteren, 23:24
Profesto schreef: Gisteren, 22:22 Nee, liever geen extreem/radicaalrechts in de coalitie. VVD zit tegenwoordig ook al op het randje.
Jij vindt alles rechts van D66 extreem en radicaal. Praat jij wel eens met iemand buiten je eigen bubbel?
Wat een vreemde opmerking. Dit laatste zeggen we toch ook niet tegen jou als jij, in mijn ogen, vreemde standpunten aanhangt?
Groepscirkel

Bericht door Groepscirkel »

Ik heb meer met leiders en partijen die bij tegenwind rustig evalueren, overleggen, koers bepalen en dan pas beslissingen nemen.
Steeds meer worden personen en individuele profilering van belang, wat zich uit in beslissingen in de emotie. Zit het te veel tegen? Laat de schuldige verdwijnen (uit eigen beweging of onder druk). Zit het mee? Dan swingt de gevierde m/v het podium op.
Dit emotionele en hijgerige gedrag is voor mij een van de symptomen van de afbrokkelende democratie.
Profesto

Bericht door Profesto »

Profesto schreef: Gisteren, 22:30 En daarnaast is het helemaal niet logisch, gezien D66 waarschijnlijk het initiatief zal nemen en JA21 op ongeveer geen enkel gebied overeenkomende standpunten met D66 heeft.
De variant met JA21 lijkt geen meerderheid te hebben. 75 zetels.

Het is ongekend spannend op dit moment, weinig verschil tussen voorlopige winnaar D66 en tweede partij PVV.

Zoals het er nu naar uit ziet is de combinatie die ik gisteren gaf de enige logische optie met meerderheid.
Plaats reactie