Verkiezingen oktober 2025

merel

Re: Verkiezingen oktober 2025

Bericht door merel »

Ik vind deze uitkomst ook niet zo slecht. De vorige keer was ik neer in mineur. De ellende is alleen dat opnieuw 4 partijen nodig zijn voor een coalitie.
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Chris Stoffer;

“De exitpoll belooft de SGP drie stabiele zetels, dat stemt ons enorm dankbaar!

Maar de totaaluitslag, waarin D66 de grootste partij lijkt, baart grote zorgen met het oog op de bescherming van het leven en de vrijheid van onderwijs.”
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

Zou grappig zijn als je morgen straks wakker wordt en Wilders toch met 10 stemmen heeft gewonnen van D66..
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

De Rijssenaar schreef: Gisteren, 21:55 Zou grappig zijn als je morgen straks wakker wordt en Wilders toch met 10 stemmen heeft gewonnen van D66..
Droom lekker verder.
Profesto

Bericht door Profesto »

merel schreef: Gisteren, 21:37 Ik vind deze uitkomst ook niet zo slecht. De vorige keer was ik neer in mineur. De ellende is alleen dat opnieuw 4 partijen nodig zijn voor een coalitie.
Meest logisch lijkt op basis van de exitpoll D66-VVD-PvdAGL-CDA.
Maar mw. Yesilgöz heeft natuurlijk in de campagne allerlei voorbehouden gecommuniceerd. Zij zijn voor elke mogelijke coalitie nodig, dus ze heeft een onderhandelingspositie (helaas).
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: Gisteren, 22:19
merel schreef: Gisteren, 21:37 Ik vind deze uitkomst ook niet zo slecht. De vorige keer was ik neer in mineur. De ellende is alleen dat opnieuw 4 partijen nodig zijn voor een coalitie.
Maar mw. Yesilgöz heeft natuurlijk in de campagne allerlei voorbehouden gecommuniceerd. Zij zijn voor elke mogelijke coalitie nodig, dus ze heeft een onderhandelingspositie (helaas).
PvdAGL inleveren voor JA21 graag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Profesto

Bericht door Profesto »

Nee, liever geen extreem/radicaalrechts in de coalitie. VVD zit tegenwoordig ook al op het randje.
Profesto

Bericht door Profesto »

En daarnaast is het helemaal niet logisch, gezien D66 waarschijnlijk het initiatief zal nemen en JA21 op ongeveer geen enkel gebied overeenkomende standpunten met D66 heeft.
parsifal

Bericht door parsifal »

Profesto schreef: Gisteren, 22:22 Nee, liever geen extreem/radicaalrechts in de coalitie. VVD zit tegenwoordig ook al op het randje.
Met PVV en FVD in de verzameling is JA21 niet extreem. Verder niet mijn voorkeur, maar dat heeft de activistische vleugel van GL/PvdA ook niet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: Gisteren, 22:22 Nee, liever geen extreem/radicaalrechts in de coalitie. VVD zit tegenwoordig ook al op het randje.
Jij vindt alles rechts van D66 extreem en radicaal. Praat jij wel eens met iemand buiten je eigen bubbel?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Profesto schreef: Gisteren, 22:19
Wat PvdAGL in dit rijtje doet weet ik niet maar ik zie deze combinatie niet direct gebeuren.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
MGG

Bericht door MGG »

Timmermans is weggerend omdat hij het gewoon niet kan. Dus VVD heeft een verhaal waarom GL/PvdA nu wel kan.
pierre27

Bericht door pierre27 »

huisman schreef: Gisteren, 23:24
Jij vindt alles rechts van D66 extreem en radicaal. Praat jij wel eens met iemand buiten je eigen bubbel?
Nu zou ik gaan denken dat Profesto bij D66 thuis hoort....dat lijkt me niet helemaal ok.
pierre27

Bericht door pierre27 »

MGG schreef: Gisteren, 23:24 Timmermans is weggerend omdat hij het gewoon niet kan. Dus VVD heeft een verhaal waarom GL/PvdA nu wel kan.
An sich wel de 3 middenpartijen erbij....
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: Gisteren, 23:24 Timmermans is weggerend omdat hij het gewoon niet kan. Dus VVD heeft een verhaal waarom GL/PvdA nu wel kan.
Is logisch. Hij is 64 en zijn droom om premier te worden is vervlogen.
Plaats reactie