Gereformeerde Gemeenten

pierre27

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Ad Anker schreef: Gisteren, 19:11
pierre27 schreef: Gisteren, 18:53 alhoewel ik bijvoorbeeld de berijming van de 12 artikelen bijna onmogelijk te zingen vind qua melodie....:)
Die staan morgen bij ons op het bord. Ik oefen alvast. ;)
Tijdens de periode onder ds Verschuure zongen we regelmatig de bedezang voor de predikatie. Toen onze huidige ds bevestigd werd en dit gezang ook gezongen werd verbaasde het velen die van extern kwamen dat de gemeente dit gezang goed kon zingen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: Gisteren, 19:24 Ik vind die niet ingewikkeld. Maar zonder berijming zou ik toch nog beter vinden.
Ik denk dat jij wat beter met de muziek om kan gaan dan het gemiddelde kerkmens.
Laatst gewijzigd door pierre27 op 18 okt 2025, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Pjotr92

Bericht door Pjotr92 »

DDD schreef: Gisteren, 19:24 Ik vind die niet ingewikkeld. Maar zonder berijming zou ik toch nog beter vinden.
Gewoon de Geloofsbelijdenis op melodie bedoel je?
DDD

Bericht door DDD »

Ja.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

pierre27 schreef: Gisteren, 19:24
pierre27 schreef: Gisteren, 18:53 alhoewel ik bijvoorbeeld de berijming van de 12 artikelen bijna onmogelijk te zingen vind qua melodie....:)
Tijdens de periode onder ds Verschuure zongen we regelmatig de bedezang voor de predikatie. Toen onze huidige ds bevestigd werd en dit gezang ook gezongen werd verbaasde het velen die van extern kwamen dat de gemeente dit gezang goed kon zingen.
Ook zo een. Wij zingen die standaard thuis voordat we naar de kerk gaan. Prachtig lied!
Pjotr92

Bericht door Pjotr92 »

-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef: Gisteren, 19:32
pierre27 schreef: Gisteren, 19:24
Ook zo een. Wij zingen die standaard thuis voordat we naar de kerk gaan. Prachtig lied!
In R-Noord wordt de bedezang voor de predicatie na de komst van de huidige leraar ook meer gezongen.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
DDD

Bericht door DDD »

Pjotr92 schreef: Gisteren, 19:37
DDD schreef: Gisteren, 19:30Ja.
Ik ken m op twee melodieën:
https://youtu.be/m4sL3c_Ko8A?si=MPrgFkVRwF9Pdb8y

https://youtu.be/nm2uXArr1fE?si=CPEXJDG8DsQpxmhb
Ik ken alleen de eerste. Die melodie vind ik ook mooier. Ik heb er trouwens een hekel aan als een gemeente zo op hol slaat. Ik denk dat ik dan als organist ook sneller zou gaan spelen. Maar het is heel vervelend als mensen niet tellen tussen de regels en zodra ze voldoende adem hebben verder gaan.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

pierre27 schreef: Gisteren, 18:53
De Rijssenaar schreef: Gisteren, 17:17
pierre27 schreef: Gisteren, 12:25
merel schreef: Gisteren, 11:50

Ze heeft veel gepost in het topic GGIN BV. Ik neem aan dat ze daar deze standpunten hoort.
Ik ben ook benieuwd, ik kom er vandaan...
Hoe was dat?

Want ik herken wat Geeske allemaal zegt wel. En ik ben GerGem.. Bij ons praten veel ouderen ook zo.. Onder jongeren is het wel wat anders. En m'n ouders leeftijd kan het wel heel verschillend zijn
Dat was ergens een fijne tijd. Daar praten niet alle mensen zo. Sowieso hebben oudere mensen vaker meer van het (geestelijk) leven gezien. Ik heb persoonlijk nooit veel met opwekkingsliederen en gezangen gehad dus ik vind het lastig daar een goede mening over te hebben. De psalmen en de gezangen in mijn psalmboekje vind ik fijn, alhoewel ik bijvoorbeeld de berijming van de 12 artikelen bijna onmogelijk te zingen vind qua melodie....:)
Oké, het kan dus ook heel erg per plaats verschillen dan! Wel mooi dat je dat anders hebt ervaren. Ik denk ook dat je niet perse van gezangen of opwekking hoeft te houden.. Ik vind best wel wat mooie liederen tussen zitten, maar het is denk ook echt niet allemaal goed.. Ik denk ook als je alleen psalmen luisterd dat dat ook wel prima is..
pierre27

Bericht door pierre27 »

De Rijssenaar schreef: Gisteren, 23:35
pierre27 schreef: Gisteren, 18:53
De Rijssenaar schreef: Gisteren, 17:17
pierre27 schreef: Gisteren, 12:25

Ik ben ook benieuwd, ik kom er vandaan...
Hoe was dat?

Want ik herken wat Geeske allemaal zegt wel. En ik ben GerGem.. Bij ons praten veel ouderen ook zo.. Onder jongeren is het wel wat anders. En m'n ouders leeftijd kan het wel heel verschillend zijn
Dat was ergens een fijne tijd. Daar praten niet alle mensen zo. Sowieso hebben oudere mensen vaker meer van het (geestelijk) leven gezien. Ik heb persoonlijk nooit veel met opwekkingsliederen en gezangen gehad dus ik vind het lastig daar een goede mening over te hebben. De psalmen en de gezangen in mijn psalmboekje vind ik fijn, alhoewel ik bijvoorbeeld de berijming van de 12 artikelen bijna onmogelijk te zingen vind qua melodie....:)
Oké, het kan dus ook heel erg per plaats verschillen dan! Wel mooi dat je dat anders hebt ervaren. Ik denk ook dat je niet perse van gezangen of opwekking hoeft te houden.. Ik vind best wel wat mooie liederen tussen zitten, maar het is denk ook echt niet allemaal goed.. Ik denk ook als je alleen psalmen luisterd dat dat ook wel prima is..
Mooie reactie Rijssenaar.
Plaats reactie