Geeske_1991 schreef: ↑07 okt 2025, 18:47
Forummer schreef:Geeske_1991 schreef: ↑07 okt 2025, 09:15
DDD schreef:Marcus 14, 71.
Overigens vind ik dat je deze bijbeltekst uit je hoofd zou moeten kennen. Maar dat geheel terzijde.
Wat ik heel goed weet van deze bijbeltekst is het laatste. Hij uitgaande weende Bitterlijk. Hij kwam met alles in de schuld.
Hij had berouw.
Dit heb ik niet gelezen van de dominee..
Daarnaast is dit voor velen een verkapte manier om vloeken toch goed te kunnen keuren lijkt het
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Er is zoveel niet te lezen. Maar jij weet niet hoe het bij iemand persoonlijk ligt. Dus wees maar voorzichtig met oordelen.
Oke. Dus aan de binnenkant bekeerd en aan de buitenkant vloeken bedoel je?
Wat een rare praat
Als God je komt te bekeren leer je dat je van elk woord rekenschap moet afleggen. En welke afkorting of verkorting of verkapte vloek je ook zal bedenken het zal je niet over je lippen komen als je bekeerd bent. En zo wel, zou je net als Petrus naar buiten gaan en bitterlijk wenen.
Waarom?
Omdat je weet dat de vloek die uit jou mond kwam je Zaligmaker aan het kruis nagelde.
Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Nou, als de Heere je opzoekt, zul je bijzonder blij en verheugd gaan worden dat Hij Zijn Zoon naar de wereld wilde sturen, juist om die rekenschap over te nemen van een zondaar, die dit nooit zelf had kunnen dragen. Juist dan leer je, dat die rekenschap voor eeuwig verdwenen is in een zee van vergetelheid.
Dat neemt niet de dagelijkse bekering en het verdriet over de zonde weg, zeker niet. Maar de rekenschap ligt toch echt, Goddank, bij een Ander.