Dat deze huizen nodig zijn voor immigratie is hetgeen Wilders steeds verkondigd, maar klopt niet met de feiten.J.C. Philpot schreef: ↑23 sep 2025, 15:06Als ze de Nederlandse nationaliteit heeft, is ze net zo goed Nederlander als jij en ik. En tegelijkertijd is ze van Allochtone komaf. Dat is niet denigrerend - dat is een feit.merel schreef: ↑23 sep 2025, 15:00 Een van de vrouwen waar ik het in een eerdere post over had is ook een eerste generatie Nederlander. Zij komt uit Suriname. Zij werkt, draagt belasting af, koopt een huis, maakt geen aanspraak op uitkeringen en dergelijke. Ik vind het denigrerend om haar als allochtoon te zien. Zij en haar kinderen zijn net zo Nederlands als ik ben.Praat over uitkeringen is vaak populistisch getint. Maar het is een feit dat het voor Nederlandse startende jongeren, vrijwel onmogelijk is om aan een betaalbare woning te komen. Dat heeft te maken met de hoeveel huizen dat gebouwd worden, maar ook dat er huizen nodig zijn door emigratie die plaats heeft gevonden.
Dat zal niet fijn klinken, maar naar mijn mening zijn dat gewoon de klip en klare feiten.
Rondom de crisis van 2008 werden de woningbouwcorporaties geprivatiseerd. Zij hebben sindsdien veel woningen afgestoten en veel minder gebouwd. Dat is mede oorzaak van de woningcrisis. Om over vele andere oorzaken niet te spreken