Presidentsverkiezingen USA 2024

MGG

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door MGG »

Amstelodamense schreef: 20 sep 2025, 22:28 Rechts laat z'n walgelijke gezicht zien. Angstaanjagend.
Inderdaad proactief het geweld veroordelen. Radicaal linkse mensen zoals Silvana Simons en Stephan van Baarle kunnen een voorbeeld nemen aan Widlers, Van Haga en de Vos.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 20 sep 2025, 22:29
MGG schreef: 20 sep 2025, 21:18
Profesto schreef: 20 sep 2025, 20:39 Dit is wel een vreemd gesprek op de dag dat een rechtse demonstratie er voor zorgt dat de partijburelen van D66 geen ramen meer hebben, journalisten zijn mishandeld, politie is aangevallen en weet ik wat nog meer voor rottigheid.
De knokploegen van rechts marcheren door de straten maar links is het grote gevaar volgens sommigen hier. :bobo
De knokploegen van rechts :haha. Extinction Rebellion is zeker de linkse knokploegen die met geweld en dwang hun mening op wil dringen.
XR in Den Haag was muziek van Mozart op de A12, geen ingegooide ruiten en poging tot brandstichting bij een politieke partij.
De aanklacht van mishandeling ziet niet op gezellig feestje op de A12. Waarbij het interessant is om te zien hoe lief de mensen tegen de politie en PowNews zijn.
De Rijssenaar

Bericht door De Rijssenaar »

Het is ook wereldwijd in nieuws gekomen zie ik.. Misschien neemt Trump het wel op voor de demonstranten en komt hij met sancties
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 20 sep 2025, 22:31
MGG schreef: 20 sep 2025, 21:21
Profesto schreef: 20 sep 2025, 20:42 O, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de NSB-vlaggen. :banghead
Maar dat vinden sommigen vast heel normaal, die vlaggen waren jaren geleden al te zien bij de PVV kamerfractie. Verder natuurlijk een heel redelijke partij. Niks mis mee. :jongle
Waar zag je NSB-vlaggen?
Kom aub niet aan met de prinsenvlag. De door de staat gefinancierde media lijkt dit probeert te frame. Wie de geschiedenis kent en serieus wil nemen weet beter.

Ik zie vaker de Hamas vlag bij een 'demo'. Het steunen van terroristen lijkt in Nederland niet meer vreemd. De support zit zelf in de tweedekamer bij een partij als Denk.
Volgens mij ben je in de war met de Palestijnse vlag.

En ja, ik had het inderdaad over de prinsenvlag. Ik denk dat je je kennis over de geschiedenis even moet bijspijkeren.
Ik vermoed dat mijn kennis van vlaggen en geschiedenis beter is dan die van jou. Alleen al omdat jij eens = zet tussen de prinsenvlag en de NSB vlag.

Als je een tijdlijn tekent dan kom je tot de conclusie dat de NSB hooguit een vlag gejat kan hebben. Dat maakt die vlag niet hun eigendom. Als je in India een Swastika ziet, denk je dan ook dat het standaard een nazi symbool is :haha
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 20 sep 2025, 23:05
Profesto schreef: 20 sep 2025, 20:42 O, en dan heb ik het nog niet eens gehad over de NSB-vlaggen. :banghead
Maar dat vinden sommigen vast heel normaal, die vlaggen waren jaren geleden al te zien bij de PVV kamerfractie. Verder natuurlijk een heel redelijke partij. Niks mis mee. :jongle
Waar zag je NSB-vlaggen?
Kom aub niet aan met de prinsenvlag. De door de staat gefinancierde media lijkt dit probeert te frame. Wie de geschiedenis kent en serieus wil nemen weet beter.

Ik zie vaker de Hamas vlag bij een 'demo'. Het steunen van terroristen lijkt in Nederland niet meer vreemd. De support zit zelf in de tweedekamer bij een partij als Denk.

En ja, ik had het inderdaad over de prinsenvlag. Ik denk dat je je kennis over de geschiedenis even moet bijspijkeren.
Ik vermoed dat mijn kennis van vlaggen en geschiedenis beter is dan die van jou. Alleen al omdat jij eens = zet tussen de prinsenvlag en de NSB vlag.

Als je een tijdlijn tekent dan kom je tot de conclusie dat de NSB hooguit een vlag gejat kan hebben. Dat maakt die vlag niet hun eigendom. Als je in India een Swastika ziet, denk je dan ook dat het standaard een nazi symbool is :haha
Ik weet dat de NSB een eigen vlag had. Tegelijkertijd is het zo dat de prinsenvlag wapperde op het hoofdkantoor van de NSB in Utrecht. In radicaal- en extreemrechtse kringen is het heel gebruikelijk om dit soort symbolen te vergoelijken. Het is geen onschuldig symbool.
HHR

Bericht door HHR »

Vind je dat christenen de regenboog ook niet meer kunnen gebruiken als symbool om het verbond de onderstrepen nu het zo verfoeilijk gebruikt wordt door de LHBTI beweging?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

De NSB was natuurlijk volledig fout. Een NSB vlag zou ik radicaal afkeuren.

Tegelijkertijd kan ik me niet echt opwinden over de prinsenvlag, die verbonden is met een lange vaderlandse geschiedenis, en tevens in het verleden aan het Orangisme verbonden was. Gewoon even wat verder terugkijken in de geschiedenis als 80 jaar geleden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: Vandaag, 08:24
MGG schreef: 20 sep 2025, 23:05

Waar zag je NSB-vlaggen?

Ik weet dat de NSB een eigen vlag had. Tegelijkertijd is het zo dat de prinsenvlag wapperde op het hoofdkantoor van de NSB in Utrecht. In radicaal- en extreemrechtse kringen is het heel gebruikelijk om dit soort symbolen te vergoelijken. Het is geen onschuldig symbool.
Dat is een heel ander punt. Ik weigerde mee te gaan het onjuiste beeld dat de Prinsenvlag de NSB vlag is. Helaas verspreid zelfs de NOS deze onzin. De Prinsenvlag is een vlag om trots op te zijn, maar doordat landverraders en ander tuig de vlag misbruiken is het helaas een vlag die je beter niet in het openbaar kan tonen.
Philip

Bericht door Philip »

Er zijn ook allerlei teksten over Joden geroepen en zelfs 'Sieg Heil'. Ik ben dus niet geneigd de prinsenvlaggen als een uiting van aanhankelijkheid aan de koning te zien.
MGG

Bericht door MGG »

Philip schreef: Vandaag, 09:08 Er zijn ook allerlei teksten over Joden geroepen en zelfs 'Sieg Heil'. Ik ben dus niet geneigd de prinsenvlaggen als een uiting van aanhankelijkheid aan de koning te zien.
Dan moeten mensen en de media daar een punt van maken. Geen onzin verspreiden over de vlag zelf.
parsifal

Bericht door parsifal »

In deze met MGG eens. Voor veel mensen is de associatie van de prinsenvlag toch echt die met het Nederland van de Gouden Eeuw, waar Nederland heerste op de zee enz. Het is niet een verwijzing naar de NSB, maar een verwijzing naar een gemeenschappelijke bron met de NSB. En er is genoeg op deze gemeenschappelijke bron aan te merken, maar de link naar NSB is wel een soort goedkoop de discussie uit de weg gaan.

Gisteren was begrafenis van Charlie Kirk. Op het NOS journaal werd nadruk gelegd op Christelijke boodschap van vele sprekers en de oproep tot "vereniging van het land". Dit was denk ik voor Trump en Miller hadden gesproken.

https://www.politico.com/news/2025/09/2 ... a-00574586
Kirk asked those in attendance to love their enemies as her husband did. Speaking after her, Trump said:. “I hate my opponent, and I don’t want the best for them,” then added: “Sorry Erika.”
Over het geheel leek het een bijeenkomst waar God's Woord echt klonk en miljoenen mensen het zagen en bijvoorbeeld pastor Rob McCoy die echt wees op waar het om gaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Philip

Bericht door Philip »

Op basis van het NRC-artikel heb ik daar toch mijn twijfels bij:
De sfeer werd aan het begin onbedoeld het beste samengevat door een opmerking die Kirks collega en vriend Tyler Bowyer maakte in zijn speech. „Charlie zei altijd: hoe kunnen we de Heilige Geest in een Trump-rally krijgen?"
Al vroeg tijdens de bijeenkomst werd de toon gezet door de christelijke opiniemaker Benny Johnson, een goede bekende van Kirk. Die vergeleek hem met Stefanus, de eerste martelaar van het christendom. „Na zijn dood verspreidde het christendom zich enorm”, zei Johnson. „God doet dat nu met Kirk, om dezelfde reden.” Hij ging in één lijn door naar de regering-Trump, die volgens hem door God gezonden is om het kwaad te vernietigen. „Zwaai het zwaard tegen de terreur van het kwaad in ons land”, droeg hij de aanwezige ministers op, terwijl het publiek joelde.
ack Posobiec, bekend complotdenker en alt-right activist, zei dat het „offer” van Kirk in de toekomst gezien zal worden als een moment waarop de „westerse beschaving” definitief begon te winnen van kwade krachten. Posobiec vergeleek op zijn beurt Kirk met Mozes, die zijn volk naar het beloofde land leidde maar er zelf niet in mocht. Tucker Carlson, voormalig Fox News-presentator, trok daarna een parallel tussen Kirk en niemand minder dan Jezus: beiden werden vermoord vanwege hun christelijke geloof.
Maar de politiek-religieuze fusie die zondag plaatsvond, is in de VS zelden vertoond.
Het publiek genoot urenlang van de opzwepende verhalen. Regelmatig begon het stadion „USA! USA!” te scanderen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Philip schreef: Vandaag, 09:48 Op basis van het NRC-artikel heb ik daar toch mijn twijfels bij:
De sfeer werd aan het begin onbedoeld het beste samengevat door een opmerking die Kirks collega en vriend Tyler Bowyer maakte in zijn speech. „Charlie zei altijd: hoe kunnen we de Heilige Geest in een Trump-rally krijgen?"
Al vroeg tijdens de bijeenkomst werd de toon gezet door de christelijke opiniemaker Benny Johnson, een goede bekende van Kirk. Die vergeleek hem met Stefanus, de eerste martelaar van het christendom. „Na zijn dood verspreidde het christendom zich enorm”, zei Johnson. „God doet dat nu met Kirk, om dezelfde reden.” Hij ging in één lijn door naar de regering-Trump, die volgens hem door God gezonden is om het kwaad te vernietigen. „Zwaai het zwaard tegen de terreur van het kwaad in ons land”, droeg hij de aanwezige ministers op, terwijl het publiek joelde.
ack Posobiec, bekend complotdenker en alt-right activist, zei dat het „offer” van Kirk in de toekomst gezien zal worden als een moment waarop de „westerse beschaving” definitief begon te winnen van kwade krachten. Posobiec vergeleek op zijn beurt Kirk met Mozes, die zijn volk naar het beloofde land leidde maar er zelf niet in mocht. Tucker Carlson, voormalig Fox News-presentator, trok daarna een parallel tussen Kirk en niemand minder dan Jezus: beiden werden vermoord vanwege hun christelijke geloof.
Maar de politiek-religieuze fusie die zondag plaatsvond, is in de VS zelden vertoond.
Het publiek genoot urenlang van de opzwepende verhalen. Regelmatig begon het stadion „USA! USA!” te scanderen.
Dan zag ik wat van de goede stukken.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Profesto

Bericht door Profesto »

Nog even over de prinsenvlag: de eerdere geschiedenis van deze vlag (zeker met het logo van de VOC wat ik ook voorbij zag komen) is natuurlijk ook niet van smetten vrij.
De prinsenvlag is door de geschiedenis van voor de NSB ook al problematisch vanwege het idee van het superieure blanke ras. En laat dat nu precies zijn waar radicaal- en extreemrechts zich sterk voor maakt.
Philip

Bericht door Philip »

Het NRC meldde inderdaad ook dat er meer 'gospel'-achtige speeches klonken. Daarmee zullen ze wel de stukken bedoelen die jij hebt gezien.
Plaats reactie