Toch moet je toegeven dat de ongebreidelde kritiek op Israël en het vele fakenews voor onze Joodse volksgenoten is omgeslagen in pure antisemitisme. Als een Joodse jongen met keppel in één van onze grote steden van A naar B moet is hij onveilig. De kans dat hij gemolesteerd wordt in bijna 100% . Dus doet hij zijn keppel af en verbergt zijn Joodse identiteit. De geschiedenis herhaalt zich helaas. Ik blijf het onvoorstelbaar vinden dat dit in 2025 geaccepteerd wordt.Profesto schreef: ↑Gisteren, 19:00Nergens aan, en Joden in Nederland moeten beschermd worden tegen mensen die hun haat in woorden en daden omzetten. Volgens mij bestaat daar helemaal geen onenigheid over, alleen wordt er heel veel geprojecteerd op degenen die kritiek hebben op de Israëlische regering en het IDF.Terri schreef: ↑Gisteren, 17:20 Nou ik ben echt dankbaar dat jullie Israël nog steeds zien als het volk van God.
Alleen als er enkel kritische aantekeningen geplaatst worden en ( in onze ogen) de leugen-propaganda van Hamas niet bestreden wordt, is het soms lastig om elkaar nog te vinden.
Er wordt hier volgens mij praktisch door niemand gezegd dat Israël alles goed doet, maar vanwege een Bijbelse verbinding, is er liefde voor Gods volk.
Tegelijk denk ik, als je de onredelijke haatcampagnes ziet tegen Israël, moet er ergens toch ook een lampje gaan branden? Zo van, wat is er nu echt werkelijk aan de hand?
Sprak pas nog mensen die altijd een soort van middenpositie hadden vwb mening Israël-Palestijnen, maar die nu door wat er allemaal aan haatzaaierij is, een andere mening zijn toegedaan. Ze noemden het dan hun ogen open zijn gegaan.
En mijn punt blijft; waarom wereldwijd zoveel blokkade/uitsluiting van Israël?
We gillen moord en brand als er wat negatiefs over moslims wordt gezegd, want dan is het gelijk discriminatie. Of nog pittiger, je bent een racist enz enz.
Terwijl de problemen soms duidelijk aanwezig zijn in de samenleving.
Waaraan hebben de Joden het in Nederland bv verdiend om zo behandeld te worden?
En ik vind samenwerkingen stoppen met en sancties tegen Israël intussen gerechtvaardigd, gezien het doorgaande geweld tegen de Palestijnse burgerbevolking in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever.
En ik vind de uitsluiting van Joodse Israëliërs voor allerlei gelegenheden inderdaad pure antisemitisme. Ik noemde al die Joodse dirigent die in Gent werd geweigerd. De man is kritisch op zijn eigen regering maar wordt toch geweigerd vanwege zijn Jood zijn.
Verder hoor ik jou niet over het doorgaande geweld van Hamas tegen Israël. Dankbaar dat de IDF daar stevig tegen optreed. De IDF is een krijgsmacht met hoge morele standaarden. Mijn steun hebben ze.