Tja, ze zijn goudeerlijk, betrouwbaar en allervriendelijkst. We hadden een keer lekkage op 24 december en een kwartier na ons telefoontje stond de betreffende man een halve dag op het dak om het te herstellen.Dat is ook wat waard.
Kleine ergernissen
Re: Kleine ergernissen
Laatst gewijzigd door merel op 28 aug 2025, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat jij ook een dixie zou laten plaatsen toch?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Volgende keer beschaafdere bouwvakkers laten komen
die bestaan ook. Zeker weten..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Denk dat niet te gauw...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik herken dit echt niet van de bouwvakkers die hier wel gewerkt hebben.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Op kantoor komen zulke dingen ook gerust voor hoor. Daar denk je soms ook dat er een pot pindakaas ontploft is.merel schreef: ↑Gisteren, 19:14Ze gooien inderdaad ook hun peuken op de grond, vegen hun gezicht af met een theedoek/handdoek in de keuken, plassen staand en kijken niet achterom bij een grote boodschap. Toch vind ik het aanspreken lastig en sop braaf 1 of 2 keer per dag de wc uit. Nog een week denk ik dan en daarna nog een week eind september.DDD schreef: ↑Gisteren, 18:23Dat is dan mijns inziens des te meer een reden om er wat van te zeggen. In Alphen aan den Rijn heb je bij het station ook een bouwplaats, en de hele parkeerplaats ligt daar vol met rommel. Dat zijn dus de mensen die de hele straat en iedere uitrit bij een snelweg vervuilen.Dodo schreef: ↑Gisteren, 17:39 Ik heb er een keer wat van gezegd dat ze in de tuin rookten en de peuken gewoon op de grond gooiden. De opzichter zei toch: ze zijn gewend om op de bouw te werken, en daar maakt het niet uit of je het op de grond gooit.
Ik denk dat de wc op de bouw er ook niet fris uitziet... (en daar kan het niemand wat schelen).
Alle reden om ze een beetje op te voeden, wat mij betreft.
- Dodo
Bij mijn man op de zaak waren twee wc's, eentje voor de dames en eentje voor de heren. "heren".
De dames, dat waren er maar twee, hielden hun wc zorgvuldig op slot. En gelijk hadden ze.
De dames, dat waren er maar twee, hielden hun wc zorgvuldig op slot. En gelijk hadden ze.
Ik denk dat het met opvoeding te maken heeft en nog niet eens zo zeer met man/vrouw. Mijn jongens en man laten een wc echt nooit zo achter.
Nee, maar ik zou het wel bespreken; vriendelijk maar beslist. Het is niet dat je iets geks van gasten vraagt. Nu heb ik sowieso twee wc's in huis.
Nou is het onder andere mijn werk om ongemakkelijke gesprekken te voeren. Dat scheelt misschien.
Mijn man sowieso niet. De jongens vinden de wc's op school te vies om te gaan en gaan altijd thuis.
Zowel op werk als vroeger op de universiteit heb ik nooit of zeer zelden iets smerigs aangetroffen. Op de middelbare school wel, maar daar vonden ze een keer per dag schoonmaken wel genoeg. Dat was dus standaard een smeerboel. Ik wist precies welke WC's weinig gebruikt werden en waar je rond het middaguur nog heen kon.
Drie keer per dag schoonmaken is een utopie. Dat gebeurt vrijwel nergens. Niet alleen op de middelbare scholen zijn de toiletten smerig. Ook op de lagere scholen wordt veel gesmeerd. Daar gingen mijn kinderen liever ook niet of zij gingen stiekem op de toiletten van de docenten.
Ongemakkelijke gesprekken voeren is mij ook niet vreemd, maar hen hierop aanspreken doe ik ook niet graag.