Kleine ergernissen

merel

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

DDD schreef: 28 aug 2025, 19:19 Ik verbaas me over je bescheidenheid. Ik zou daar echt geen twee minuten besluitvorming voor nodig hebben. :D
Tja, ze zijn goudeerlijk, betrouwbaar en allervriendelijkst. We hadden een keer lekkage op 24 december en een kwartier na ons telefoontje stond de betreffende man een halve dag op het dak om het te herstellen.Dat is ook wat waard.
Laatst gewijzigd door merel op 28 aug 2025, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
pierre27

Bericht door pierre27 »

DDD schreef: 28 aug 2025, 19:19 Ik verbaas me over je bescheidenheid. Ik zou daar echt geen twee minuten besluitvorming voor nodig hebben. :D
Ik denk dat jij ook een dixie zou laten plaatsen toch?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Volgende keer beschaafdere bouwvakkers laten komen 🙃 die bestaan ook. Zeker weten..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
pierre27

Bericht door pierre27 »

Vrouwke schreef: 28 aug 2025, 19:23 Volgende keer beschaafdere bouwvakkers laten komen 🙃 die bestaan ook. Zeker weten..
Denk dat niet te gauw...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Ik herken dit echt niet van de bouwvakkers die hier wel gewerkt hebben.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

merel schreef: 28 aug 2025, 19:14
DDD schreef: 28 aug 2025, 18:23
Dodo schreef: 28 aug 2025, 17:39 Ik heb er een keer wat van gezegd dat ze in de tuin rookten en de peuken gewoon op de grond gooiden. De opzichter zei toch: ze zijn gewend om op de bouw te werken, en daar maakt het niet uit of je het op de grond gooit.
Ik denk dat de wc op de bouw er ook niet fris uitziet... (en daar kan het niemand wat schelen).
Dat is dan mijns inziens des te meer een reden om er wat van te zeggen. In Alphen aan den Rijn heb je bij het station ook een bouwplaats, en de hele parkeerplaats ligt daar vol met rommel. Dat zijn dus de mensen die de hele straat en iedere uitrit bij een snelweg vervuilen.

Alle reden om ze een beetje op te voeden, wat mij betreft.
Ze gooien inderdaad ook hun peuken op de grond, vegen hun gezicht af met een theedoek/handdoek in de keuken, plassen staand en kijken niet achterom bij een grote boodschap. Toch vind ik het aanspreken lastig en sop braaf 1 of 2 keer per dag de wc uit. Nog een week denk ik dan en daarna nog een week eind september.
Op kantoor komen zulke dingen ook gerust voor hoor. Daar denk je soms ook dat er een pot pindakaas ontploft is.
Dodo

Bericht door Dodo »

Bij mijn man op de zaak waren twee wc's, eentje voor de dames en eentje voor de heren. "heren".
De dames, dat waren er maar twee, hielden hun wc zorgvuldig op slot. En gelijk hadden ze.
merel

Bericht door merel »

Ik denk dat het met opvoeding te maken heeft en nog niet eens zo zeer met man/vrouw. Mijn jongens en man laten een wc echt nooit zo achter.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

merel schreef: 28 aug 2025, 19:51 Ik denk dat het met opvoeding te maken heeft en nog niet eens zo zeer met man/vrouw. Mijn jongens en man laten een wc echt nooit zo achter.
Op school of werk ook niet?
DDD

Bericht door DDD »

pierre27 schreef: 28 aug 2025, 19:23
Nee, maar ik zou het wel bespreken; vriendelijk maar beslist. Het is niet dat je iets geks van gasten vraagt. Nu heb ik sowieso twee wc's in huis.

Nou is het onder andere mijn werk om ongemakkelijke gesprekken te voeren. Dat scheelt misschien.
merel

Bericht door merel »

Tiberius schreef: 28 aug 2025, 19:55
merel schreef: 28 aug 2025, 19:51 Ik denk dat het met opvoeding te maken heeft en nog niet eens zo zeer met man/vrouw. Mijn jongens en man laten een wc echt nooit zo achter.
Mijn man sowieso niet. De jongens vinden de wc's op school te vies om te gaan en gaan altijd thuis.
Philip

Bericht door Philip »

Zowel op werk als vroeger op de universiteit heb ik nooit of zeer zelden iets smerigs aangetroffen. Op de middelbare school wel, maar daar vonden ze een keer per dag schoonmaken wel genoeg. Dat was dus standaard een smeerboel. Ik wist precies welke WC's weinig gebruikt werden en waar je rond het middaguur nog heen kon.
Philip

Bericht door Philip »

merel schreef: 28 aug 2025, 20:15
Mijn man sowieso niet. De jongens vinden de wc's op school te vies om te gaan en gaan altijd thuis.
Maar waarom maken ze die WC's zo weinig schoon op middelbare scholen? Bij dergelijk intensief gebruik is 3x/dag zeker nodig l.
merel

Bericht door merel »

Philip schreef: 28 aug 2025, 20:17
merel schreef: 28 aug 2025, 20:15
Maar waarom maken ze die WC's zo weinig schoon op middelbare scholen? Bij dergelijk intensief gebruik is 3x/dag zeker nodig l.
Drie keer per dag schoonmaken is een utopie. Dat gebeurt vrijwel nergens. Niet alleen op de middelbare scholen zijn de toiletten smerig. Ook op de lagere scholen wordt veel gesmeerd. Daar gingen mijn kinderen liever ook niet of zij gingen stiekem op de toiletten van de docenten.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: 28 aug 2025, 20:06
pierre27 schreef: 28 aug 2025, 19:23
Nee, maar ik zou het wel bespreken; vriendelijk maar beslist. Het is niet dat je iets geks van gasten vraagt. Nu heb ik sowieso twee wc's in huis.

Nou is het onder andere mijn werk om ongemakkelijke gesprekken te voeren. Dat scheelt misschien.
Ongemakkelijke gesprekken voeren is mij ook niet vreemd, maar hen hierop aanspreken doe ik ook niet graag.
Plaats reactie