Het ligt nogal gevoelig om uitgebreid een preek hier te gaan plaatsen ter onderbouwing (als je dat bedoeld) gezien de reacties de vorige keer dat dit gebeurde. Ik zou zeggen: lees de discussies terug die nog niet zolang geleden hierover zijn gevoerd.Hoed schreef: ↑Vandaag, 00:07 Het is wel duidelijk dat jij nooit bij zulke avonden aanwezig bent geweest. Want dan begreep je direct wat ik net uit de doeken heb gedaan.
Kun je dit eens wat nader onderbouwen? Of is het meer een onderbuikgevoel?Rido91 schreef: ↑Gisteren, 23:54 Er zijn helaas preken die niet tot geloof oproepen of waar deze oproep door zoveel mitsen en maren wordt omgeven dat de boodschap van het Evangelie volkomen verbleekt is: je moet eerst dit meegemaakt hebben, dan die ervaring hebben gehad. Dat heeft weinig meer met een oproep tot geloof te maken, hooguit een oproep tot zondekennis of het zoeken of je al wat kenmerken waarneemt bij jezelf . Gevolg is dat velen tot in de details kunnen vertellen hoe God een mens moet bekeren maar zich zelf niet bij Gods volk kunnen rekenen en de avondmaalstafels vrijwel leeg blijven
En ik ben vaker bij zulke avonden geweest maar help mij even, wat is er mis met de entourage?