Kleine vreugden
Re: Kleine vreugden
Ik neem aan ironisch bedoeld? Die man kon alleen meer schreeuwen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Even afstand nemen van RF. Tot volgende week hopen we 

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- J.C. Philpot
Kleine vreugde is wat overdreven, maar tot tevredenheis stemmend: zoon met een leesboek over Piet Hein. Mijn kinderen groeien gelukkig nog heerlijk unwoke op.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Laatst las ik hier 'Sunny, speurhond tegen wil en dank' voor. Ik vond het opvallend hoeveel gezegdes daarin voorkomen en hoe dat uit het taalveld aan het verdwijnen is (ik denk onder invloed van inclusie, integratie en dat alles op B1-begrijpelijkheid moet). Verder verdwijnen concepten als draaide telefoonnummer, hing de hoorn op, briefopener, etc. Ik moest aan de 7-jarige redelijk wat woorden en beelden uitleggen. Desondanks heerlijk ongecompliceerd wereldje om even in te vertoeven.J.C. Philpot schreef: ↑18 aug 2025, 05:52 Kleine vreugde is wat overdreven, maar tot tevredenheis stemmend: zoon met een leesboek over Piet Hein. Mijn kinderen groeien gelukkig nog heerlijk unwoke op.
Fides Quaerens Intellectum
Niet alleen de 7 jarigen kennen de gezegdes en spreekwoorden niet. Wij hebben op kantoor een whiteboard hangen waarop we de de spreekwoorden opschrijven met de betekenis erachter. De 25-30 jarigen brengen de voor hen onbekende spreekwoorden in. Dan voel ik mij soms echt 'oma vertel eens over vroeger'.Anselmus schreef: ↑18 aug 2025, 20:01Laatst las ik hier 'Sunny, speurhond tegen wil en dank' voor. Ik vond het opvallend hoeveel gezegdes daarin voorkomen en hoe dat uit het taalveld aan het verdwijnen is (ik denk onder invloed van inclusie, integratie en dat alles op B1-begrijpelijkheid moet). Verder verdwijnen concepten als draaide telefoonnummer, hing de hoorn op, briefopener, etc. Ik moest aan de 7-jarige redelijk wat woorden en beelden uitleggen. Desondanks heerlijk ongecompliceerd wereldje om even in te vertoeven.J.C. Philpot schreef: ↑18 aug 2025, 05:52 Kleine vreugde is wat overdreven, maar tot tevredenheis stemmend: zoon met een leesboek over Piet Hein. Mijn kinderen groeien gelukkig nog heerlijk unwoke op.
Een kleine vreugde: mountainbiken met een flinke klim, pauze nemen op een bankje en -en hier zal @huisman ongetwijfeld mijn vreugde delen- het plotseling verschijnen van twee straaljagers die vervolgens in het dal voor/beneden me aan het trainen gingen. Wat een skills (en uitzicht!) hebben die mannen.
Een heel leerzaam gesprek met chatgpt in de vroege morgen over de zondagsrust
Ik vind het fijn dat het koeler is. Kleine vreugde. Nu kan ik meer doen.
Kort samengevat
JA → als het gericht is op God, rust, eredienst, of barmhartigheid.
NEE → als het gaat om eigen voordeel/vermaak en anderen moeten er voor werken.
TWEEGEBIED → als het niet duidelijk is, breng het biddend bij de Heere en vraag: “Heere, is dit tot Uw eer of alleen tot mijn gemak?”
Maar geen wettische sabbatsrust.