Kleine vreugden

Bertiel

Re: Kleine vreugden

Bericht door Bertiel »

Ik neem aan ironisch bedoeld? Die man kon alleen meer schreeuwen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
huisman

Bericht door huisman »

Even afstand nemen van RF. Tot volgende week hopen we ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Job

Bericht door Job »

Bertiel schreef: 16 aug 2025, 12:39 Ik neem aan ironisch bedoeld? Die man kon alleen meer schreeuwen
Azarkan en schreeuwen? Nee, dat herinner ik me niet. In mijn herinnering een beschaafd kamerlid dat ook veel betekend heeft in het op tafel krijgen van de kindertoeslagaffaire.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Kleine vreugde is wat overdreven, maar tot tevredenheis stemmend: zoon met een leesboek over Piet Hein. Mijn kinderen groeien gelukkig nog heerlijk unwoke op.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Anselmus

Bericht door Anselmus »

J.C. Philpot schreef: 18 aug 2025, 05:52 Kleine vreugde is wat overdreven, maar tot tevredenheis stemmend: zoon met een leesboek over Piet Hein. Mijn kinderen groeien gelukkig nog heerlijk unwoke op.
Laatst las ik hier 'Sunny, speurhond tegen wil en dank' voor. Ik vond het opvallend hoeveel gezegdes daarin voorkomen en hoe dat uit het taalveld aan het verdwijnen is (ik denk onder invloed van inclusie, integratie en dat alles op B1-begrijpelijkheid moet). Verder verdwijnen concepten als draaide telefoonnummer, hing de hoorn op, briefopener, etc. Ik moest aan de 7-jarige redelijk wat woorden en beelden uitleggen. Desondanks heerlijk ongecompliceerd wereldje om even in te vertoeven.
Fides Quaerens Intellectum
merel

Bericht door merel »

Anselmus schreef: 18 aug 2025, 20:01
J.C. Philpot schreef: 18 aug 2025, 05:52 Kleine vreugde is wat overdreven, maar tot tevredenheis stemmend: zoon met een leesboek over Piet Hein. Mijn kinderen groeien gelukkig nog heerlijk unwoke op.
Laatst las ik hier 'Sunny, speurhond tegen wil en dank' voor. Ik vond het opvallend hoeveel gezegdes daarin voorkomen en hoe dat uit het taalveld aan het verdwijnen is (ik denk onder invloed van inclusie, integratie en dat alles op B1-begrijpelijkheid moet). Verder verdwijnen concepten als draaide telefoonnummer, hing de hoorn op, briefopener, etc. Ik moest aan de 7-jarige redelijk wat woorden en beelden uitleggen. Desondanks heerlijk ongecompliceerd wereldje om even in te vertoeven.
Niet alleen de 7 jarigen kennen de gezegdes en spreekwoorden niet. Wij hebben op kantoor een whiteboard hangen waarop we de de spreekwoorden opschrijven met de betekenis erachter. De 25-30 jarigen brengen de voor hen onbekende spreekwoorden in. Dan voel ik mij soms echt 'oma vertel eens over vroeger'.
Edelweiss

Bericht door Edelweiss »

Een kleine vreugde: mountainbiken met een flinke klim, pauze nemen op een bankje en -en hier zal @huisman ongetwijfeld mijn vreugde delen- het plotseling verschijnen van twee straaljagers die vervolgens in het dal voor/beneden me aan het trainen gingen. Wat een skills (en uitzicht!) hebben die mannen.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Een heel leerzaam gesprek met chatgpt in de vroege morgen over de zondagsrust
Marijn_M

Bericht door Marijn_M »

Chrisje72 schreef: 21 aug 2025, 07:03 Een heel leerzaam gesprek met chatgpt in de vroege morgen over de zondagsrust
Mooi! Wat heb je eruit meegenomen dan?
Marijn_M

Bericht door Marijn_M »

Ik vind het fijn dat het koeler is. Kleine vreugde. Nu kan ik meer doen.
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Marijn_M schreef: 21 aug 2025, 10:00
Chrisje72 schreef: 21 aug 2025, 07:03 Een heel leerzaam gesprek met chatgpt in de vroege morgen over de zondagsrust
Mooi! Wat heb je eruit meegenomen dan?
Kort samengevat

JA → als het gericht is op God, rust, eredienst, of barmhartigheid.

NEE → als het gaat om eigen voordeel/vermaak en anderen moeten er voor werken.

TWEEGEBIED → als het niet duidelijk is, breng het biddend bij de Heere en vraag: “Heere, is dit tot Uw eer of alleen tot mijn gemak?”

Maar geen wettische sabbatsrust.
Plaats reactie