GG links schreef: ↑Gisteren, 19:48
pierre27 schreef: ↑Gisteren, 19:42
GG links schreef: ↑Gisteren, 19:11
Job schreef: ↑Gisteren, 17:25
Wel van de gergem zoals ze altijd geweest is, heeft willen zijn, wil zijn, feitelijk
is. Er is één uiterste deel van een flank niet vertegenwoordigd, maar dat is dan ook het deel dat zich actief vervreemdt van het kerkverband. Anders doet, anders spreekt, anders kleedt, anders leeft en merkbaar vaak
anders wil.
Dit is weliswaar een gepeperde en gezouten mening. Maar serieus hé: als mensen zich niet (willen of kunnen) herkennen in de prediking als van ds. Maljaars en ds. Baaijens, dan weet ik het niet meer, hoor.
Ikzelf ben meer rechts georiënteerd, maar van dit curatorium kan eerlijk vermoed worden dat is beoogd het kerkverband te vertegenwoordigen.
Actief vervreemd ? Als dat zo zou zijn dan was ik allang weggeweest. Ik blijf GG 'er zolang ik dit voor mijzelf kan verantwoorden.
Toch kan dit actief vervreemden wel gezien worden door anderen ondanks dat dit niet de bedoeling zou zijn...
Toch denk ik dat, historisch gezien, de rechterflank zich meer van links vervreemd dan andersom. Dat zie je in de aanname van studenten, en bijvoorbeeld de hang naar eenwording met de GGiN. Zolang links en rechts naast elkaar kan bestaan is dat helemaal prima maar dan moet er wel een onderling vertrouwen zijn en links niet helemaal in de hoek gezet wordt.
Historisch gezien hoort de GGiN bij de GG. De rechterflank gaat in uiterlijke zaken zoals kleding, rijden op zondag, verzekeren en inenten de linkerflank achteraan. Je moet zulke dingen wel willen zien.