Erdee

DDD

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Het is een gevoelig onderwerp, in die zin dat het pijnlijk is. Maar toch niet perse iets waar mensen zich voor zouden kunnen schamen?

Het is vrij duidelijk of je wel of geen kinderen hebt, en afgezien van een enkeling, is dat niet vaak een bewuste keuze.
CvdW

Bericht door CvdW »

Konijntje schreef: 17 jul 2025, 18:19 Een mooi artikel in het RD:

www.rd.nl/artikel/1114769-als-ik-bid-om ... -ik-huilen

Ik vind het knap dat deze vrouwen zo open zijn in de krant over een gevoelig onderwerp. Ik kan mij goed voorstellen dat je als kinderloos echtpaar het moeilijk hiermee hebt. Zeker in kerken waar veel gezinnen zitten. Wat mij (positief) opviel, was dat bijeenkomsten niet alleen staan in het teken van ervaringen uitwisselingen, maar ook in het teken van een geopende Bijbel.
Het is een mooi artikel. Een groepje vrouwen die samen overdenken vanuit de Bijbel over kinderloosheid en ervaringen uitwisselen.
Als echtpaar is het ook goed om daar samen over te denken.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

DDD schreef: 17 jul 2025, 18:58 Het is een gevoelig onderwerp, in die zin dat het pijnlijk is. Maar toch niet perse iets waar mensen zich voor zouden kunnen schamen?

Het is vrij duidelijk of je wel of geen kinderen hebt, en afgezien van een enkeling, is dat niet vaak een bewuste keuze.
Nee, mensen hoeven zich daar zeker niet voor te schamen.

Ik doelde meer op dat het voor veel mensen lastig is om gevoelens (kwetsbaarheid) kenbaar te maken voor groot publiek. Ik vind dat dapper.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

www.rd.nl/artikel/1115755-organist-sijl ... t-speel-ik

Spelen er oudere organisten in jullie gemeente? Wat zijn jullie ervaringen?

Als kind ging ik wel eens tijdens vakanties naar de evangelisatiepost GG van Emmen. Daar speelde een oude baas. Volgens mij op cijfertjes. Het ging vrij houterig en traag, maar goed, waarschijnlijk speelde hij bij gebrek aan beter 😉
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Konijntje schreef:www.rd.nl/artikel/1115755-organist-sijl ... t-speel-ik

Als kind ging ik wel eens tijdens vakanties naar de evangelisatiepost GG van Emmen. Daar speelde een oude baas. Volgens mij op cijfertjes. Het ging vrij houterig en traag, maar goed, waarschijnlijk speelde hij bij gebrek aan beter Afbeelding
Bij ons speelt ook een oude(re) organist. Een uitstekend en vaardig organist. Maar door zijn leeftijd ook wat eigenzinnig en ik verdenk hem er van dat hij wat doof begint te worden. De trompet en mixtuur zijn zijn lievelingsregisters inmiddels. Samen met het zwelpedaal op max.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Zelfkennis is een grote deugd
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Maanenschijn schreef: Gisteren, 22:23
Konijntje schreef:www.rd.nl/artikel/1115755-organist-sijl ... t-speel-ik

Als kind ging ik wel eens tijdens vakanties naar de evangelisatiepost GG van Emmen. Daar speelde een oude baas. Volgens mij op cijfertjes. Het ging vrij houterig en traag, maar goed, waarschijnlijk speelde hij bij gebrek aan beter Afbeelding
Bij ons speelt ook een oude(re) organist. Een uitstekend en vaardig organist. Maar door zijn leeftijd ook wat eigenzinnig en ik verdenk hem er van dat hij wat doof begint te worden. De trompet en mixtuur zijn zijn lievelingsregisters inmiddels. Samen met het zwelpedaal op max.
Van de Duitse orgelbouwer Rudolf von Beckerath (1907-1976) is bekend dat in zijn laatste levensjaren de orgels die hij bouwde en intoneerde steeds scherper werden van klank. Geen wonder: hij hoorde de hoge tonen niet meer zo goed...
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie