Wie van de refoforummers is een soeverein?

Ben jij een soeverein?

Ja
2
4%
Nee
43
96%
Geen idee wat dat is
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 45

DDD

Re: Wie van de refoforummers is een soeverein?

Bericht door DDD »

Maar ze richten toch hun eigen overheid op. Het is ook geen 'gewoon' anarchisme.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er geen weldenkende soevereinen zijn, terwijl die bij libertariërs en anarchisten er juist wel zijn. Een beetje studeerkamergeleerden misschien, maar die heb je bij de soevereinen dan weer niet. Dat zijn meestal middelbaar opgeleide mannen die een voor buitenstaanders heel duidelijk herkenbare tunnelvisie hebben. Een extreme variant van coronadwaasheid.

Het is lastig dat je niet, zoals bij veel andere groepen, een of twee vertegenwoordigers hebt die duidelijk kunnen uitleggen wat de maatschappijvisie is en die daarbij ook de regels van de logica volgen.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: Gisteren, 11:41 Maar ze richten toch hun eigen overheid op. Het is ook geen 'gewoon' anarchisme.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er geen weldenkende soevereinen zijn, terwijl die bij libertariërs en anarchisten er juist wel zijn. Een beetje studeerkamergeleerden misschien, maar die heb je bij de soevereinen dan weer niet. Dat zijn meestal middelbaar opgeleide mannen die een voor buitenstaanders heel duidelijk herkenbare tunnelvisie hebben. Een extreme variant van coronadwaasheid.

Het is lastig dat je niet, zoals bij veel andere groepen, een of twee vertegenwoordigers hebt die duidelijk kunnen uitleggen wat de maatschappijvisie is en die daarbij ook de regels van de logica volgen.
Soevereinen zijn stuk voor stuk complotdenkers op zeer veel terreinen. Libertariërs zijn dat niet maar hebben een staatsvorm in gedachten die veel lijkt op ‘survival of the fittest’ . Een overheid die juist ook het zwakke wil beschermen en ondersteunen hebben ze weinig mee.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef: Gisteren, 11:41 Maar ze richten toch hun eigen overheid op. Het is ook geen 'gewoon' anarchisme.

Ik heb niet de indruk dat soevereinen een andere overheid willen of een eigen overheid. Volgens mij willen zij geen overheid.
DDD

Bericht door DDD »

Zo'n beroep op Montevideo en een 'Veluwe vrijstaat' wekt bij mij toch een andere indruk. Maar goed, ik vind het moeilijk om serieus te nemen. En dat is dan weer gevaarlijk, want dit soort gedachten net als de corona-complot-gedachten zijn nu juist een uitvloeisel van ervaren teleurstelling en wantrouwen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef: Gisteren, 11:02 Ik heb het idee dat velen hier geen flauw idee hebben wat het gedachtegoed van soevereinen inhoudt.
Ik heb niet het idee dat er een coherent gedachtegoed is.
merel

Bericht door merel »

Niet tot in details, maar de gemene deler is wel dat men de overheid en alles wat daarmee te maken heeft niet accepteert. Veel mensen wantrouwen de overheid, mopperen op de overheid en proberen de overheid te mijden, maar dat zijn geen soevereinen.
Plaats reactie