Beste JanRap, waar hebt u dit bij ds. Kersten gelezen?
Positief topic over de GGIN
- FlyingEagle
- FlyingEagle
Re: Positief topic over de GGIN
"Dat begrijp ik, je hebt zeker een punt dat het hier niet gaat om het aanschaffen van iets, maar om het benoemen van je identiteit of overtuiging. Toch gebruikte ik die vergelijking niet letterlijk, maar meer als een manier om aan te geven dat sommige begrippen — zoals ‘atheïst’ — geladen kunnen zijn, en dat we soms woorden gebruiken zonder precies te overzien hoe anderen ze interpreteren.
In reformatorische kring roept het woord atheïst vaak sterke associaties op, zoals 'Godloochenaar', ook al bedoel jij dat misschien helemaal niet zo zwaar. Het ging mij er vooral om dat het verstandig kan zijn om bewust te kiezen welke woorden je gebruikt in communicatie met mensen voor wie zulke termen gevoelig liggen. Niet omdat jij iets fout doet, maar omdat het helpt het gesprek open en respectvol te houden."
"veelal geschreven met behulp van Artificial Intelligence, in de erkenning: ‘God wederstaat de hoovaardigen, maar de nederigen geeft Hij genade’ (Jak. 4:6)."
Mein Kampf op één lijn met de dogmatiek van Kersten?? 

Bij het artikel in het RD staat een foto met folders van het evangeliesatiehuis. Daarop is nadrukkelijk te lezen: ZO WORD JE BEKEERDJanRap schreef: ↑25 jul 2025, 07:35@ Vrouwke, Het lijkt mij ten enen male onmogelijk om de dogmatiek van ds. G.H. Kersten te onderschrijven naast de Drie Formulieren van Enigheid. Het zal een lastige exercitie worden om het mooie en positieve initiatief in Barneveld theologisch te onderbouwen aan de hand van genoemde dogmatiek. Het was namelijk een van de belangrijkste doctrines van ds. Kersten dat men niet mocht oproepen tot geloof. Hoe kun je dan in Barneveld de boodschap van het Evangelie brengen met bevel van geloof en bekering?Vrouwke schreef: ↑24 jul 2025, 21:38...een lid van de GGiN dat solliciteert moet volgens de vacaturetekst behalve de Bijbel en de Drie Formulieren van Enigheid ook ”De gereformeerde dogmatiek” van ds. G.H. Kersten onderschrijven. Waarom? Ouderling (...) : „Zodat er geen onduidelijkheid ontstaat over wat we bedoelen met „van harte achter de leer van de GGiN staan”...CBG schreef: ↑24 jul 2025, 21:24Er viel me ook iets anders op in het artikel: De 4 formulieren van enigheid inclusief De Gereformeerde Dogmatiek van ds Kersten.Konijntje schreef: ↑24 jul 2025, 19:48 www.rd.nl/artikel/1115405-inloophuis-ge ... atiewerker
Mooi dat de GGinNed een evangelisatiemedewerker gaat benoemen!
De locatie verbaast mij dan wel enigszins. In een dorp vol met kerken en kerkmeester zou een evangelisatiepost eigenlijk niet nodig moeten zijn.
…
Dat laat al wat zien van hoe men dit aanpakt..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Ach ach. Een Barneveldse kerkelijke gemeente gehoorzaamt aan het bevel om te zaaien aan alle wateren, Refoforum is er als de kippen bij om de duivel de ruimte te geven dit initiatief negatief in te kleuren. Een hele nare bijwerking van dit forum, wat mij betreft.
Waar heb ik dat gezegd. Het gaat erover dat een boek waarmee je je identificeert beter kent dan de algemene voorwaarden van bol.com
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Een kerk met waarheidsclaim zal altijd de wind van voren krijgen. Zeker met dat soort teksten.Ad Anker schreef: ↑25 jul 2025, 09:34Ach ach. Een Barneveldse kerkelijke gemeente gehoorzaamt aan het bevel om te zaaien aan alle wateren, Refoforum is er als de kippen bij om de duivel de ruimte te geven dit initiatief negatief in te kleuren. Een hele nare bijwerking van dit forum, wat mij betreft.
De zes leerstellingen die je moet onderschrijven.
Ik ben er pas langsgekomen en er stond een boekentafel buiten waar voor jong en oud boeken lagen om gratis mee te nemen. (Vrijwillige vergoeding mocht). Bijzonder vriendelijke mensen. Ik vond het een warm ontvangst. Ze vroegen of ik bekend was met de Bijbel.
Ik vond het een heel positieve ervaring waar ik blij van werd.
Ik vond het een heel positieve ervaring waar ik blij van werd.
Heel wonderlijk ja, omdat we het zo goed weten...Ad Anker schreef: ↑25 jul 2025, 09:34Ach ach. Een Barneveldse kerkelijke gemeente gehoorzaamt aan het bevel om te zaaien aan alle wateren, Refoforum is er als de kippen bij om de duivel de ruimte te geven dit initiatief negatief in te kleuren. Een hele nare bijwerking van dit forum, wat mij betreft.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
@ Helma
Dat is heel mooi om te lezen. Ik ben ook blij met het initiatief en met alle evangelisatiewerk wat er overal gedaan wordt.
Dat neemt niet weg dat ik grote zorgen heb om de koers van de rechterflank van onze gezindte. En iets van die redenen tot zorg, kwam in het RD artikel weer duidelijk naar voren.
Dat is heel mooi om te lezen. Ik ben ook blij met het initiatief en met alle evangelisatiewerk wat er overal gedaan wordt.
Dat neemt niet weg dat ik grote zorgen heb om de koers van de rechterflank van onze gezindte. En iets van die redenen tot zorg, kwam in het RD artikel weer duidelijk naar voren.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Een prima locatie juist. Getuigen (wat evangeliseren is) begint in je eigen omgeving.Konijntje schreef: ↑24 jul 2025, 19:48 www.rd.nl/artikel/1115405-inloophuis-ge ... atiewerker
Mooi dat de GGinNed een evangelisatiemedewerker gaat benoemen!
De locatie verbaast mij dan wel enigszins. In een dorp vol met kerken en kerkmeester zou een evangelisatiepost eigenlijk niet nodig moeten zijn.
Al weet ik niet precies wat je met een kerkmeester bedoelt; die functie ken ik niet.
Het gat omheen evangelisatie medewerker. Die heeft geen bevoegdheid om buiten de gemeente te evangeliseren