Je lijkt in ieder geval de vijf wetten van Mozes te missen.CvdW schreef: ↑Gisteren, 16:23Volgens mij leert de geschiedenis dat de kerk (diaconie) haar taak niet verstond. Om deze reden is het sociaal stelsel door de overheid ingesteld. Mis ik een stukje geschiedenis gelet op je eerste alinea?DDD schreef: ↑Gisteren, 08:14Inderdaad. Het werk van een diaconie is een aanklacht tegen de overheid. Als de overheid zijn goddelijke taak goed zou verrichten, zou een diaconie niet nodig zijn.Wim Anker schreef: ↑10 jul 2025, 23:03Punt is natuurlijk dat het onzin is dat eigen liefdadigheid wordt afgezet tegen wat een overheid moet doen.DDD schreef: ↑10 jul 2025, 22:47 Nou, het punt dat gemaakt wordt, dat de SGP-fractie slecht gestemd heeft, wordt met een eenvoudig en begrijpelijk voorbeeld geillustreerd.
En dat is natuurlijk het punt: mensen die het kwade als norm nemen, vinden zo'n stemgedrag wel prima. Maar bijbels is het niet, dus ik vond het een heel goed artikel. Aansprekend, duidelijk, helder.
En geen moment gedacht dat meneer wel erg tevreden zou zijn met zichzelf. Nu is dat wat mij betreft ook een heel gezonde toestand, dus dat zou me sowieso niet zo storen.
Dat is net zoiets als geld aan de diaconie geven en deze goede werken tentoonspreiden om de overheid te vertellen dat ze ervoor moeten zorgen dat er geen geld nodig is voor de diaconie.
Nu weet ik dat er ook mensen zijn die dat omdraaien, maar daar vind ik niets van terug in de Bijbel.
De SGP - een open partij
Re: De SGP - een open partij
Het idee van een novelle om de hulp aan illegalen toch niet strafbaar te stellen, klinkt op zich prima, maar dan moet de Tweede Kamer wel met die novelle instemmen. Als GL/PvdA, SP, PvdD en Denk ervoor kiezen die niet te steunen (PVV en FvD zijn sowieso tegen), dan krijgt die geen meerderheid. Dan kan de Eerste Kamer niet anders dan de hele wet terugsturen aan de Tweede Kamer. Pas na de verkiezingen wordt die dan opnieuw behandeld. Het is afwachten of er dan nog een meerderheid is.
Illegalen zijn - als vreemdeling opgenomen. Hun verhaal is.aangehoord en er is een beslissing genomen over hun wens in NL te blijven. De beslissing is dat ze niet in NL mogen blijven.Herman schreef: ↑Gisteren, 17:43De zorg voor vreemdelingen is een recht wat heel duidelijk in de bijbel verankerd is én daarmee is het een belangrijk aspect van hoe gerechtigheid en barmhartigheid in deze moeten worden afgewogen.
Dus dat jij dat een gotspe vind, betekent eveneens dat je de bijbelse principes mijlenweg van je afgooit. Heel goed, maar dat komt dan ooit als een boomerang terug, zeg ik je. En dat zei Jezus zelf ook in Mattheus 25: "Want Ik had honger en jullie gaven Mij te eten, Ik had dorst en jullie gaven Mij te drinken, Ik was een vreemdeling en jullie namen Mij op."
En dan moeten ze gewoon weg. Terug naar eigen land.
Voor mensen die vervolgd worden - om hun belijden van Jezus - moet in NL altijd plaats zijn, daarover geen misverstand.
Maar ik ben niet zo naïef dat ik denk dat Allah akhbar schreeuwende islamieten vervolgde volgelingen van Christus zijn.
Waar staat in de bijbel dat de vreemdeling die opgenomen wordt ook hetzelfde geloof moet hebben? De barmhartige Samaritaan laat dat in ieder geval niet zien.
-
Zou je me daarbij een passend Bijbelgedeelte willen geven?
God liefhebben en je naaste als jezelf zou dan zoiets worden als: God liefhebben en gelijkgezinden als jezelf ofzo?
-
Meest aan de huisgenoten des geloofs. Dat gaat om miljoenen, dus hoe zie jij voor je dat er ook nog ruimte is voor miljoenen andere?Als gast hier schreef: ↑Gisteren, 22:24Zou je me daarbij een passend Bijbelgedeelte willen geven?
God liefhebben en je naaste als jezelf zou dan zoiets worden als: God liefhebben en gelijkgezinden als jezelf ofzo?
Je geeft een politieke uiteenzetting maar gaat niet in op de bijbeltekst. Je herdefinieert het begrip vreemdeling en laat dat samenvallen met illegaal. Zo kan je heel makkelijk een betoog ophangen en denken dat je een sluitende redenering hanteert, maar dat is helemaal niet wat de bijbel wil zeggen. Die kent geen 'illegale verblijfsstatus'.Wim Anker schreef: ↑Gisteren, 19:22 Illegalen zijn - als vreemdeling opgenomen. Hun verhaal is.aangehoord en er is een beslissing genomen over hun wens in NL te blijven. De beslissing is dat ze niet in NL mogen blijven.
En dan moeten ze gewoon weg. Terug naar eigen land.
Voor mensen die vervolgd worden - om hun belijden van Jezus - moet in NL altijd plaats zijn, daarover geen misverstand.
Maar ik ben niet zo naïef dat ik denk dat Allah akhbar schreeuwende islamieten vervolgde volgelingen van Christus zijn.