Jammer dat je niet wil reflecteren hierop. Klinkt als: ieder zijn waarheid.pierre27 schreef: ↑Gisteren, 19:08Okey, ja dat is dan vervelend voor je.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 18:34Ik zei dat niet goed weet wat ik van de uitspraak vind. Vandaar geen conclusie. Maar misschien kun je deze teksten mee helpen toepassen?pierre27 schreef: ↑Gisteren, 17:15Ik mis je eindconclusie nog aangezien je einde open is.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 16:45
Eindelijk naast het gebed ook actie. Klinkt als: gebed gaat niet helpen, eindelijk nu ook menselijke actie.
Ik weet niet goed wat ik van de uitspraak vindt gegeven alle uitspraken van Jezus en Petrus over liever onrecht lijden, smadelijk behandeld worden.
Tegelijkertijd beriep Paulus zich weer op het Romeinse recht om zichzelf te verdedigen.
In elk geval heb ik sowieso wat moeite met de uitspraak eindelijk actie naast het gebed. In welke context dan ook.
Gereformeerde Gemeenten
-
Re: Gereformeerde Gemeenten
Het is een lastige kwestie waar je hier goed aan doet maar als ds Zondag niet in gesprek met deze heren wil gaan omdat hij het theologisch niveau van hen bedroevend laag vind zou hij in die lijn ook kunnen denken om deze mannen gewoon te negeren omdat ze nou eenmaal niet wijzer zijn. Of toch juist wel om biddend het gesprek aan te gaan met deze mannen (dat is pas echt 'eindelijk actie naast het gebed') Iemand als ds Zondag zou dat toch makkelijk kunnen als het niveau van deze mannen zo bedroevend laag is zoals hij zelf zegt? En dat zou dan ook snel blijken uit dat gesprek
-
Parels voor de zwijnen. Een verstokte complotdenker krijg je ook niet overtuigd met hard feiten. Het extremisme in gedrag en uitspraken laat zien dat een gesprek zinloos is. Wel grappig dat zij aan boekverbrandingen doen. Eerst de verkoopcijfers verhogen om vervolgens een kinderachtig filmpje te maken.Rido91 schreef: ↑Gisteren, 19:51 Het is een lastige kwestie waar je hier goed aan doet maar als ds Zondag niet in gesprek met deze heren wil gaan omdat hij het theologisch niveau van hen bedroevend laag vind zou hij in die lijn ook kunnen denken om deze mannen gewoon te negeren omdat ze nou eenmaal niet wijzer zijn. Of toch juist wel om biddend het gesprek aan te gaan met deze mannen (dat is pas echt 'eindelijk actie naast het gebed') Iemand als ds Zondag zou dat toch makkelijk kunnen als het niveau van deze mannen zo bedroevend laag is zoals hij zelf zegt? En dat zou dan ook snel blijken uit dat gesprek
Ik heb niet alle video's van deze heren gezien maar volgens mij zijn het geen complotdenkers. Ze gebruiken dezelfde Bijbel als wij en komen op basis daarvan tot een andere conclusie (die in mijn ogen zeer verwerpelijk is) Het zou van meer moed en geloof getuigen om juist wel eerst het gesprek met deze mensen aan te gaan dan om gelijk te kijken naar juridische stappen, (die waarschijnlijk ook vrij weinig zin zullen hebben) of eventueel die mannen gewoon te negeren als ze toch theologisch niet veel voorstellen. In elk geval vind ik het argument niet heel sterk om hierom niet met hen in discussie te gaan.MGG schreef: ↑Gisteren, 20:27Parels voor de zwijnen. Een verstokte complotdenker krijg je ook niet overtuigd met hard feiten. Het extremisme in gedrag en uitspraken laat zien dat een gesprek zinloos is. Wel grappig dat zij aan boekverbrandingen doen. Eerst de verkoopcijfers verhogen om vervolgens een kinderachtig filmpje te maken.Rido91 schreef: ↑Gisteren, 19:51 Het is een lastige kwestie waar je hier goed aan doet maar als ds Zondag niet in gesprek met deze heren wil gaan omdat hij het theologisch niveau van hen bedroevend laag vind zou hij in die lijn ook kunnen denken om deze mannen gewoon te negeren omdat ze nou eenmaal niet wijzer zijn. Of toch juist wel om biddend het gesprek aan te gaan met deze mannen (dat is pas echt 'eindelijk actie naast het gebed') Iemand als ds Zondag zou dat toch makkelijk kunnen als het niveau van deze mannen zo bedroevend laag is zoals hij zelf zegt? En dat zou dan ook snel blijken uit dat gesprek
Heb je gelezen/gezien wat ze over ds . Zondag zeggen? Met zulke mensen ga je niet in gesprek. Ik denk dat er genoeg reden is om juridische stappen te ondernemen.Rido91 schreef: ↑Gisteren, 21:00Ik heb niet alle video's van deze heren gezien maar volgens mij zijn het geen complotdenkers. Ze gebruiken dezelfde Bijbel als wij en komen op basis daarvan tot een andere conclusie (die in mijn ogen zeer verwerpelijk is) Het zou van meer moed en geloof getuigen om juist wel eerst het gesprek met deze mensen aan te gaan dan om gelijk te kijken naar juridische stappen, (die waarschijnlijk ook vrij weinig zin zullen hebben) of eventueel die mannen gewoon te negeren als ze toch theologisch niet veel voorstellen. In elk geval vind ik het argument niet heel sterk om hierom niet met hen in discussie te gaan.MGG schreef: ↑Gisteren, 20:27Parels voor de zwijnen. Een verstokte complotdenker krijg je ook niet overtuigd met hard feiten. Het extremisme in gedrag en uitspraken laat zien dat een gesprek zinloos is. Wel grappig dat zij aan boekverbrandingen doen. Eerst de verkoopcijfers verhogen om vervolgens een kinderachtig filmpje te maken.Rido91 schreef: ↑Gisteren, 19:51 Het is een lastige kwestie waar je hier goed aan doet maar als ds Zondag niet in gesprek met deze heren wil gaan omdat hij het theologisch niveau van hen bedroevend laag vind zou hij in die lijn ook kunnen denken om deze mannen gewoon te negeren omdat ze nou eenmaal niet wijzer zijn. Of toch juist wel om biddend het gesprek aan te gaan met deze mannen (dat is pas echt 'eindelijk actie naast het gebed') Iemand als ds Zondag zou dat toch makkelijk kunnen als het niveau van deze mannen zo bedroevend laag is zoals hij zelf zegt? En dat zou dan ook snel blijken uit dat gesprek
Persoonlijk zou ik dat niet doen maar ze negeren. Wat Paulus en Barnabas deden. Ze schudden het stof van hun voeten..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
De posts die nog gevolgd zijn hebben me aan het denken gezet en of ik "mooiJob schreef: ↑Gisteren, 16:11Als je een jurist openlijk en ongenuanceerd bekritiseerd, dan vraag je ook ergens om. Mooipierre27 schreef: ↑Gisteren, 13:31Eindelijk naast het gebed ook actie!Bobber schreef: ↑Gisteren, 13:10 Ds. Zondag overweegt aangifte te doen tegen christengemeente.
https://www.rd.nl/artikel/1113889-chris ... t-grofheid![]()

Overigens vind ik het fijn voor dominee Zondag (fijn is misschien wat wrang in deze context) dat hij nu eens in het kamp van de Gereformeerde Gemeenten wordt geplaatst in plaats van erbuiten.
Ja zeker, in elk geval gedeeltelijk omdat ik mij er niet toe kan zetten om hun hele tirades af te luisteren of elk fimpje te bekijken, pure tijdsverspilling.huisman schreef: ↑Gisteren, 21:18Heb je gelezen/gezien wat ze over ds . Zondag zeggen? Met zulke mensen ga je niet in gesprek. Ik denk dat er genoeg reden is om juridische stappen te ondernemen.Rido91 schreef: ↑Gisteren, 21:00Ik heb niet alle video's van deze heren gezien maar volgens mij zijn het geen complotdenkers. Ze gebruiken dezelfde Bijbel als wij en komen op basis daarvan tot een andere conclusie (die in mijn ogen zeer verwerpelijk is) Het zou van meer moed en geloof getuigen om juist wel eerst het gesprek met deze mensen aan te gaan dan om gelijk te kijken naar juridische stappen, (die waarschijnlijk ook vrij weinig zin zullen hebben) of eventueel die mannen gewoon te negeren als ze toch theologisch niet veel voorstellen. In elk geval vind ik het argument niet heel sterk om hierom niet met hen in discussie te gaan.MGG schreef: ↑Gisteren, 20:27Parels voor de zwijnen. Een verstokte complotdenker krijg je ook niet overtuigd met hard feiten. Het extremisme in gedrag en uitspraken laat zien dat een gesprek zinloos is. Wel grappig dat zij aan boekverbrandingen doen. Eerst de verkoopcijfers verhogen om vervolgens een kinderachtig filmpje te maken.Rido91 schreef: ↑Gisteren, 19:51 Het is een lastige kwestie waar je hier goed aan doet maar als ds Zondag niet in gesprek met deze heren wil gaan omdat hij het theologisch niveau van hen bedroevend laag vind zou hij in die lijn ook kunnen denken om deze mannen gewoon te negeren omdat ze nou eenmaal niet wijzer zijn. Of toch juist wel om biddend het gesprek aan te gaan met deze mannen (dat is pas echt 'eindelijk actie naast het gebed') Iemand als ds Zondag zou dat toch makkelijk kunnen als het niveau van deze mannen zo bedroevend laag is zoals hij zelf zegt? En dat zou dan ook snel blijken uit dat gesprek
Persoonlijk zou ik dat niet doen maar ze negeren. Wat Paulus en Barnabas deden. Ze schudden het stof van hun voeten..
Toch denk ik dat het best mooi zou zijn als ds Zondag in gesprek met hen zou gaan, ik bedoel dat niet eens zozeer vanuit het oogpunt van de liefde maar meer zodat heel de wereld kan zien wat een onzin deze mannen de wereld inslingeren. Dat zou voor iemand als ds Zondag geen probleem moeten zijn , zeker niet als hij het theologisch niveau van deze mannen niks voor vindt stellen. Daarom vind ik dat argument wat zwak van hem in deze context. En inderdaad, negeren zou ook prima zijn. Met juridische stappen zorg je juist voor een hoop aandacht en meer views voor deze mannen, precies wat ze willen.
Advies van Salomo
Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt.
Antwoord den zot naar zijn dwaasheid niet, opdat gij ook hem niet gelijk wordt.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Het advies van Salomo betekent niet zozeer dat je een dwaas moet negeren maar dat je hem niet moet bejegenen op de manier waarop hij jou bejegend. Het kan ook effectief zijn om zijn dwaasheid met wijsheid te beantwoorden
-
-
Het wegzetten van dominees en kerkverbanden als instrumenten van de satan en hun bizarre gedrag doet mij denken aan complotten uit de VS. Maar of het nu complotdenkers zijn of doorgeslagen lui, overtuigen met redelijke argumenten zal niet lukken.Rido91 schreef: ↑Gisteren, 21:00Ik heb niet alle video's van deze heren gezien maar volgens mij zijn het geen complotdenkers. Ze gebruiken dezelfde Bijbel als wij en komen op basis daarvan tot een andere conclusie (die in mijn ogen zeer verwerpelijk is) Het zou van meer moed en geloof getuigen om juist wel eerst het gesprek met deze mensen aan te gaan dan om gelijk te kijken naar juridische stappen, (die waarschijnlijk ook vrij weinig zin zullen hebben) of eventueel die mannen gewoon te negeren als ze toch theologisch niet veel voorstellen. In elk geval vind ik het argument niet heel sterk om hierom niet met hen in discussie te gaan.MGG schreef: ↑Gisteren, 20:27Parels voor de zwijnen. Een verstokte complotdenker krijg je ook niet overtuigd met hard feiten. Het extremisme in gedrag en uitspraken laat zien dat een gesprek zinloos is. Wel grappig dat zij aan boekverbrandingen doen. Eerst de verkoopcijfers verhogen om vervolgens een kinderachtig filmpje te maken.Rido91 schreef: ↑Gisteren, 19:51 Het is een lastige kwestie waar je hier goed aan doet maar als ds Zondag niet in gesprek met deze heren wil gaan omdat hij het theologisch niveau van hen bedroevend laag vind zou hij in die lijn ook kunnen denken om deze mannen gewoon te negeren omdat ze nou eenmaal niet wijzer zijn. Of toch juist wel om biddend het gesprek aan te gaan met deze mannen (dat is pas echt 'eindelijk actie naast het gebed') Iemand als ds Zondag zou dat toch makkelijk kunnen als het niveau van deze mannen zo bedroevend laag is zoals hij zelf zegt? En dat zou dan ook snel blijken uit dat gesprek
Ja sorry, ik heb die moeite niet. Wat moet ik hier dan op reflecteren?Refojongere schreef: ↑Gisteren, 19:15Jammer dat je niet wil reflecteren hierop. Klinkt als: ieder zijn waarheid.pierre27 schreef: ↑Gisteren, 19:08Okey, ja dat is dan vervelend voor je.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 18:34Ik zei dat niet goed weet wat ik van de uitspraak vind. Vandaar geen conclusie. Maar misschien kun je deze teksten mee helpen toepassen?
In elk geval heb ik sowieso wat moeite met de uitspraak eindelijk actie naast het gebed. In welke context dan ook.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik zag een zeker Willem Westerbeke in een van de video's van hen die zich christengemeente noemen.
In de jaren '90 verschenen er wat publicaties van ene W. Westerbeke. Nogal opzienbarende 'profetische' geschriften. Ik heb zelf een boekje van hem gelezen, die ik zo fantastisch vond dat ik het met het oud papier heb weggegooid.
Er verschenen meer reacties die het een beetje een vreemde zaken vonden.
Kan ket misschien zijn dat de schrijver van deze boeken wellicht nu bij de zogenaamde christengemeente zit?
Ooit was hij, zo ik meen, ouderling in de GGiN te Middelburg.
Ik weet vanzelf niet of het deze man betreft, maar ik moest toch weer aan deze vreemde 'profetieën' van die W. Westerbeke denken.
Er is wel een en ander na te speuren in Digibron. Hier zomaar drie voorbeelden:
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... f79f160d5b
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 32151a71d4
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 75fd8505a4
In de jaren '90 verschenen er wat publicaties van ene W. Westerbeke. Nogal opzienbarende 'profetische' geschriften. Ik heb zelf een boekje van hem gelezen, die ik zo fantastisch vond dat ik het met het oud papier heb weggegooid.
Er verschenen meer reacties die het een beetje een vreemde zaken vonden.
Kan ket misschien zijn dat de schrijver van deze boeken wellicht nu bij de zogenaamde christengemeente zit?
Ooit was hij, zo ik meen, ouderling in de GGiN te Middelburg.
Ik weet vanzelf niet of het deze man betreft, maar ik moest toch weer aan deze vreemde 'profetieën' van die W. Westerbeke denken.
Er is wel een en ander na te speuren in Digibron. Hier zomaar drie voorbeelden:
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... f79f160d5b
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 32151a71d4
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... 75fd8505a4
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Die stel dwaze Werkendammers keihard aanpakken.
Wat een gekken. Ze moeten tegen zichzelf beschermd worden. Alleen daarom al hoop ik dat ds Zondag doorzet met juridische stappen.
Al laten ze ook wel zien niet de sterkste argumenten te hebben. In het YT debat met Chris Verhage is Bert Put ook geen partij en wordt hij volledig onder tafel gel.. praat
Wat een gekken. Ze moeten tegen zichzelf beschermd worden. Alleen daarom al hoop ik dat ds Zondag doorzet met juridische stappen.
Al laten ze ook wel zien niet de sterkste argumenten te hebben. In het YT debat met Chris Verhage is Bert Put ook geen partij en wordt hij volledig onder tafel gel.. praat
Ik denk nu toch dat deze W. Westerbeke toch een andere is. Hij lijkt me te jong om hem te vereenzelvigen met die andere W. Westerbeke. Het zou wel een zoon kunnen zijn. Ook omdat hij zegt uit de GGiN te komen.
Ik ben het wel net zo met hem oneens als die schrijver uit 1993 (om daaromtrent)
Ik ben het wel net zo met hem oneens als die schrijver uit 1993 (om daaromtrent)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«