Eindelijk naast het gebed ook actie!Bobber schreef: ↑Gisteren, 13:10 Ds. Zondag overweegt aangifte te doen tegen christengemeente.
https://www.rd.nl/artikel/1113889-chris ... t-grofheid
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Waarom werd ds Zondag bekritiseerd?pierre27 schreef: ↑Gisteren, 13:31Eindelijk naast het gebed ook actie!Bobber schreef: ↑Gisteren, 13:10 Ds. Zondag overweegt aangifte te doen tegen christengemeente.
Is dat dezelfde man die uit de GG komt en nu beweert het licht te hebben gezien?
Pure laster uit de hel wat ze eruit kramen. Niks een niets,van de liefde die er is in Jezus Christus onze Heer.
Dat je ergens niet mee eens bent dat kan. Maar om dan zo je gal een gruwelijkheden te spuiten dan is daar niets van God bij.
Dat je ergens niet mee eens bent dat kan. Maar om dan zo je gal een gruwelijkheden te spuiten dan is daar niets van God bij.
- J.C. Philpot
Dit is ook wel een bijzondere uitspraak van deze persoon:
"Ik geloof dat ik door de kinderdoop een verbond aangegaan ben met de duivel."
- Voorganger Leendert van den Heuvel
Vaak is het zo dat personen die zo fanatiek in hun religie zijn, vervolgens na 10 jaar nergens meer wat aan doen. Hopenlijk is dat bij Van den Heuvel niet het geval, en leert hij in plaats daarvan ootmoed en nederigheid.
"Ik geloof dat ik door de kinderdoop een verbond aangegaan ben met de duivel."
- Voorganger Leendert van den Heuvel
Vaak is het zo dat personen die zo fanatiek in hun religie zijn, vervolgens na 10 jaar nergens meer wat aan doen. Hopenlijk is dat bij Van den Heuvel niet het geval, en leert hij in plaats daarvan ootmoed en nederigheid.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
ik heb het nog niet gezien, maar ik kan me de stap van ds Zondag goed voorstellen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik kan ze ook nog niet direct als broeders zien.
Maar ik vraag me af of in het kader van 1 Korinthe 6 dit een goede stap is.
Maar ik vraag me af of in het kader van 1 Korinthe 6 dit een goede stap is.
-
Leendert van den Heuvel is voorganger in de christengemeente van Werkendam en inderdaad afkomstig uit de plaatselijke GG. Hij leidt die gemeente samen met Bert Put, ook afkomstig uit de plaatselijke GG. Beiden bekritiseren fel de GG en sowieso alle kerken die de 3 formulieren van enigheid aanhangen, ze zijn fel gekant tegen de uitverkiezing. Met name Leendert van den Heuvel combineert die felle kritiek ook met allerlei oproepen om de GG te verlaten en noemt dominees in de GG duivelskunstenaars. Voor de beschuldigingen tegen ds. Zondag zie: https://www.youtube.com/watch?v=kkLwTUUlLIA Moet zeggen dat ik het zelf niet bekeken heb, alleen de toonzetting al zorgt dat ik er direct klaar mee ben. Wel heb ik een stuk geluisterd van het debat van Chris Verhagen (https://www.youtube.com/watch?v=iIvSmQDPnt4&t=4538s) met Bert Put, daar viel vooral de wat incoherente visie van Bert Put op bepaalde teksten mij op. De toon was daar wel een stuk fatsoenlijker dus dat luister wel zo prettig.
Hoe bedoel je?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik vindt het wel opmerkelijk dat de Gereformeerde Gemeenten wel vaak het mikpunt is. Met deze mensen zie je dat ook. Ik zou ze gewoon links laten liggen en niet te druk over maken. Vrijheid van meningsuitingen zijn al onder druk in Europa. Uit de WSJ van gisteren:
Europese aanpak van meningsuiting gaat ver en breed
Vrij gedefinieerde wetten tegen haatzaaien en de opkomst van sociale media hebben geleid tot fanatiek politieoptreden.
(...)
Een Duitse rechtse journalist plaatste online een nepfoto van de minister van Binnenlandse Zaken met een bord waarop stond "Ik haat de vrijheid van meningsuiting" en kreeg vervolgens een voorwaardelijke gevangenisstraf van zeven maanden. Een vrouw die afbeeldingen plaatste van politici met geschilderde Hitlersnorren en een minister een terrorist noemde, kreeg een boete van ongeveer $ 690.
(...)
In Frankrijk zat een vrouw 23 uur vast omdat ze de middelvinger naar de Franse president Emmanuel Macron had gestoken. (Ze werd vrijgesproken nadat ze had aangevoerd dat ze haar vinger in de lucht had gestoken en niet rechtstreeks naar de president.) Denemarken heeft een nieuwe wet aangenomen die "ongepaste behandeling" van religieuze teksten verbiedt na een reeks incidenten in de afgelopen jaren, waarbij Koranverbrandingen tot woedende reacties leidden. In mei begon een baanbrekend proces tegen twee mannen die ervan werden beschuldigd een Koran te hebben verbrand tijdens een volksfeest voor een publiek.
(...)
In maart vorig jaar plaatste Stefan Willi Niehoff, een 64-jarige ex-soldaat en gepensioneerd vrachtwagenchauffeur, een afbeelding die hij op X had gezien. Daarop stond toenmalig minister van Economische Zaken Robert Habeck met de woorden "Schwachkopf Professional", wat zich vertaalt naar "professionele idioot". Het was een variant op het logo van cosmeticamerk Schwarzkopf Professional. Vervolgens vergat hij het.
Maanden later werd Niehoff om 6:15 uur wakker gebeld door de deur en stonden er twee agenten in burger die eisten zijn huis te doorzoeken.
"Eerst dacht ik dat mijn zoon kattenkwaad uithaalde", zei hij – maar toen realiseerde hij zich dat de politie achter hem aan zat. Hij gaf zijn tablet aan de politie.
Het Openbaar Ministerie seponeerde later de zaak tegen Habeck, maar vervolgde hem voor ander materiaal dat ze vonden, waaronder vijf afzonderlijke retweets en één tweet waarin hij beelden uit het nazitijdperk gebruikte om commentaar te leveren op actuele gebeurtenissen. De berichten waren allemaal satirisch bedoeld, aldus Marcus Pretzell, Niehoffs advocaat. Nadat de katholieke kerk kiezers had opgeroepen om de extreemrechtse politieke partij AfD te mijden, plaatste Pretzell bijvoorbeeld een afbeelding van geestelijken die de Hitlergroet brachten. Hij bedoelde daarmee een commentaar op wat hij de hypocrisie van de kerk vond.
In april legde een rechtbank Niehoff een boete op van ongeveer $ 1.550. In juni verlaagde een hof van beroep de boete tot ongeveer $ 971, maar handhaafde het eerdere vonnis op sommige punten. Zijn advocaat heeft gezegd dat Niehoff opnieuw in beroep zal gaan tegen de beslissing.
(...)
Vrij gedefinieerde wetten tegen haatzaaien en de opkomst van sociale media hebben geleid tot fanatiek politieoptreden.
(...)
Een Duitse rechtse journalist plaatste online een nepfoto van de minister van Binnenlandse Zaken met een bord waarop stond "Ik haat de vrijheid van meningsuiting" en kreeg vervolgens een voorwaardelijke gevangenisstraf van zeven maanden. Een vrouw die afbeeldingen plaatste van politici met geschilderde Hitlersnorren en een minister een terrorist noemde, kreeg een boete van ongeveer $ 690.
(...)
In Frankrijk zat een vrouw 23 uur vast omdat ze de middelvinger naar de Franse president Emmanuel Macron had gestoken. (Ze werd vrijgesproken nadat ze had aangevoerd dat ze haar vinger in de lucht had gestoken en niet rechtstreeks naar de president.) Denemarken heeft een nieuwe wet aangenomen die "ongepaste behandeling" van religieuze teksten verbiedt na een reeks incidenten in de afgelopen jaren, waarbij Koranverbrandingen tot woedende reacties leidden. In mei begon een baanbrekend proces tegen twee mannen die ervan werden beschuldigd een Koran te hebben verbrand tijdens een volksfeest voor een publiek.
(...)
In maart vorig jaar plaatste Stefan Willi Niehoff, een 64-jarige ex-soldaat en gepensioneerd vrachtwagenchauffeur, een afbeelding die hij op X had gezien. Daarop stond toenmalig minister van Economische Zaken Robert Habeck met de woorden "Schwachkopf Professional", wat zich vertaalt naar "professionele idioot". Het was een variant op het logo van cosmeticamerk Schwarzkopf Professional. Vervolgens vergat hij het.
Maanden later werd Niehoff om 6:15 uur wakker gebeld door de deur en stonden er twee agenten in burger die eisten zijn huis te doorzoeken.
"Eerst dacht ik dat mijn zoon kattenkwaad uithaalde", zei hij – maar toen realiseerde hij zich dat de politie achter hem aan zat. Hij gaf zijn tablet aan de politie.
Het Openbaar Ministerie seponeerde later de zaak tegen Habeck, maar vervolgde hem voor ander materiaal dat ze vonden, waaronder vijf afzonderlijke retweets en één tweet waarin hij beelden uit het nazitijdperk gebruikte om commentaar te leveren op actuele gebeurtenissen. De berichten waren allemaal satirisch bedoeld, aldus Marcus Pretzell, Niehoffs advocaat. Nadat de katholieke kerk kiezers had opgeroepen om de extreemrechtse politieke partij AfD te mijden, plaatste Pretzell bijvoorbeeld een afbeelding van geestelijken die de Hitlergroet brachten. Hij bedoelde daarmee een commentaar op wat hij de hypocrisie van de kerk vond.
In april legde een rechtbank Niehoff een boete op van ongeveer $ 1.550. In juni verlaagde een hof van beroep de boete tot ongeveer $ 971, maar handhaafde het eerdere vonnis op sommige punten. Zijn advocaat heeft gezegd dat Niehoff opnieuw in beroep zal gaan tegen de beslissing.
(...)
Als je een jurist openlijk en ongenuanceerd bekritiseerd, dan vraag je ook ergens om. Mooipierre27 schreef: ↑Gisteren, 13:31Eindelijk naast het gebed ook actie!Bobber schreef: ↑Gisteren, 13:10 Ds. Zondag overweegt aangifte te doen tegen christengemeente.

We hadden ook niet verwacht dat het WSJ de Europese normen over meningsuiting over zou nemen. Ze zitten meer op de lijn van Truth Social dat natuurlijk gewoon een riool is voor haat en leugen.KDD schreef: ↑Gisteren, 16:05 Ik vindt het wel opmerkelijk dat de Gereformeerde Gemeenten wel vaak het mikpunt is. Met deze mensen zie je dat ook. Ik zou ze gewoon links laten liggen en niet te druk over maken. Vrijheid van meningsuitingen zijn al onder druk in Europa. Uit de WSJ van gisteren:
(...)
Ik zou ze ook niet te veel aandacht geven. Maar er is een grens van vrijheid van meningsuiting. Bijvoorbeeld (en dat lijkt me Bijbels) als het gaat om de bescherming van iemands goede naam en eer: smaad en laster zijn immers strafbaar.
WSJ, is dat Wall Street Journal? Dat is m.i. een gerenommeerde krant en geen riool van haat en leugen. Maar goed, dat is off topic.
-
Eindelijk naast het gebed ook actie. Klinkt als: gebed gaat niet helpen, eindelijk nu ook menselijke actie.Job schreef: ↑Gisteren, 16:11Als je een jurist openlijk en ongenuanceerd bekritiseerd, dan vraag je ook ergens om. Mooipierre27 schreef: ↑Gisteren, 13:31Eindelijk naast het gebed ook actie!Bobber schreef: ↑Gisteren, 13:10 Ds. Zondag overweegt aangifte te doen tegen christengemeente.
https://www.rd.nl/artikel/1113889-chris ... t-grofheid![]()
Ik weet niet goed wat ik van de uitspraak vindt gegeven alle uitspraken van Jezus en Petrus over liever onrecht lijden, smadelijk behandeld worden.
Tegelijkertijd beriep Paulus zich weer op het Romeinse recht om zichzelf te verdedigen.
- J.C. Philpot
Een goede reactie van degenen die in de betreffend filmpjes aangepakt worden, zou zijn om zich te verblijden en te verheugen.
Matteüs 5
11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die voor u geweest zijn.
Echter zou dat waarschijnlijk ook mijn natuurlijke reactie niet zijn.
Matteüs 5
11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die voor u geweest zijn.
Echter zou dat waarschijnlijk ook mijn natuurlijke reactie niet zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield