Ik vindt dat het een waardevol nieuwsbron is. Weet je toevallig een beter alternatief?gallio schreef: ↑Gisteren, 16:29We hadden ook niet verwacht dat het WSJ de Europese normen over meningsuiting over zou nemen. Ze zitten meer op de lijn van Truth Social dat natuurlijk gewoon een riool is voor haat en leugen.KDD schreef: ↑Gisteren, 16:05 Ik vindt het wel opmerkelijk dat de Gereformeerde Gemeenten wel vaak het mikpunt is. Met deze mensen zie je dat ook. Ik zou ze gewoon links laten liggen en niet te druk over maken. Vrijheid van meningsuitingen zijn al onder druk in Europa. Uit de WSJ van gisteren:
Europese aanpak van meningsuiting gaat ver en breed
Vrij gedefinieerde wetten tegen haatzaaien en de opkomst van sociale media hebben geleid tot fanatiek politieoptreden.
(...)
Gereformeerde Gemeenten
Re: Gereformeerde Gemeenten
Als politieagent kun je je tijd beter besteden aan het achtervolgen van dieven en dergelijke. Een politieagent die achter een computer zit en zich concentreert op wat mensen posten, is als het plukken van laaghangend fruit.
De context tussen de twee is anders. Als u oneerlijk behandeld wordt door de overheid, denk ik dat u in beroep kunt gaan.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 16:45Eindelijk naast het gebed ook actie. Klinkt als: gebed gaat niet helpen, eindelijk nu ook menselijke actie.Job schreef: ↑Gisteren, 16:11Als je een jurist openlijk en ongenuanceerd bekritiseerd, dan vraag je ook ergens om. Mooipierre27 schreef: ↑Gisteren, 13:31Eindelijk naast het gebed ook actie!Bobber schreef: ↑Gisteren, 13:10 Ds. Zondag overweegt aangifte te doen tegen christengemeente.
https://www.rd.nl/artikel/1113889-chris ... t-grofheid![]()
Ik weet niet goed wat ik van de uitspraak vindt gegeven alle uitspraken van Jezus en Petrus over liever onrecht lijden, smadelijk behandeld worden.
Tegelijkertijd beriep Paulus zich weer op het Romeinse recht om zichzelf te verdedigen.
Ik mis je eindconclusie nog aangezien je einde open is.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 16:45Eindelijk naast het gebed ook actie. Klinkt als: gebed gaat niet helpen, eindelijk nu ook menselijke actie.Job schreef: ↑Gisteren, 16:11Als je een jurist openlijk en ongenuanceerd bekritiseerd, dan vraag je ook ergens om. Mooipierre27 schreef: ↑Gisteren, 13:31Eindelijk naast het gebed ook actie!Bobber schreef: ↑Gisteren, 13:10 Ds. Zondag overweegt aangifte te doen tegen christengemeente.
https://www.rd.nl/artikel/1113889-chris ... t-grofheid![]()
Ik weet niet goed wat ik van de uitspraak vindt gegeven alle uitspraken van Jezus en Petrus over liever onrecht lijden, smadelijk behandeld worden.
Tegelijkertijd beriep Paulus zich weer op het Romeinse recht om zichzelf te verdedigen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Ik sprak onlangs met een rooms-katholiek en hij is van mening dat dit een teken is dat de rooms-katholieke leer de ware leer is, omdat er zoveel verwijten worden gemaakt over de rooms-katholieke kerk.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 16:51 Een goede reactie van degenen die in de betreffend filmpjes aangepakt worden, zou zijn om zich te verblijden en te verheugen.
Matteüs 5
11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die voor u geweest zijn.
Echter zou dat waarschijnlijk ook mijn natuurlijke reactie niet zijn.
Natuurlijk ken ik betere alternatieven. Maar er zijn mensen die geloven dat alles wat niet van Truth Social of Rebel News komt bij voorbaat fout is. Ik ga geen energie besteden om te proberen zulk soort mensen te overtuigen. De Bijbel leert het duidelijk genoeg dat deze mensen de duisternis liever hebben dan het licht. Johannes 3:19.KDD schreef: ↑Gisteren, 17:05Ik vindt dat het een waardevol nieuwsbron is. Weet je toevallig een beter alternatief?gallio schreef: ↑Gisteren, 16:29We hadden ook niet verwacht dat het WSJ de Europese normen over meningsuiting over zou nemen. Ze zitten meer op de lijn van Truth Social dat natuurlijk gewoon een riool is voor haat en leugen.KDD schreef: ↑Gisteren, 16:05 Ik vindt het wel opmerkelijk dat de Gereformeerde Gemeenten wel vaak het mikpunt is. Met deze mensen zie je dat ook. Ik zou ze gewoon links laten liggen en niet te druk over maken. Vrijheid van meningsuitingen zijn al onder druk in Europa. Uit de WSJ van gisteren:
Vrij gedefinieerde wetten tegen haatzaaien en de opkomst van sociale media hebben geleid tot fanatiek politieoptreden.
(...)
Ja okay maar we hadden het over de WSJ (Wall Street Journal).gallio schreef: ↑Gisteren, 17:23Natuurlijk ken ik betere alternatieven. Maar er zijn mensen die geloven dat alles wat niet van Truth Social of Rebel News komt bij voorbaat fout is. Ik ga geen energie besteden om te proberen zulk soort mensen te overtuigen. De Bijbel leert het duidelijk genoeg dat deze mensen de duisternis liever hebben dan het licht. Johannes 3:19.KDD schreef: ↑Gisteren, 17:05Ik vindt dat het een waardevol nieuwsbron is. Weet je toevallig een beter alternatief?gallio schreef: ↑Gisteren, 16:29We hadden ook niet verwacht dat het WSJ de Europese normen over meningsuiting over zou nemen. Ze zitten meer op de lijn van Truth Social dat natuurlijk gewoon een riool is voor haat en leugen.KDD schreef: ↑Gisteren, 16:05 Ik vindt het wel opmerkelijk dat de Gereformeerde Gemeenten wel vaak het mikpunt is. Met deze mensen zie je dat ook. Ik zou ze gewoon links laten liggen en niet te druk over maken. Vrijheid van meningsuitingen zijn al onder druk in Europa. Uit de WSJ van gisteren:
(...)
Dit is geen vervolging. Hier maken (al dan niet vermeende) gelovigen zich bespottelijk. Daar hoeven we niet blij mee te zijn, en vooral niet als zij ook andere gelovigen nog belasteren ook.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 16:51 Een goede reactie van degenen die in de betreffend filmpjes aangepakt worden, zou zijn om zich te verblijden en te verheugen.
Matteüs 5
11 Zalig zijt gij, als u de mensen smaden, en vervolgen, en liegende alle kwaad tegen u spreken, om Mijnentwil.
12 Verblijdt en verheugt u; want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij vervolgd de profeten, die voor u geweest zijn.
-
Ik zei dat niet goed weet wat ik van de uitspraak vind. Vandaar geen conclusie. Maar misschien kun je deze teksten mee helpen toepassen?pierre27 schreef: ↑Gisteren, 17:15Ik mis je eindconclusie nog aangezien je einde open is.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 16:45Eindelijk naast het gebed ook actie. Klinkt als: gebed gaat niet helpen, eindelijk nu ook menselijke actie.
In elk geval heb ik sowieso wat moeite met de uitspraak eindelijk actie naast het gebed. In welke context dan ook.
-
Ja, en terecht! Is echt belachelijk wat die lui allemaal uitkramen..pierre27 schreef: ↑Gisteren, 13:31Eindelijk naast het gebed ook actie!Bobber schreef: ↑Gisteren, 13:10 Ds. Zondag overweegt aangifte te doen tegen christengemeente.
https://www.rd.nl/artikel/1113889-chris ... t-grofheid
Vervolging kan ook prima komen van de godsdienst en van hen die zich christen noemen, maar het niet zijn.DDD schreef: ↑Gisteren, 17:52Dit is geen vervolging. Hier maken (al dan niet vermeende) gelovigen zich bespottelijk. Daar hoeven we niet blij mee te zijn, en vooral niet als zij ook andere gelovigen nog belasteren ook.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 16:51 Een goede reactie van degenen die in de betreffend filmpjes aangepakt worden, zou zijn om zich te verblijden en te verheugen.
Matteüs 5
Je kunt ook geen aandacht aan deze gekkies schenken.De Rijssenaar schreef: ↑Gisteren, 18:38 Ja, en terecht! Is echt belachelijk wat die lui allemaal uitkramen..
Okey, ja dat is dan vervelend voor je.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 18:34Ik zei dat niet goed weet wat ik van de uitspraak vind. Vandaar geen conclusie. Maar misschien kun je deze teksten mee helpen toepassen?pierre27 schreef: ↑Gisteren, 17:15Ik mis je eindconclusie nog aangezien je einde open is.Refojongere schreef: ↑Gisteren, 16:45Eindelijk naast het gebed ook actie. Klinkt als: gebed gaat niet helpen, eindelijk nu ook menselijke actie.
In elk geval heb ik sowieso wat moeite met de uitspraak eindelijk actie naast het gebed. In welke context dan ook.
Dat lijkt me nog steeds voor de hand liggend. Het is een strijd tussen het levende Kind en de satan. Ik zal vijandschap zetten....TSD schreef: ↑Gisteren, 18:39Vervolging kan ook prima komen van de godsdienst en van hen die zich christen noemen, maar het niet zijn.DDD schreef: ↑Gisteren, 17:52Dit is geen vervolging. Hier maken (al dan niet vermeende) gelovigen zich bespottelijk. Daar hoeven we niet blij mee te zijn, en vooral niet als zij ook andere gelovigen nog belasteren ook.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 16:51 Een goede reactie van degenen die in de betreffend filmpjes aangepakt worden, zou zijn om zich te verblijden en te verheugen.
Matteüs 5