Als je het zo bekijkt is het inderdaad weer een ander verhaal, ik weet ook niet de argumenten om niet in te enten.Tja, dat de vogelgriep een héél ánder verhaal is, gaat er bij mij niet in: niet alleen je vee is in gevaar, maar jijzelf óók als je tenminste dagelijks met vee omgaat.
Waar stond ook alweer in de Schrift (tenminste een afgeleide daarvan) dat je jezelf niet in gevaar mag brengen??????
Dús, zou je daaruit weer af kunnen leiden dat je je mag laten inenten of dat je je op andere wijzen mag voorzien van de nodige ziektekostenverzekeringen danwel sociale verzekeringen.
Want doe je dat niet, dan begeef jij je in een gevaarvolle situatie, want als je door ziekte of maatschappelijke danwel economische omstandigheid zonder medicijnen of inkomen, loopt je lijf én je leven dus direct gevaar.
Maar wie voor zich het inenten of verzekeren op welk vlak dan ook afwijst, die kan ik evenzeer goed begrijpen, hoewel ik het er niet mee eens ben.
Mijn mening gaf ik alleen omdat ik het minder vergaand en ingrijpend vind om dieren in te enten, dan mensen.