Seksueel misbruik

Terri

Re: Seksueel misbruik

Bericht door Terri »

merel schreef: 12 mei 2025, 12:35
Terri schreef: 12 mei 2025, 11:43 Ik had mijn posting weggehaald, maar met het citeren komt het toch weer tevoorschijn.... :sweat
Oeps sorry, deel van post verwijderd.
Super van je :super
Rido91

Bericht door Rido91 »

merel schreef: 12 mei 2025, 08:35
huisman schreef: 18 apr 2025, 16:03
Een verdachte is nog geen veroordeelde. Ik vind het dan ook nogal aanmatigend om ver voor de rechter uit te lopen en daarnaast ook nog koude grond psychologie te bedrijven.
Zijn voorarrest is niet voor niets met 90 dagen verlengd. De kans dat het dan loos alarm is, is nihil.
Een langer voorarrest betekent niet dat de verdenking ernstiger is, zegt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. Er kunnen ook andere redenen zijn om iemand langer vast te houden. De verdachte kan een gevaar zijn voor de maatschappij of er wordt gevreesd dat de verdachte naar het buitenland zal vluchten. Ook kan iemand langer worden vastgehouden omdat extra onderzoek noodzakelijk is (citaat: ND)
merel

Bericht door merel »

Rido91 schreef: 12 mei 2025, 20:31
merel schreef: 12 mei 2025, 08:35
huisman schreef: 18 apr 2025, 16:03
Een verdachte is nog geen veroordeelde. Ik vind het dan ook nogal aanmatigend om ver voor de rechter uit te lopen en daarnaast ook nog koude grond psychologie te bedrijven.
Zijn voorarrest is niet voor niets met 90 dagen verlengd. De kans dat het dan loos alarm is, is nihil.
Een langer voorarrest betekent niet dat de verdenking ernstiger is, zegt een woordvoerder van het Openbaar Ministerie. Er kunnen ook andere redenen zijn om iemand langer vast te houden. De verdachte kan een gevaar zijn voor de maatschappij of er wordt gevreesd dat de verdachte naar het buitenland zal vluchten. Ook kan iemand langer worden vastgehouden omdat extra onderzoek noodzakelijk is (citaat: ND)
Het OM gaat niet over het voorarrest. Uiteindelijk beslist een rechter en neem maar van mij aan dat de ernst van de feiten en het liggende bewijs meetelt in de verlening van het voorarrest ;)
DDD

Bericht door DDD »

Een mooi artikel in het RD over de rol van de gemeenschap bij seksueel misbruik.

https://www.rd.nl/artikel/1110780-wat-o ... doen-staat
Het tweede punt dat ik wil aanreiken, is goed nieuws: iedereen kan íéts doen. We kunnen –om in de lijn van de Bijbelboeken Ezra en Nehemia te blijven– allemaal bijdragen aan het herstel van de stad.

Misbruik staat namelijk nooit op zichzelf. Het óntstaat en béstaat in een bedding die gevormd wordt door hoe wij met elkaar omgaan in onze gezinnen, kerken, verenigingen, organisaties en scholen. Samen maken wij die bedding, elke dag weer, ieder op de plaats waar hij of zij leeft en werkt. Ieders bijdrage telt.
Daarbij moet ik toch terugdenken aan de eenzame bijdrager die hier een paar dagen was, en meldde dat een geemeriteerde GG-predikant haar misbruikt had, en vooral aan de -mijns inziens ongepaste- reacties daarop.
J de Groot

Bericht door J de Groot »

DDD schreef: 13 jun 2025, 10:04 Daarbij moet ik toch terugdenken aan de eenzame bijdrager die hier een paar dagen was, en meldde dat een geemeriteerde GG-predikant haar misbruikt had, en vooral aan de -mijns inziens ongepaste- reacties daarop.

Waar kan ik dat terug lezen?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb er niets van meegekregen, maar een melding van misbruik, hoort sowieso niet op een internetforum thuis.

Hopelijk hebben de moderatoren de betreffende content verwijderd, en de betreffende tijdelijke forummer begripvol doorverwezen naar meldpunten en instanties die hier iets mee kunnen en moeten doen, en die hulp kunnen verlenen. En naar de politie, om aangifte te doen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie