Wat is je ergste blunder?
Re: Wat is je ergste blunder?
Wat is er overigens mis met een afvoerputje?
Ben ik nu afgeschreven als ik er ook wel een paar- tot mijn genoegen- bezit?
Vaak denk ik dat afvoerputjes worden gemist of niet werken gelet op het vuil wat zich her en der ophoopt.
Ik denk dat het een oproep was om RF te gebruiken en de juiste discussies op de juiste plaats te voeren.
Ben ik nu afgeschreven als ik er ook wel een paar- tot mijn genoegen- bezit?
Vaak denk ik dat afvoerputjes worden gemist of niet werken gelet op het vuil wat zich her en der ophoopt.
Ik denk dat het een oproep was om RF te gebruiken en de juiste discussies op de juiste plaats te voeren.
-
Ik weet niet hoor.. maar er komt al zoveel op af en vraag je ook nog link naar betreffende preek. Je weet niet eens over wie het gaat. Misschien hebben sommigen wel een sterk vermoeden… zou het voor jou uitmaken wie het zou zijn dan?J P Zoon schreef: ↑15 apr 2025, 23:04De preken zijn van vrijwel alle kerkverbanden uit Rijssen op internet na te luisteren, tot aan de (V)(O)GG(iN) aan toe. Dus dan zou ik graag een linkje van de betreffende preek ontvangen. Dan kunnen we hier hoor en wederhoor toepassen.De Rijssenaar schreef: ↑15 apr 2025, 21:50Uitspraken van een dominee die hij in het openbaar doet is niet direct roddelen heh! Tis gewoon bekend, over de feiten is iedereen het eens. De een vindt het goed, de ander vind het slecht… zo gaat dat nu eenmaal. In politiek, in kerk op scholen etcdiana schreef: ↑15 apr 2025, 21:38Nou, ik kan je verzekeren dat hij er niks "uitkraamt"... En weer wordt er gespeculeerd en geroddeld. Nu is dat wel een erg Rijssense gewoonte, moet ik zeggen. Want als je aan de ene kant ziek bent, ben je aan de andere kant al overleden. Dus een korreltje zout is in Rijssen wel op z'n plaats. Plus het beste voor de leden die het niet eens zijn en voor de gemeente is het het beste dat ze vertrekken!
Vooralsnog vind ik dat hier ernstig tegen Zondag 43 wordt ingegaan.
Ik ben dus benieuwd of er een audiouitspraak is.
Het is ook wat onzinnig dat er door sommige zo gepikeerd gereageerd wordt op enkel het doorgeven van iets wat in het openbaar gezegd is.
Zeker omdat het iets was wat over dit forum ging, is het helemaal niet vreemd om het hier te delen volgens mij.
Ik vind het persoonlijk geen uitspraak om de predikant over aan te spreken. Die andere bizarre uitspraak die ik in de betreffende dienst hoorde, komt daar meer voor in aanmerking. Maar ik ga ook niet overal over beginnen tegen de mannenbroeders.
De diensten hier zijn niet online voor iedereen terug te luisteren. Daar moet je voor inloggen.
Zeker omdat het iets was wat over dit forum ging, is het helemaal niet vreemd om het hier te delen volgens mij.
Ik vind het persoonlijk geen uitspraak om de predikant over aan te spreken. Die andere bizarre uitspraak die ik in de betreffende dienst hoorde, komt daar meer voor in aanmerking. Maar ik ga ook niet overal over beginnen tegen de mannenbroeders.
De diensten hier zijn niet online voor iedereen terug te luisteren. Daar moet je voor inloggen.
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Het gaat er bij mij vooral om dat er allerlei dingen beweerd worden die niet te controleren zijn. En dan vraag ik gewoon heel eenvoudig of dit te controleren valt.De Rijssenaar schreef: ↑16 apr 2025, 08:25Ik weet niet hoor.. maar er komt al zoveel op af en vraag je ook nog link naar betreffende preek. Je weet niet eens over wie het gaat. Misschien hebben sommigen wel een sterk vermoeden… zou het voor jou uitmaken wie het zou zijn dan?J P Zoon schreef: ↑15 apr 2025, 23:04De preken zijn van vrijwel alle kerkverbanden uit Rijssen op internet na te luisteren, tot aan de (V)(O)GG(iN) aan toe. Dus dan zou ik graag een linkje van de betreffende preek ontvangen. Dan kunnen we hier hoor en wederhoor toepassen.De Rijssenaar schreef: ↑15 apr 2025, 21:50Uitspraken van een dominee die hij in het openbaar doet is niet direct roddelen heh! Tis gewoon bekend, over de feiten is iedereen het eens. De een vindt het goed, de ander vind het slecht… zo gaat dat nu eenmaal. In politiek, in kerk op scholen etcdiana schreef: ↑15 apr 2025, 21:38
Nou, ik kan je verzekeren dat hij er niks "uitkraamt"... En weer wordt er gespeculeerd en geroddeld. Nu is dat wel een erg Rijssense gewoonte, moet ik zeggen. Want als je aan de ene kant ziek bent, ben je aan de andere kant al overleden. Dus een korreltje zout is in Rijssen wel op z'n plaats. Plus het beste voor de leden die het niet eens zijn en voor de gemeente is het het beste dat ze vertrekken!
Vooralsnog vind ik dat hier ernstig tegen Zondag 43 wordt ingegaan.
Ik ben dus benieuwd of er een audiouitspraak is.
Meestal wordt de soep veel minder heet gegeten dan dat hij wordt opgediend.
Dus je geloof ons gewoon niet op ons woord?
Dat vind ik nou eigenlijk wel weer triest..
Dat vind ik nou eigenlijk wel weer triest..
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Even teruggelezen en inderdaad, je gaf het in eerste instantie niet inhoudelijk aan. Wie ik bedoelde dat het herkende uit jouw gemeente is blijkbaar @diana.De Rijssenaar schreef: ↑15 apr 2025, 22:02Moet je wel goed lezen heh! Ik was degene die het herkende. Daarna heb ik wel mijn zorgen geuit! Volgens mij moet dat kunnen.. Maarja misschien gaat dat wel te ver. Kweet het ook nietJob schreef: ↑15 apr 2025, 21:59De uitspraak werd anders onmiddellijk herkend door een mede-gemeentelid van je.De Rijssenaar schreef: ↑15 apr 2025, 21:57Ik noem geen namen.. deelde gewoon even een ervaring met een andere Rijssenaar (?).. Dusja, ik doe geen bizarre uitspraken. De oorzaak ligt bij degene die ze doet, niet bij anderen die er dan weer moeite mee hebben.Job schreef: ↑15 apr 2025, 21:49 Ik zou ook tegen De Rijssenaar willen zeggen: je speelt met vuur. De vrede in je gemeente zet je ermee op het spel en de vrede in je geweten. Want joh, dat onderlinge kwebbelen berokkent zoveel schade. Als je het mogelijke (ik ben daar zeker niet van overtuigd) kwaad van je dominee zelf met kwaad meent te mogen bestrijden en dat zelfs rechtvaardigt, nou, ik weet het niet hoor, maar dan ben jij het allereerst zelf die huiswerk heeft.
J P Zoon, om deze reden is hoor en wederhoor volgens mij niet nodig, dat het gezegd is, is wel duidelijk.
- Maanenschijn
Laten we het eens analyseren:
- Het was in Rijssen;
- Het was niet een ‘eigen’ predikant;
- Het was een oudere predikant, een emeritus;
- Meerderen hebben het gehoord;
- Maar daarvan waren sommige niet/ of nog nooit in Rijssen naar de kerk geweest;
- Deze (en ook ook andere) uitspraak wordt als bizar getypeerd;
Ik denk dat we gerust dit onderwerp door het putje kunnen spoelen. En niet in het sifon laten hangen dan. Want er is niks mis mee toch? Het lijkt hier soms ook op een open riool. En ook soms (gaat een beetje op en neer) komt er een mooi onderwerp langs.
Of maak ik nu (on-topic) een grote blunder met deze post?
- Het was in Rijssen;
- Het was niet een ‘eigen’ predikant;
- Het was een oudere predikant, een emeritus;
- Meerderen hebben het gehoord;
- Maar daarvan waren sommige niet/ of nog nooit in Rijssen naar de kerk geweest;
- Deze (en ook ook andere) uitspraak wordt als bizar getypeerd;
Ik denk dat we gerust dit onderwerp door het putje kunnen spoelen. En niet in het sifon laten hangen dan. Want er is niks mis mee toch? Het lijkt hier soms ook op een open riool. En ook soms (gaat een beetje op en neer) komt er een mooi onderwerp langs.
Of maak ik nu (on-topic) een grote blunder met deze post?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ik dacht nog: je zou haast denken dat er ook een speciaal forum voor ambtsdragers is. Waar deze benaming voor Refoforum langsgekomen is. Want de uitspraak is door verschillende voorgangers gebruikt zoals in dit draadje blijkt 
Als ik namens het geheugen van het forum spreek, dan wil ik nog wel even bevestigen dat dit punt een hele tijd geleden ook al eerder op dit forum is gedeeld, mogelijk door een andere predikant maar wel Rijssen. Geen probleem natuurlijk, weten we ook gewoon weer dat de ds. ook refoforum hoog in zijn online logaritme heeft zitten. Dat zegt net zoveel over hemzelf als over de rest van refonederland die direct naar het internet grijpt op de laatste nieuwtjes te verifiëren.
Mijn doelstelling is in ieder geval (ook als moderator) om op een goede constructieve manier en met een christelijke instelling discussies en gesprekken te laten plaatsvinden. Als dat wel eens anders is, dan is dat nu eenmaal omdat we ook hier niet in het paradijs leven.
Mijn doelstelling is in ieder geval (ook als moderator) om op een goede constructieve manier en met een christelijke instelling discussies en gesprekken te laten plaatsvinden. Als dat wel eens anders is, dan is dat nu eenmaal omdat we ook hier niet in het paradijs leven.
Dit was het andere wat hier langskwam.
Maar ik was niet in Rijssen maar midden op de Veluwe. En hier sprak een emeritus.
Laatst gewijzigd door Vrouwke op 16 apr 2025, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder vind ik het eigenlijk onzinnig om hier zolang over te dimdammen..
Ds. Veenendaal positief? Kunt u dat nader toelichten? Wat vond hij dan positief? Graag ook met citaat.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Aan de ene kant heb ik veel sympathie voor dit uitgangspunt. Maar aan de andere kant beweerde DIA onlangs van alles over wat hij gehoord had in een GBS-samenkomst. Maar hetgeen hij gehoord had, kwam helaas niet overeen met hetgeen tot hem gesproken was.
Dus er zijn soms wel goede redenen om de uitspraken in hun verband te horen en te beoordelen.
De discussies vond hij positief, omdat het ook een goede spiegel is voor predikanten. Volgens hem krijgen zij weinig serieuze feedback; alleen maar in de vorm van: 'Mooie preek, dominee. Fijne dag verder.'
Maar ik moet zeggen dat hij ook altijd open stond voor feedback.
Je kan zijn intrededienst in Zwijndrecht naluisteren; niet de preek, want hij was geen prediker om zulke dingen in een preek te zeggen, maar in de toespraken daarna.
Jawel, maar nu zijn er twee getuigen. Bovendien merkte Herman op, dat hier al eerder over gesproken was.DDD schreef: ↑16 apr 2025, 09:39Aan de ene kant heb ik veel sympathie voor dit uitgangspunt. Maar aan de andere kant beweerde DIA onlangs van alles over wat hij gehoord had in een GBS-samenkomst. Maar hetgeen hij gehoord had, kwam helaas niet overeen met hetgeen tot hem gesproken was.
Dus er zijn soms wel goede redenen om de uitspraken in hun verband te horen en te beoordelen.