rekcor schreef:MV schreef:Veelal was er meer praktiserende heiligmaking als tegenwoordig!
Naast dat het geen correct Nederlands is, moet je deze stelling wel echt onderbouwen met voorbeelden waaruit dat dan blijkt MV. Je zegt namelijk nogal wat.
Daarnaast is de opmerking nogal suggestief (en daarom reageert Jacob denk ik zo fel): alsof het spelen van Monopoly enzo iets is waar 'Gods volk' zich verre van moet houden. Nogmaals: dit kun je vinden, maar dan moet je echt met duidelijke, bijbelse argumenten komen.
Zelf (ik spreek maar voor mezelf) probeer ik heel nauw te leven, vraag ik met alles af wat Jezus zou doen in mijn plaats. Maar ik kan me niet vinden in wat jij noemt: 'het oude gereformeerde leven'. Het 'oude gereformeerde leven' is ook helemaal niet normatief! Het gaat erom wat God van ons vraagt in 2006!
P.S. Daarmee keur ik dit oude gereformeerde leven overigens niet af: in die tijd, in die situatie was die manier van leven wellicht de beste.
M.i. heb ik in mijn vorige topics een duidelijk beeld geschetst van mijn mening.
Mij heb je Monopoly niet af horen keuren. Ik heb geprobeerd niet op deatails in te gaan.
Mijn kernboodschap is:
Verantwoorde vrijetijdsbesteding krijgt een steeds breder karakter.
De ruimte die een Christen anno 2006 zich permiteerd wordt steeds groter.
De "refozuil" verbleekt. Een ontspannen en prettig leven staat veelal boven een heilig leven.
Zonde is nu een bediscuseerbaar begrip.
en verder.........
Helaas worden mijn topics veelal als belachelijk betempeld.....op een REFO forum
PS: Denk niet dat ik mezelf inn deze discussie als heilige zie.
Ik vindt het alleen belangrijke signalen om te bespreken!