Wie kent dit boek?

huisman

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door huisman »

Herman schreef: 02 dec 2024, 19:48 Klopt. Het bericht is oud, maar mijn vraag is actueel. Op welke manier lees je zijn boeken kritisch, is mijn vraag.
De recensie van dr Paul ging over het boek Heilige woorden. Die heb ik niet gelezen. Ik heb ontluikend Christendom en ontwakend Jodendom gelezen waarvan de tweede nog lang niet helemaal.
Deze boeken heb ik gelezen zoals ik ook bv Heerschappij van Tom Holland heb gelezen. Met veel historische interesse en neem afstand als er stellingen ingenomen worden die ingaan tegen de Schrift.

Lees bv nu Afrika van Zeinab Badawi. Hoofdstuk 1 gaat over het ontstaan van de eerste mensen . Pure evolutietheorie. Sla toch het hoofdstuk niet over om te leren hoever de moderne mens kan gaan om God wetenschappelijk weg te redeneren.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

huisman schreef: 02 dec 2024, 20:13 De recensie van dr Paul ging over het boek Heilige woorden. Die heb ik niet gelezen. Ik heb ontluikend Christendom en ontwakend Jodendom gelezen waarvan de tweede nog lang niet helemaal.
Deze boeken heb ik gelezen zoals ik ook bv Heerschappij van Tom Holland heb gelezen. Met veel historische interesse en neem afstand als er stellingen ingenomen worden die ingaan tegen de Schrift.

Lees bv nu Afrika van Zeinab Badawi. Hoofdstuk 1 gaat over het ontstaan van de eerste mensen . Pure evolutietheorie. Sla toch het hoofdstuk niet over om te leren hoever de moderne mens kan gaan om God wetenschappelijk weg te redeneren.
Het belabberde is dat voor het vroege christendom het nog redelijk makkelijk is om afstand te nemen van stellingen die tegen de Schrift ingaan, maar naar verloop van tijd gaat menselijk doordenking toch meer overheersen. Dan wordt het lastigere om te beoordelen.
Afrika lees ik momenteel ook. Aardig boek, maar ben alle morele opmerkingen wel een beetje beu.
Martijn

Bericht door Martijn »

Wie kent het bijbels dagboek Gouden draden van genade van Andries Enslin?
parsifal

Bericht door parsifal »

Iemand al bekend met Peter Sarris' boek over Justinianus? Ik vind Justinianus en keizerin Theodora echt intrigerend, maar ik heb ook geen zin om een te academisch historisch boek te lezen. Dus weet iemand of het makkelijk wegleest?
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
huisman

Bericht door huisman »

parsifal schreef: 09 dec 2024, 18:56 Iemand al bekend met Peter Sarris' boek over Justinianus? Ik vind Justinianus en keizerin Theodora echt intrigerend, maar ik heb ook geen zin om een te academisch historisch boek te lezen. Dus weet iemand of het makkelijk wegleest?
Niet bekent maar er staan genoeg (positieve) recensies op internet. O.a. NRC . Volgens mij geen academisch boek.

Even op Google. Auteur+titel+recensie en je weet alles. ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik zoek een Bijbel, of alleen een Lukas-evangelie (om het niet al te overweldigend te maken) in het Portugees. Maar ik heb geen idee welke versie ik zou moeten hebben. Het is voor een Portugese mevrouw die al jaren in Nederland woont en geen christen is. Ik wilde voor haar een kerstpakketje maken.
newton

Bericht door newton »

Zita schreef:Ik zoek een Bijbel, of alleen een Lukas-evangelie (om het niet al te overweldigend te maken) in het Portugees. Maar ik heb geen idee welke versie ik zou moeten hebben. Het is voor een Portugese mevrouw die al jaren in Nederland woont en geen christen is. Ik wilde voor haar een kerstpakketje maken.
Stichting Sjofar staat vast ook regelmatig bij jou in de buurt met een bijbelbus en heeft meestal heel veel verschillende vertalingen mee.
De GBS heeft ook wat beschikbaar in het portugees, waaronder een boekje met alleen het johannesevangelie
Martijn

Bericht door Martijn »

Zita schreef: 14 dec 2024, 21:22 Ik zoek een Bijbel, of alleen een Lukas-evangelie (om het niet al te overweldigend te maken) in het Portugees. Maar ik heb geen idee welke versie ik zou moeten hebben. Het is voor een Portugese mevrouw die al jaren in Nederland woont en geen christen is. Ik wilde voor haar een kerstpakketje maken.
https://www.bijbelvereniging.nl/bijbels ... =portugees
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Dank!
KDD

Bericht door KDD »

De Kinderdoop
- geschreven door J. Schoemaker
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Ik zag een boek 'de schepping in het Oude Testament' langskomen en was geïnteresseerd. Ik ken de schrijver echter niet. Wie kent deze dr. B Maarsingh? Is dit een reformatorische schrijver om het maar eens zo te zeggen of valt deze onder een andere noemer?
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

FlyingEagle schreef: 06 jan 2025, 17:17 Ik zag een boek 'de schepping in het Oude Testament' langskomen en was geïnteresseerd. Ik ken de schrijver echter niet. Wie kent deze dr. B Maarsingh? Is dit een reformatorische schrijver om het maar eens zo te zeggen of valt deze onder een andere noemer?
Ik heb het ooit in mijn bezit gehad, later weer weggedaan. Geen reformatorische schrijver.
FlyingEagle

Posthoorn schreef:
FlyingEagle schreef: 06 jan 2025, 17:17 Ik zag een boek 'de schepping in het Oude Testament' langskomen en was geïnteresseerd. Ik ken de schrijver echter niet. Wie kent deze dr. B Maarsingh? Is dit een reformatorische schrijver om het maar eens zo te zeggen of valt deze onder een andere noemer?
Ik heb het ooit in mijn bezit gehad, later weer weggedaan. Geen reformatorische schrijver.
Dank je. Ik laat het boek aan mij voorbij gaan
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

FlyingEagle schreef: 06 jan 2025, 22:26
Posthoorn schreef:
En ik zou het eigenlijk nog weleens willen lezen. :huhu
FlyingEagle

Posthoorn schreef:
FlyingEagle schreef: 06 jan 2025, 22:26
Posthoorn schreef:
En ik zou het eigenlijk nog weleens willen lezen. :huhu
waarom?
Plaats reactie