Wie kent dit boek?
Re: Wie kent dit boek?
Iemand bekend met het boek van dhr Mauritz over McCheyne? Was veel aandacht voor afgelopen tijd.
Afgelopen zaterdag gekocht, nog niet gelezenMarck schreef:Iemand bekend met het boek van dhr Mauritz over McCheyne? Was veel aandacht voor afgelopen tijd.
Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk
Iemand bekend met de boeken van Ds. G. Gerritsen - Geestelijk en practicaal onderwijs? Is nu recent een tweede deel van uitgekomen.
- J.C. Philpot
Ik ben nu Napoleon van Bart van Loo aan het lezen. Het leest makkelijk weg. Ik zit in een aantal dagen op bladzijde 180. Maar wat een bloedige en anarchistische periode is de revolutie geweest.merel schreef: ↑31 mar 2022, 09:00Mijn 10 jarige leest deze nu voor zijn spreekbeurt over Napoleon. Zijn oudere broer heeft zich een beetje vergaloppeerd door de het complete assortiment van volwassen afdeling van de bibliotheek voor hem mee te nemen in plaats van Napoleon voor Dummies ofzo. Bart van Loo zat namelijk ook bij schifting.Herman schreef:Ik heb Martin Bril gelezen: de kleine keizer. Dan krijg je een goedeindruk en precies genoeg informatie om op tijd te realiseren dat Napoleon in den breede teveel vereerd wordt.J.C. Philpot schreef:Ik zie dat er met grote regelmaat nog steeds Napoleon-biografiën uitkomen.
Een aantal recente biografieschrijvers:Heeft iemand ervaring of kennis, met betrekking tot Napoleon-biografiën? Welke is aan te raden?
- Bart van Loo
- Johan Op de Beeck
- Alan Forrest
- Andrew Roberts
- Etcetera
Dat kan ik niet rijmen met de keerzijde zoals blijkt uit het magistrale werk 1812 van Adam Zamoyski die over de beruchte veldtocht naar Moskou gaat.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
De podcasts bij Klara van Johan op de Beeck over de Franse Revolutie en Napoleon zijn ook de moeite waard.J.C. Philpot schreef: ↑22 jul 2024, 09:35Ik ben nu Napoleon van Bart van Loo aan het lezen. Het leest makkelijk weg. Ik zit in een aantal dagen op bladzijde 180. Maar wat een bloedige en anarchistische periode is de revolutie geweest.merel schreef: ↑31 mar 2022, 09:00Mijn 10 jarige leest deze nu voor zijn spreekbeurt over Napoleon. Zijn oudere broer heeft zich een beetje vergaloppeerd door de het complete assortiment van volwassen afdeling van de bibliotheek voor hem mee te nemen in plaats van Napoleon voor Dummies ofzo. Bart van Loo zat namelijk ook bij schifting.Herman schreef:Ik heb Martin Bril gelezen: de kleine keizer. Dan krijg je een goedeindruk en precies genoeg informatie om op tijd te realiseren dat Napoleon in den breede teveel vereerd wordt.J.C. Philpot schreef:Ik zie dat er met grote regelmaat nog steeds Napoleon-biografiën uitkomen.
Een aantal recente biografieschrijvers:Heeft iemand ervaring of kennis, met betrekking tot Napoleon-biografiën? Welke is aan te raden?
- Bart van Loo
- Johan Op de Beeck
- Alan Forrest
- Andrew Roberts
- Etcetera
Dat kan ik niet rijmen met de keerzijde zoals blijkt uit het magistrale werk 1812 van Adam Zamoyski die over de beruchte veldtocht naar Moskou gaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- J.C. Philpot
Klopt, die zijn echt geweldig meeslepend gemaakt. Een genot om te luisteren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Dat boekje heeft de kerkjeugd hier gekregen van de kerkenraad met Kerst 2023. Wel een mooi, positief boekje naar mijn idee...
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
Vandaag was ik in een (gekoelde) boekenwinkel. Daar zag ik verschillende oude prekenseries staan. Jaargangen van de serie "genade voor genade". Dat zijn - voor zover ik weet - preken van hervormde predikanten. Ik zag ook de serie "Van recht en genade". Daar staan ook preken in van hervormde predikanten en sommige CGK predikanten. Wat is precies het verschil tussen deze twee series, en weet iemand vanaf wanneer en tot wanneer deze series zijn uitgegeven?
Heeft iemand het boek van Prof GC Berkouwer over Gods voorzienigheid?
Dit gaat over Daniel de Waele. Ik zie ergens anders ook al dat je hem aanhaalt. Momenteel staat er een tamelijk duidelijk recensie in het RD van prof. dr. M.J. Paul waarin gesteld wordt dat hij wel erg makkelijk meegaat in de huidige stand van het wetenschappelijk onderzoek, waar de kritische evaluatie boven de evangelische wordt gesteld.
Ik meen dat ook andere boeken van hem lezen. Hoe kritisch lezen jullie dit eigenlijk?
Je haalt een bericht van ruim twee jaar geleden (21/2 zelfs) sindsdien heeft deze veelschrijver meerdere boeken uitgebracht.Herman schreef: ↑02 dec 2024, 19:29Dit gaat over Daniel de Waele. Ik zie ergens anders ook al dat je hem aanhaalt. Momenteel staat er een tamelijk duidelijk recensie in het RD van prof. dr. M.J. Paul waarin gesteld wordt dat hij wel erg makkelijk meegaat in de huidige stand van het wetenschappelijk onderzoek, waar de kritische evaluatie boven de evangelische wordt gesteld.
Ik meen dat ook andere boeken van hem lezen. Hoe kritisch lezen jullie dit eigenlijk?
Zie link.
Boeken zijn interessant en ook leerzaam maar ik lees ze ook met kritische distantie. Heb er 2 deels gelezen.
https://www.hertog.nl/?gad_source=1&gcl ... BWaele%5D)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Klopt. Het bericht is oud, maar mijn vraag is actueel. Op welke manier lees je zijn boeken kritisch, is mijn vraag.