Wie kent dit boek?

Marck

Re: Wie kent dit boek?

Bericht door Marck »

Iemand bekend met het boek van dhr Mauritz over McCheyne? Was veel aandacht voor afgelopen tijd.
Mauries06

Bericht door Mauries06 »

Marck schreef:Iemand bekend met het boek van dhr Mauritz over McCheyne? Was veel aandacht voor afgelopen tijd.
Afgelopen zaterdag gekocht, nog niet gelezen

Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk

Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Marck schreef: 19 okt 2023, 22:11 Iemand bekend met het boek van dhr Mauritz over McCheyne? Was veel aandacht voor afgelopen tijd.
Het pas net een weekje uit, dus het aantal mensen wat het heeft gelezen, hier actief is en er een mening over heeft, zal nog niet zo groot zijn. ;)
Marck

Bericht door Marck »

Mister schreef: 21 okt 2023, 09:18
Marck schreef: 19 okt 2023, 22:11 Iemand bekend met het boek van dhr Mauritz over McCheyne? Was veel aandacht voor afgelopen tijd.
Het pas net een weekje uit, dus het aantal mensen wat het heeft gelezen, hier actief is en er een mening over heeft, zal nog niet zo groot zijn. ;)
Daar heb je gelijk in. Niet aan gedacht:-)
Marck

Bericht door Marck »

Iemand bekend met de boeken van Ds. G. Gerritsen - Geestelijk en practicaal onderwijs? Is nu recent een tweede deel van uitgekomen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef: 31 mar 2022, 09:00
Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zie dat er met grote regelmaat nog steeds Napoleon-biografiën uitkomen.

Een aantal recente biografieschrijvers:
  • Bart van Loo
  • Johan Op de Beeck
  • Alan Forrest
  • Andrew Roberts
  • Etcetera
Heeft iemand ervaring of kennis, met betrekking tot Napoleon-biografiën? Welke is aan te raden?
Ik heb Martin Bril gelezen: de kleine keizer. Dan krijg je een goedeindruk en precies genoeg informatie om op tijd te realiseren dat Napoleon in den breede teveel vereerd wordt.
Dat kan ik niet rijmen met de keerzijde zoals blijkt uit het magistrale werk 1812 van Adam Zamoyski die over de beruchte veldtocht naar Moskou gaat.
Mijn 10 jarige leest deze nu voor zijn spreekbeurt over Napoleon. Zijn oudere broer heeft zich een beetje vergaloppeerd door de het complete assortiment van volwassen afdeling van de bibliotheek voor hem mee te nemen in plaats van Napoleon voor Dummies ofzo. Bart van Loo zat namelijk ook bij schifting.
Ik ben nu Napoleon van Bart van Loo aan het lezen. Het leest makkelijk weg. Ik zit in een aantal dagen op bladzijde 180. Maar wat een bloedige en anarchistische periode is de revolutie geweest.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
parsifal

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef: 22 jul 2024, 09:35
merel schreef: 31 mar 2022, 09:00
Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik zie dat er met grote regelmaat nog steeds Napoleon-biografiën uitkomen.

Een aantal recente biografieschrijvers:
  • Bart van Loo
  • Johan Op de Beeck
  • Alan Forrest
  • Andrew Roberts
  • Etcetera
Heeft iemand ervaring of kennis, met betrekking tot Napoleon-biografiën? Welke is aan te raden?
Ik heb Martin Bril gelezen: de kleine keizer. Dan krijg je een goedeindruk en precies genoeg informatie om op tijd te realiseren dat Napoleon in den breede teveel vereerd wordt.
Dat kan ik niet rijmen met de keerzijde zoals blijkt uit het magistrale werk 1812 van Adam Zamoyski die over de beruchte veldtocht naar Moskou gaat.
Mijn 10 jarige leest deze nu voor zijn spreekbeurt over Napoleon. Zijn oudere broer heeft zich een beetje vergaloppeerd door de het complete assortiment van volwassen afdeling van de bibliotheek voor hem mee te nemen in plaats van Napoleon voor Dummies ofzo. Bart van Loo zat namelijk ook bij schifting.
Ik ben nu Napoleon van Bart van Loo aan het lezen. Het leest makkelijk weg. Ik zit in een aantal dagen op bladzijde 180. Maar wat een bloedige en anarchistische periode is de revolutie geweest.
De podcasts bij Klara van Johan op de Beeck over de Franse Revolutie en Napoleon zijn ook de moeite waard.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef: 22 jul 2024, 09:50De podcasts bij Klara van Johan op de Beeck over de Franse Revolutie en Napoleon zijn ook de moeite waard.
Klopt, die zijn echt geweldig meeslepend gemaakt. Een genot om te luisteren.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Vrouwke

Bericht door Vrouwke »

Marck schreef: 23 okt 2023, 16:20
Mister schreef: 21 okt 2023, 09:18
Daar heb je gelijk in. Niet aan gedacht:-)
Dat boekje heeft de kerkjeugd hier gekregen van de kerkenraad met Kerst 2023. Wel een mooi, positief boekje naar mijn idee...
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
wfloor

Bericht door wfloor »

Vandaag was ik in een (gekoelde) boekenwinkel. Daar zag ik verschillende oude prekenseries staan. Jaargangen van de serie "genade voor genade". Dat zijn - voor zover ik weet - preken van hervormde predikanten. Ik zag ook de serie "Van recht en genade". Daar staan ook preken in van hervormde predikanten en sommige CGK predikanten. Wat is precies het verschil tussen deze twee series, en weet iemand vanaf wanneer en tot wanneer deze series zijn uitgegeven?
helma

Bericht door helma »

Heeft iemand het boek van Prof GC Berkouwer over Gods voorzienigheid?

Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

helma schreef: 18 nov 2024, 20:10 Heeft iemand het boek van Prof GC Berkouwer over Gods voorzienigheid?
Op boekwinkeltjes.nl voor een appel en een ei te koop.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

huisman schreef: 29 apr 2022, 22:58 Iemand bekent met dit boek of de auteur? Lijkt mij erg interessant maar zie graag een recensie voordat ik hem koop.
Dit gaat over Daniel de Waele. Ik zie ergens anders ook al dat je hem aanhaalt. Momenteel staat er een tamelijk duidelijk recensie in het RD van prof. dr. M.J. Paul waarin gesteld wordt dat hij wel erg makkelijk meegaat in de huidige stand van het wetenschappelijk onderzoek, waar de kritische evaluatie boven de evangelische wordt gesteld.
Ik meen dat ook andere boeken van hem lezen. Hoe kritisch lezen jullie dit eigenlijk?
huisman

Bericht door huisman »

Herman schreef: 02 dec 2024, 19:29
huisman schreef: 29 apr 2022, 22:58 Iemand bekent met dit boek of de auteur? Lijkt mij erg interessant maar zie graag een recensie voordat ik hem koop.
Dit gaat over Daniel de Waele. Ik zie ergens anders ook al dat je hem aanhaalt. Momenteel staat er een tamelijk duidelijk recensie in het RD van prof. dr. M.J. Paul waarin gesteld wordt dat hij wel erg makkelijk meegaat in de huidige stand van het wetenschappelijk onderzoek, waar de kritische evaluatie boven de evangelische wordt gesteld.
Ik meen dat ook andere boeken van hem lezen. Hoe kritisch lezen jullie dit eigenlijk?
Je haalt een bericht van ruim twee jaar geleden (21/2 zelfs) sindsdien heeft deze veelschrijver meerdere boeken uitgebracht.
Zie link.
Boeken zijn interessant en ook leerzaam maar ik lees ze ook met kritische distantie. Heb er 2 deels gelezen.

https://www.hertog.nl/?gad_source=1&gcl ... BWaele%5D)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Klopt. Het bericht is oud, maar mijn vraag is actueel. Op welke manier lees je zijn boeken kritisch, is mijn vraag.
Plaats reactie