Kleine ergernissen

Scheepsbel

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Scheepsbel »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef: 29 okt 2024, 13:50
merel schreef: 29 okt 2024, 13:40
HersteldHervormd schreef: 29 okt 2024, 07:42 Zie mijn bericht naar gg lid. Het begrijpen van is niet gelijk aan het accepteren en zelfs toelaten. Daar zit voor mij de nuancering.
Precies en zo wordt het weer van een mug een olifant gemaakt
Ik denk vooral dat men elkaar niet goed begrepen heeft.
Ik las in het bericht van gg lid ook meer dan dat er stond.
Ik denk eerlijk gezegd dat GGL mijn bericht wel degelijk begrepen heeft, maar weinig compassie heeft tav kinderen. Hij meent dat als het theoretische riedeltje opgehoest wordt dat het dan klaar is. Alleen zo werkt het niet in de opvoeding.
Je hebt helemaal gelijk, het is ook een moeilijk vraagstuk in een snel veranderende maatschappij en wil niet dat je kinderen buitengesloten worden, een absoluut nee heeft geen enkele zin, je kinderen actief laten meedenken hierover en zelf het goede voorbeeld geven is een eerste stap, en zo kun je nog verder gaan, gelukkig zijn er kerken die hierin een adviserende rol spelen en waar je met je vragen bij terecht kan, het feest is er en hoe gaan we hier mee om. Idd moeilijk Merel.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
parsifal

Bericht door parsifal »

Forummer schreef: 29 okt 2024, 08:26
Zita schreef: 26 okt 2024, 20:25 Halloween.
Het is hier in de straat gruwelijk. Een aaneenrijging van skeletten, grafzerken, bebloede neplijken enzovoorts. Vanavond is het de Halloweenavond, met overal krijsend aanbellen om snoep te krijgen.
Gordijn zit dicht, bel is uit, briefje op de deur dat we hier niet meedoen met Halloween.
Hier komende donderdag. Wij proberen de gelegenheid aan te grijpen om het Licht uit te stralen, letterlijk door te versieren met bloemen en kaarsen en de boodschap dat wij het feest van het Licht vieren, de kinderen krijgen met het snoep ook evangelisatie materiaal mee. Ook bidden we vanuit onze woonkamer en bidden er gemeenteleden mee.
Op de "voorschool" van onze oudste in Zweden vierden ze als tegenwicht van Halloween een engelenfeest. Waarbij ze extra stilstaan bij hemel en Gods belofte. Deze school gaat uit van de plaatselijke Charismatische kerk, maar was als school meer algemeen Christelijk.

In Zweden heeft men ook traditioneel nog wel allerzielen als jaarlijkse dag om stil te staan bij de overledenen (en om begraafplaats te bezoeken). Dat is ook een beetje tegenwicht aan Halloween, omdat de dagen al betekenisvol zijn. Wij vonden het voor de kinderen geboren waren vooral een mooie tijd om een van de vele opvoeringen van een Requiem te bezoeken. (Over de jaren Faure, Brahms, Mozart en Verdi verschillende keren gehoord).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 29 okt 2024, 14:21
HersteldHervormd schreef: 29 okt 2024, 13:50
merel schreef: 29 okt 2024, 13:40
HersteldHervormd schreef: 29 okt 2024, 07:42

Zie mijn bericht naar gg lid. Het begrijpen van is niet gelijk aan het accepteren en zelfs toelaten. Daar zit voor mij de nuancering.
Precies en zo wordt het weer van een mug een olifant gemaakt
Ik denk vooral dat men elkaar niet goed begrepen heeft.
Ik las in het bericht van gg lid ook meer dan dat er stond.
Ik denk eerlijk gezegd dat GGL mijn bericht wel degelijk begrepen heeft, maar weinig compassie heeft tav kinderen. Hij meent dat als het theoretische riedeltje opgehoest wordt dat het dan klaar is. Alleen zo werkt het niet in de opvoeding.
Juist in de opvoeding is het soms goed behoorlijk helder te zijn. Er wordt hier niet getaald naar Halloween gelukkig, omdat het overduidelijk vooral heksen, spoken, doodshoofden en doodskisten zijn. Als er nu 1 gebeurtenis duidelijk is, is dit het wel.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Voorlopig ben ik hier weer even weg. Er komen groene berichten dat je inhoudelijk moet discussiëren en als je dat doet, wordt je vervolgens aangevallen op de standpunten die je hebt en moet je persoonlijk rekenschap afleggen van je eigen mening en gevoelens of wordt je direct als veroordelend weggezet.

Het is om te kotsen. :deg Op mijn inhoudelijke argumenten wordt gewoon niet ingegaan.
merel

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef: 06 nov 2024, 10:49 Voorlopig ben ik hier weer even weg. Er komen groene berichten dat je inhoudelijk moet discussiëren en als je dat doet, wordt je vervolgens aangevallen op de standpunten die je hebt en moet je persoonlijk rekenschap afleggen van je eigen mening en gevoelens of wordt je direct als veroordelend weggezet.

Het is om te kotsen. :deg Op mijn inhoudelijke argumenten wordt gewoon niet ingegaan.
Het is juist het punt dat jij geen inhoudelijke reactie geeft. Jij roept wat vanaf de bühne en verwacht dat een ander jouw aangedragen teksten uitpluist om te reageren. Terwijl het niet eens duidelijk is wat jij met die teksten wil zeggen. Daarnaast worden aan jou vragen gesteld en vervolgens roep je weer dat het niet kies is om een boek te vergelijken met een Bijbelboek. Terwijl dat de vraag niet eens was.
ZWP

Bericht door ZWP »

GerefGemeente-lid schreef: 06 nov 2024, 10:49 Voorlopig ben ik hier weer even weg.
Kleine ergernis: melden dat je weggaat van een forum. Je reageert (of niet) maar je hoeft je niet af te melden wat mij betreft.
Terri

Bericht door Terri »

GerefGemeente-lid schreef: 06 nov 2024, 10:49 Voorlopig ben ik hier weer even weg. Er komen groene berichten dat je inhoudelijk moet discussiëren en als je dat doet, wordt je vervolgens aangevallen op de standpunten die je hebt en moet je persoonlijk rekenschap afleggen van je eigen mening en gevoelens of wordt je direct als veroordelend weggezet.

c'est le ton qui fait la musique

En je gaat overal zo met een gestrekt been in, dat noopt niet tot een goed gesprek.
Geloof me, er zijn hier posters die de kunst verstaan om vriendelijk en rustig hun punt maken.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Tot over een week.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Misschien kan je dan in de tussentijd een poging wagen om een introspectief onderzoek te doen.

Je bent eigenlijk zo uitgesproken dat er bijna geen fatsoenlijk gesprek mogelijk is. Dat komt omdat je bijna geen andere meningen duldt, laat staan kritische posts. We zitten hier allemaal met gelijkwaardige volwassenen op een forum, pas je aan zou ik zeggen. En probeer eens over je ego heen te stappen. Volgens mij zijn dit soort ''afscheidsberichten'' ook niet meer toegestaan.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ergert u niet, verwondert u slechts.
- Niet meer zo actief -
Bourdon16

Bericht door Bourdon16 »

Blijf maar gewoon hoor. Je hebt ook best weleens een punt.
Terri

Bericht door Terri »

Bourdon16 schreef: 06 nov 2024, 17:17 Blijf maar gewoon hoor. Je hebt ook best weleens een punt.
:super dat wilde ik er ook nog bij zetten.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Bourdon16 schreef: 06 nov 2024, 17:17 Blijf maar gewoon hoor. Je hebt ook best weleens een punt.
Precies. Ze zitten er echt wel tussen hoor. Het is vaak alleen gevangen in veel zelfmedelijden. Dat maakt het wat moeilijker te vinden. Maar een periode van zelfopgelegde rust kan veel inzicht bieden, dus dat komt helemaal goed.
DDD

Bericht door DDD »

Vraag ik aan mijn energiemaatschappij of er ook een soort https://eklok.nl/ is maar dan voor een langere termijn (omdat ik met veel dingen zoals was of vaatwasser ook best een dag kan wachten en ik graag op tijd weet of ik overdag of 's nachts de auto moet laden).

De vraag is:
Goedemorgen. Ik zou graag weten waar ik eenvoudig kan zien op welke momenten de komende 24/48 uur er voldoende groene stroom is. Ik lees er veel over in de krant dat we ons verbruik moeten aanpassen maar het is ontzettend ingewikkeld om te vinden wanneer. Je moet dan stroomprijzen gaan vergelijken bijvoorbeeld. Er is wel https://eklok.nl/ maar dat is maar voor 12 uur en om bijvoorbeeld een auto te laden is ook de nacht een optie.
Krijg ik het volgende antwoord:
Voor jou maakt het niet uit wanneer je je stroom verbruikt. Het heeft geen invloed op uw portemonnee om op andere tijdstippen stroom te gaan verbruiken.
Wat een ongelofelijk domme reactie. Daar kan ik me nu echt over verbazen. Ik heb helemaal geen vraag gesteld over mijn portemonnee. En dat iemand ook nog uit zichzelf de aanname doet dat dit er toe zou doen, vind ik sowieso al een belediging.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef: 12 nov 2024, 00:01 Vraag ik aan mijn energiemaatschappij of er ook een soort https://eklok.nl/ is maar dan voor een langere termijn (omdat ik met veel dingen zoals was of vaatwasser ook best een dag kan wachten en ik graag op tijd weet of ik overdag of 's nachts de auto moet laden).

De vraag is:
Goedemorgen. Ik zou graag weten waar ik eenvoudig kan zien op welke momenten de komende 24/48 uur er voldoende groene stroom is. Ik lees er veel over in de krant dat we ons verbruik moeten aanpassen maar het is ontzettend ingewikkeld om te vinden wanneer. Je moet dan stroomprijzen gaan vergelijken bijvoorbeeld. Er is wel https://eklok.nl/ maar dat is maar voor 12 uur en om bijvoorbeeld een auto te laden is ook de nacht een optie.
Krijg ik het volgende antwoord:
Voor jou maakt het niet uit wanneer je je stroom verbruikt. Het heeft geen invloed op uw portemonnee om op andere tijdstippen stroom te gaan verbruiken.
Wat een ongelofelijk domme reactie. Daar kan ik me nu echt over verbazen. Ik heb helemaal geen vraag gesteld over mijn portemonnee. En dat iemand ook nog uit zichzelf de aanname doet dat dit er toe zou doen, vind ik sowieso al een belediging.
Ik vind het een logisch antwoord. Je hebt het over stroomprijzen vergelijken en daar geven ze een duidelijk antwoord op.

Ter info: vragen stellen is een stuk lastiger dan antwoorden geven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie