Herziene Statenvertaling

DDD

Re: Herziene Statenvertaling

Bericht door DDD »

Maar dan doe je precies hetzelfde. Er zit in zo'n geval een steekje los, maar dat zegt niets over iemands geestelijke staat. Er ontbreekt alleen normaal relativeringsvermogen en wellicht ook gezond verstand.

Maar dat wil niet zeggen dat iemand geen kind van God is.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Als hij anderen op basis van het meewerken aan een vertaling associeert aan de duivelswerk, dan ja hij toch nooit overlopen van genade?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Martijn

Bericht door Martijn »

GerefGemeente-lid schreef: 01 nov 2024, 18:01
Martijn schreef: 01 nov 2024, 17:40
GerefGemeente-lid schreef: 01 nov 2024, 13:24
Bertiel schreef: 01 nov 2024, 13:19

zo werd het niet gezegd
Dat is een OGGiN-dominee. In de GG is men zo ver niet gegaan.

Bovendien: ik heb je nooit gehoord over predikanten ter rechterzijde die vanwege hun prediking ook knechten van de satan zijn genoemd, in theologische discussie in de recente jaren die achter ons liggen...
Ik ben er zelf bij geweest dat in de plaatselijke GG dit een list van de duivel is genoemd.
In de context zoals ik dat zeg inderdaad.
Welke context?
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Martijn schreef: 01 nov 2024, 18:51
GerefGemeente-lid schreef: 01 nov 2024, 13:24 Dat is een OGGiN-dominee. In de GG is men zo ver niet gegaan.

Bovendien: ik heb je nooit gehoord over predikanten ter rechterzijde die vanwege hun prediking ook knechten van de satan zijn genoemd, in theologische discussie in de recente jaren die achter ons liggen...
Ik ben er zelf bij geweest dat in de plaatselijke GG dit een list van de duivel is genoemd.
Welke context?
Dan moet je even teruglezen.
Martijn

Bericht door Martijn »

GerefGemeente-lid schreef: 01 nov 2024, 19:47
Martijn schreef: 01 nov 2024, 18:51
Welke context?
Dan moet je even teruglezen.
Nee dat was zeker niet de context.
DDD

Bericht door DDD »

De context kan van belang zijn om te begrijpen. Maar is natuurlijk in geen enkel geval een voldoende reden om zulke onzin uit te kramen.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Bertiel schreef: 01 nov 2024, 12:44
GerefGemeente-lid schreef: 01 nov 2024, 12:34
Bertiel schreef: 01 nov 2024, 11:19 https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... cca6b5c9e6

dat heeft toch echt geklonken
Je kunt zoveel citeren, maar misschien is het goed om niet steeds oude koeien uit de sloot te halen. Je lijkt gefixeerd om alleen de rechterflank, die tegen de HSV is, steeds negatief weer te geven.

Ik zou nogmaals willen vragen, om met twee woorden te spreken. Je roept alleen degenen tot verantwoording die jouw visie niet ondersteunen, maar kunt niet verdedigen waarom jouw visie wel zou kloppen.
ik roep niemand ter verantwoording. Ik haal geen oude koeien uit de sloot, maar als Simon iets zegt wat niet waar is dan laat ik dat even zien.
That's all
Laat maar zien dan. Want je hebt nog geen enkel bewijs geleverd op mijn reactie. Wat je probeert te bewijzen was niet mijn stelling. Misschien mijn reactie nog een keer lezen?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Dat jij het niet gehoord hebt is geen bewijs dat het niet geklonken heeft vanaf een kansel.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Bertiel schreef: 01 nov 2024, 18:46 Als hij anderen op basis van het meewerken aan een vertaling associeert aan de duivelswerk, dan ja hij toch nooit overlopen van genade?
Lijkt de kleine lettertjes discussie wel zo! Ow nee, toen was het net andersom. :livre
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Bertiel schreef: 01 nov 2024, 22:35 Dat jij het niet gehoord hebt is geen bewijs dat het niet geklonken heeft vanaf een kansel.
En dat heb ik ook niet gezegd. Dus wat is je punt? Waar spreek ik niet de waarheid?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Wat is dan je punt.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Bertiel schreef: 01 nov 2024, 22:41 Wat is dan je punt.
Dat jij mij beticht van niet de waarheid te spreken zonder dat je dat aantoont en dat het ook feitelijk niet klopt. Ik sprak wel de waarheid. Mijn kerkverband had in die tijd 8 predikanten, en ik heb ze nooit zo iets horen zeggen. Zo iets kun je niet zeggen ook, want de Heere kan alles gebruiken om een mens te bekeren. Hij is niet gebonden aan de SV of de HSV.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Er is s geen kerkverband genoemd. Dat jij het niet gehoord hebt zegt niet dat het niet gebeurd is.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bertiel schreef: 01 nov 2024, 22:47 Er is s geen kerkverband genoemd. Dat jij het niet gehoord hebt zegt niet dat het niet gebeurd is.
En dat jij zegt dat het gebeurt is, is ook maar iets wat ik moet aannemen.

En aangezien ik meer op de hoogte ben van bepaalde zaken omtrent de SV dan jij, durf ik met zekerheid te bewaren dat je opmerkingen gewoon niet juist zijn en ik er pas van overtuigd ben als ik er een geluidsfragment van heb gehoord.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Jaja het RD verzint het
Plaats reactie