Herziene Statenvertaling
Re: Herziene Statenvertaling
Maar dan doe je precies hetzelfde. Er zit in zo'n geval een steekje los, maar dat zegt niets over iemands geestelijke staat. Er ontbreekt alleen normaal relativeringsvermogen en wellicht ook gezond verstand.
Maar dat wil niet zeggen dat iemand geen kind van God is.
Maar dat wil niet zeggen dat iemand geen kind van God is.
Als hij anderen op basis van het meewerken aan een vertaling associeert aan de duivelswerk, dan ja hij toch nooit overlopen van genade?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Welke context?GerefGemeente-lid schreef: ↑01 nov 2024, 18:01In de context zoals ik dat zeg inderdaad.Martijn schreef: ↑01 nov 2024, 17:40Ik ben er zelf bij geweest dat in de plaatselijke GG dit een list van de duivel is genoemd.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 nov 2024, 13:24Dat is een OGGiN-dominee. In de GG is men zo ver niet gegaan.
Bovendien: ik heb je nooit gehoord over predikanten ter rechterzijde die vanwege hun prediking ook knechten van de satan zijn genoemd, in theologische discussie in de recente jaren die achter ons liggen...
-
- Verbannen
Dan moet je even teruglezen.Martijn schreef: ↑01 nov 2024, 18:51Welke context?GerefGemeente-lid schreef: ↑01 nov 2024, 18:01In de context zoals ik dat zeg inderdaad.Martijn schreef: ↑01 nov 2024, 17:40Ik ben er zelf bij geweest dat in de plaatselijke GG dit een list van de duivel is genoemd.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 nov 2024, 13:24 Dat is een OGGiN-dominee. In de GG is men zo ver niet gegaan.
Bovendien: ik heb je nooit gehoord over predikanten ter rechterzijde die vanwege hun prediking ook knechten van de satan zijn genoemd, in theologische discussie in de recente jaren die achter ons liggen...
Nee dat was zeker niet de context.
De context kan van belang zijn om te begrijpen. Maar is natuurlijk in geen enkel geval een voldoende reden om zulke onzin uit te kramen.
Laat maar zien dan. Want je hebt nog geen enkel bewijs geleverd op mijn reactie. Wat je probeert te bewijzen was niet mijn stelling. Misschien mijn reactie nog een keer lezen?Bertiel schreef: ↑01 nov 2024, 12:44ik roep niemand ter verantwoording. Ik haal geen oude koeien uit de sloot, maar als Simon iets zegt wat niet waar is dan laat ik dat even zien.GerefGemeente-lid schreef: ↑01 nov 2024, 12:34Je kunt zoveel citeren, maar misschien is het goed om niet steeds oude koeien uit de sloot te halen. Je lijkt gefixeerd om alleen de rechterflank, die tegen de HSV is, steeds negatief weer te geven.Bertiel schreef: ↑01 nov 2024, 11:19 https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... cca6b5c9e6
dat heeft toch echt geklonken
Ik zou nogmaals willen vragen, om met twee woorden te spreken. Je roept alleen degenen tot verantwoording die jouw visie niet ondersteunen, maar kunt niet verdedigen waarom jouw visie wel zou kloppen.
That's all
Dat jij het niet gehoord hebt is geen bewijs dat het niet geklonken heeft vanaf een kansel.
Wat is dan je punt.
Dat jij mij beticht van niet de waarheid te spreken zonder dat je dat aantoont en dat het ook feitelijk niet klopt. Ik sprak wel de waarheid. Mijn kerkverband had in die tijd 8 predikanten, en ik heb ze nooit zo iets horen zeggen. Zo iets kun je niet zeggen ook, want de Heere kan alles gebruiken om een mens te bekeren. Hij is niet gebonden aan de SV of de HSV.
Er is s geen kerkverband genoemd. Dat jij het niet gehoord hebt zegt niet dat het niet gebeurd is.
-
- Verbannen
En dat jij zegt dat het gebeurt is, is ook maar iets wat ik moet aannemen.
En aangezien ik meer op de hoogte ben van bepaalde zaken omtrent de SV dan jij, durf ik met zekerheid te bewaren dat je opmerkingen gewoon niet juist zijn en ik er pas van overtuigd ben als ik er een geluidsfragment van heb gehoord.
Jaja het RD verzint het