Dat Poetin professioneel getraind is om te manipuleren verbaast me niets en lijkt me weinig nieuws.elbert schreef: ↑21 okt 2024, 10:00Ik heb even nagezocht, maar de uitspraak dat Trump door Poetin gemanipuleerd wordt, komt van niemand minder dan de baas van de CIA William Burns. Als iemand het kan weten, is hij het wel:“But here’s one of the things that I was able to report in the book: CIA Director Bill Burns quote says ‘Putin manipulates. He’s professionally trained to do that. Putin’s got a plan, just as he did when Trump was in office, at playing Trump.’” Woodward said. “Now that’s not some political opponent saying that about Trump.”
“That’s the CIA director who is steeped in the analysis, in this idea, and I know they have very good intelligence,” he added. “What’s Putin trying to do, he’s trying to play Donald Trump.”
Uitspraken over Trump van wie dan ook, hoe intelligent en belangwekkend, weet ik niet wat ik er mee moet. Werkelijk álles is zeer gepolitiseerd in de VS dat je als Amerikaan al niet meer kunt onderscheiden in hoeverre iemand objectief, puur vanuit zijn professie, iets zegt, of met een (bij)bedoeling, laat staan aan de andere kant van de grote plas. CNN (The Hill baseert zich op een interview van Woodward op CNN) is dé anti-Trump zender, al vanaf 2016.
Overigens zou ik ook niet verbaast staan dat iemand zonder noemenswaardige politieke ervaring makkelijker beetgenomen kan worden. Of dat dit op zijn minst wordt geprobeerd, het zou pas nieuws zijn als dat niet zo was.
De uitspraak van Burns die je hier citeert zegt vooral iets over Poetin, (heb het hele artikel gelezen maar er staat inhoudelijk niet meer dan wat jij citeerde) er staat niet in hoeveel succes hij had, maar vooral dat hij dat 'probeerde'. En dat is toch wel een andere spits dan jij hier naar voren bracht, je ging heel wat stappen verder.
“That’s the CIA director who is steeped in the analysis, in this idea, and I know they have very good intelligence,” he added. “What’s Putin trying to do, he’s trying to play Donald Trump.” So I think we are in such a dangerous position that Trump might become president.”