Presidentsverkiezingen USA 2024

TSD

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door TSD »

elbert schreef: 21 okt 2024, 10:00
TSD schreef: 15 okt 2024, 12:53Verder vind ik dat je grote uitspraken doet, namelijk dat jij zeker denkt te weten dat als je maar Trump prijst als een sterke leider, je dan alles bij hem gedaan krijgt, ook al is dat niet in het belang van het land wat hij leidt.
Ik heb even nagezocht, maar de uitspraak dat Trump door Poetin gemanipuleerd wordt, komt van niemand minder dan de baas van de CIA William Burns. Als iemand het kan weten, is hij het wel:
“But here’s one of the things that I was able to report in the book: CIA Director Bill Burns quote says ‘Putin manipulates. He’s professionally trained to do that. Putin’s got a plan, just as he did when Trump was in office, at playing Trump.’” Woodward said. “Now that’s not some political opponent saying that about Trump.”

“That’s the CIA director who is steeped in the analysis, in this idea, and I know they have very good intelligence,” he added. “What’s Putin trying to do, he’s trying to play Donald Trump.”
Dat Poetin professioneel getraind is om te manipuleren verbaast me niets en lijkt me weinig nieuws.

Uitspraken over Trump van wie dan ook, hoe intelligent en belangwekkend, weet ik niet wat ik er mee moet. Werkelijk álles is zeer gepolitiseerd in de VS dat je als Amerikaan al niet meer kunt onderscheiden in hoeverre iemand objectief, puur vanuit zijn professie, iets zegt, of met een (bij)bedoeling, laat staan aan de andere kant van de grote plas. CNN (The Hill baseert zich op een interview van Woodward op CNN) is dé anti-Trump zender, al vanaf 2016.

Overigens zou ik ook niet verbaast staan dat iemand zonder noemenswaardige politieke ervaring makkelijker beetgenomen kan worden. Of dat dit op zijn minst wordt geprobeerd, het zou pas nieuws zijn als dat niet zo was.

De uitspraak van Burns die je hier citeert zegt vooral iets over Poetin, (heb het hele artikel gelezen maar er staat inhoudelijk niet meer dan wat jij citeerde) er staat niet in hoeveel succes hij had, maar vooral dat hij dat 'probeerde'. En dat is toch wel een andere spits dan jij hier naar voren bracht, je ging heel wat stappen verder.
“That’s the CIA director who is steeped in the analysis, in this idea, and I know they have very good intelligence,” he added. “What’s Putin trying to do, he’s trying to play Donald Trump.” So I think we are in such a dangerous position that Trump might become president.”
huisman

Bericht door huisman »

Trump lijkt te gaan winnen. Best verontrustend. Maar Harris is net zo verontrustend…..wat nu?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG

Bericht door MGG »

huisman schreef: 21 okt 2024, 23:59 Trump lijkt te gaan winnen. Best verontrustend. Maar Harris is net zo verontrustend…..wat nu?
Jezelf niet verontrusten en bedenken dat hij in zijn vorige periode ook geen oorlog gestart is.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

huisman schreef: 21 okt 2024, 23:59 Trump lijkt te gaan winnen. Best verontrustend. Maar Harris is net zo verontrustend…..wat nu?
Ogen opwaarts
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
CvdW

Bericht door CvdW »

Waarom verontrusten? Zoals ik regelmatig lees in interviews loopt de Heere niets uit de hand. Hij bestuurt toch alles?
CvD

Bericht door CvD »

Vertrouwen dat er Eén is die boven alle dingen staat.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Hoe kom je er precies bij dat Trump lijkt te gaan winnen?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef: 22 okt 2024, 08:00
Trump lijkt grotere kans te hebben, maar 60/40 of 70/30 zijn gewoon grote kansen voor beide kandidaten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

TSD schreef: 21 okt 2024, 22:44De uitspraak van Burns die je hier citeert zegt vooral iets over Poetin, (heb het hele artikel gelezen maar er staat inhoudelijk niet meer dan wat jij citeerde) er staat niet in hoeveel succes hij had, maar vooral dat hij dat 'probeerde'. En dat is toch wel een andere spits dan jij hier naar voren bracht, je ging heel wat stappen verder.
“That’s the CIA director who is steeped in the analysis, in this idea, and I know they have very good intelligence,” he added. “What’s Putin trying to do, he’s trying to play Donald Trump.” So I think we are in such a dangerous position that Trump might become president.”
Dat Poetin probeert om Trump te manipuleren, is inderdaad niets nieuws. Maar het onderstreepte: "er staat niet in hoeveel succes hij had" doet bij mij wel flink de wenkbrauwen fronsen. Dat hoef je niet in een artikel te lezen, daarvoor hoef je alleen maar Trump zijn eigen gedrag richting Poetin te observeren. Daar heb je echt geen nieuwsartikel voor nodig. Ik hoef toch hopelijk niet alle uitspraken van Trump over Poetin hier op een rijtje te zetten? Vrijwel zonder uitzondering positief.
Dat terwijl iedereen met een beetje open ogen kan zien dat Poetin een schurk is en de positieve uitspraken van Trump over Poetin buitengewoon opvallend zijn.

In de New York Times staat trouwens een aardig artikel over Trump. Nou zal ik niet ontkennen dat de New York Times behoorlijk anti-Trump is, maar het geeft wel feitelijk weer welke schandalen Trump in zijn leven heeft veroorzaakt. Wie na het lezen ervan nog steeds zegt: "ach, de VS is toch gepolitiseerd, je moet het allemaal niet zo letterlijk nemen wat ze over Trump schrijven", die sluit zijn ogen voor wat er aan de hand is met deze man. Sommigen zijn buitengewoon bedwelmd geraakt door het onfrisse charisma dat hij om zich heen heeft hangen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

ik had een mooi college Nieuwe Testament van een Amerikaanse hoogleraar. Hij legde de structuur van Openbaringen uit. Openbaring houdt ons voor hoe je als christen je moet verhouden tot de geopolitiek en wereldmachten. Wat is je positie als christen? Daarin is niet de keuze voor een democratische of republikeinse presidentkandidaat belangrijk. Evenmin hoe christelijk of antichristelijk het regime waar je onder leeft. Belangrijk in alle gevallen is dat je een getrouwe getuige bent, in navolging van Jezus die zelf zo wordt genoemd. Het getuige zijn van de opstanding en het toekomstige leven moet je leven als christen stempelen.
Job

Bericht door Job »

Bertiel schreef: 22 okt 2024, 06:41
Ogen opwaarts
Mooi, dat is een raadgeving met Bijbelse papieren:

26 En den mensen het hart zal bezwijken van vrees en verwachting der dingen, die het aardrijk zullen overkomen; want de krachten der hemelen zullen bewogen worden.

27 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.

28 Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog, en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 22 okt 2024, 08:15
HersteldHervormd schreef: 22 okt 2024, 08:00
Trump lijkt grotere kans te hebben, maar 60/40 of 70/30 zijn gewoon grote kansen voor beide kandidaten.
Op basis waarvan?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MGG

Bericht door MGG »

elbert schreef: 22 okt 2024, 08:26
TSD schreef: 21 okt 2024, 22:44De uitspraak van Burns die je hier citeert zegt vooral iets over Poetin, (heb het hele artikel gelezen maar er staat inhoudelijk niet meer dan wat jij citeerde) er staat niet in hoeveel succes hij had, maar vooral dat hij dat 'probeerde'. En dat is toch wel een andere spits dan jij hier naar voren bracht, je ging heel wat stappen verder.
Dat Poetin probeert om Trump te manipuleren, is inderdaad niets nieuws. Maar het onderstreepte: "er staat niet in hoeveel succes hij had" doet bij mij wel flink de wenkbrauwen fronsen. Dat hoef je niet in een artikel te lezen, daarvoor hoef je alleen maar Trump zijn eigen gedrag richting Poetin te observeren. Daar heb je echt geen nieuwsartikel voor nodig. Ik hoef toch hopelijk niet alle uitspraken van Trump over Poetin hier op een rijtje te zetten? Vrijwel zonder uitzondering positief.
Dat terwijl iedereen met een beetje open ogen kan zien dat Poetin een schurk is en de positieve uitspraken van Trump over Poetin buitengewoon opvallend zijn.

In de New York Times staat trouwens een aardig artikel over Trump. Nou zal ik niet ontkennen dat de New York Times behoorlijk anti-Trump is, maar het geeft wel feitelijk weer welke schandalen Trump in zijn leven heeft veroorzaakt. Wie na het lezen ervan nog steeds zegt: "ach, de VS is toch gepolitiseerd, je moet het allemaal niet zo letterlijk nemen wat ze over Trump schrijven", die sluit zijn ogen voor wat er aan de hand is met deze man. Sommigen zijn buitengewoon bedwelmd geraakt door het onfrisse charisma dat hij om zich heen heeft hangen.
Gelukkig ben jij niet bedwelmd en zie je alles fris en fruitig. Het is zo makkelijk om mensen met een andere mening weg te zetten. Precies wat Trump ook doet, alleen gebruikt hij grovere worden.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

MGG schreef: 22 okt 2024, 08:59Gelukkig ben jij niet bedwelmd en zie je alles fris en fruitig. Het is zo makkelijk om mensen met een andere mening weg te zetten. Precies wat Trump ook doet, alleen gebruikt hij grovere worden.
Het is niet nodig om persoonlijk richting mij te worden.
Dat Trump een persoonlijkheid heeft waardoor hij wegkomt met meerdere overtredingen van de wet, waar bij vele andere politici het na 1 misstap al einde oefening is, is een feit.
Als je het niet eens bent met het bovenstaande, dan hoor ik graag waarom andere politici bij 1 misstap hun carriere in rook zien opgaan en Trump er tientallen kan maken en nog steeds grote kans maakt op het Witte Huis en veel mensen dat prima vinden. Als dat niet bedwelming is, wat is het dan wel?
Bedenk wel: toen Trump in 2016 gekozen was, vond ik dat eigenlijk wel een opfrisser voor de politiek. Ik vond dat hij opkwam voor de gewone man tegenover de elite. Ik was ook tot op zekere hoogte bedwelmd en ik snap dus ook wel waarom anderen dat ook zijn. Trump verkoopt een facade, een schijnwereld en dat is aantrekkelijk.
Maar nu zijn we 8 jaar verder en is mijn conclusie dat hij vooral opkomt voor zichzelf en de gewone man misbruikt voor zijn eigen gewin. Niet alleen de gewone man trouwens, maar iedereen waar hij mee omgaat, van zijn medewerkers (vooral Republikeinen) tot zijn echtgenotes (meervoud!) aan toe.
Laatst gewijzigd door elbert op 22 okt 2024, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

elbert schreef: 22 okt 2024, 09:28
MGG schreef: 22 okt 2024, 08:59Gelukkig ben jij niet bedwelmd en zie je alles fris en fruitig. Het is zo makkelijk om mensen met een andere mening weg te zetten. Precies wat Trump ook doet, alleen gebruikt hij grovere worden.
Het is niet nodig om persoonlijk richting mij te worden.
Dat Trump een persoonlijkheid heeft waardoor hij wegkomt met meerdere overtredingen van de wet, waar bij vele andere politici het na 1 misstap al einde oefening is, is een feit.
Als je het niet eens bent met het bovenstaande, dan hoor ik graag waarom andere politici bij 1 misstap hun carriere in rook zien opgaan en Trump er tientallen kan maken en nog steeds grote kans maakt op het Witte Huis en veel mensen dat prima vinden. Als dat niet bedwelming is, wat is het dan wel?
Bedenk wel: toen Trump in 2016 gekozen was, vond ik dat eigenlijk wel een opfrisser voor de politiek. Ik vond dat hij opkwam voor de gewone man tegenover de elite. Ik was ook tot op zekere hoogte bedwelmd.
Maar nu zijn we 8 jaar verder en is mijn conclusie dat hij vooral opkomt voor zichzelf en de gewone man misbruikt voor zijn eigen gewin. Niet alleen de gewone man trouwens, maar iedereen waar hij mee omgaat, van zijn medewerkers (vooral Republikeinen) tot zijn echtgenotes (meervoud!) aan toe.
Zolang jij zelfs niet wil proberen mensen die ons land haten het land uit te zetten is al deze retoriek onzin.
En de selectiviteit absurd.
Plaats reactie