Daar ga je weer 'iemand heeft verklaard' en "hij zou gezegd hebben". Misschien heeft hij dat ook allemaal wel gezegd, ik kan het niet beoordelen. Maar afgaan op individuele getuigenissen en dat als de waarheid neerzetten is gewoon fout, moet je niet doen en het is ook helemaal niet nodig.elbert schreef: ↑10 okt 2024, 14:45Er is een voormalig medewerker van het Witte Huis van Trump die hem het woord "hang" heeft horen gebruiken en dat ook onder ede heeft verklaard. Ze zei ook dat Trump opmerkte dat Pence dat zou verdienen. In elk geval heeft het er de schijn van dat Trump niet bezorgd was over de veiligheid van zijn eigen vicepresident, dat blijkt ook uit de aanklacht van aanklager Jack Smith die heeft op laten tekenen dat Trump "So what?" zou hebben gezegd toen hij hoorde dat Pence in veiligheid moest worden gebracht.TSD schreef: ↑10 okt 2024, 13:41 Er is veel misgegaan maar jij doet de waarheid ook geweld aan. Het verhaal van Politico kon niet onafhankelijk geverifieerd worden, wat dus 'iemand' zegt neem jij voor waarheid aan. Prima hoor, maar ik ben even iets kritischer over het gemiddelde stuk in de Amerikaanse media.Het punt dat dit hoe dan ook voor de rechter komt, is al reden genoeg om ernstige twijfels hebben bij een nieuw presidentschap voor Trump. Stel je voor dat rechter Merchan in New York op 26 november tot de uitspraak komt dat Trump de cel in moet, dan beginnen we zijn mogelijke presidentschap wellicht met een constitutionele crisis. Een president die vanuit de cel regeert? Het is niet langer ondenkbaar.
Dan hebben we het nog maar over 1 rechtszaak. Er lopen er nog 3.
We moeten bovendien niet vergeten dat er in zijn eerste presidentstermijn al 2 impeachment procedures zijn aangespannen. Het is goed mogelijk dat dat nogmaals aan de orde komt in een eventuele 2e termijn.
V.w.b. je opmerkingen over de kiesprocedures in de VS: dat is een kwestie die per staat geregeld is. Dat krijg je in een federaal land dat verregaande autonomie geeft aan individuele staten. Ik vind dat ook niet ideaal, maar zo zijn de wetten daar nu eenmaal.
Verder heb ik geen idee eigenlijk wat je tegen mij wil zeggen met je posting verder over de rechtszaken en waar dat een reactie op is. Je komt weer met hetzelfde, nu met andere voorbeelden.
Je laatste zin is helemaal vaag. Dus omdat het per staat geregeld is, is het prima dat er staten zijn waar ID-plicht niet is? Sorry hoor, maar het feit dat dit per staat is geregeld maakt toch niet dat dan vervolgens alle verschillen maar acceptabel zijn, ofzo? Elke staat zou een kiesproces moeten hebben wat 100% controleerbaar en 100% transparant is. Dat lijkt me de norm. Hoe beter het proces, hoe meer dichtgetimmerd het systeem, hoe minder verhalen er op kunnen duiken over fraude, cheating enzovoorts. Wat dat betreft ben ik blij dat ik in Nederland woon. Het is niet voor niets dat we hier, ondanks veel populisme, nauwelijks uitspraken ziendie de integriteit van onze verkiezingen in twijfel trekken (en als die er al zijn, krijgen ze geen serieuze aanhang en dus geen voet aan de grond).