Wie is het?

Bertiel

Re: Wie is het?

Bericht door Bertiel »

De jonge Kersten.
De anderen waren allen eerst ouderling in Goed
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Arja

Bericht door Arja »

Bertiel schreef: 29 aug 2024, 14:35 De jonge Kersten.
@Bertiel is te goed. :) Hoe vond je dit uit?
DDD

Bericht door DDD »

Dat was -afgezien van jouw vader- ook gewoon algemene ontwikkeling, toch?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Door ds Doornenbal en de krant te lezen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Arja schreef: 29 aug 2024, 14:33 Mijn vader luisterde graag naar een dominee (GerGem), waar hij veel van leerde. Ik deel een beetje het profiel hieronder:

Deze dominee, geboren vóór 1920, overleed onverwacht toen hij nog net geen 45 was. Hij studeerde rechten aan de Universiteit Utrecht en werd na zijn opleiding predikant, diende 2 gemeentes. Hij was docent aan de Theologische School (GerGem) en stond bekend om zijn passie voor het onderwijs. Ondanks zijn korte leven en bediening, liet hij een diepe indruk achter.

Wie is het?
Dat weet ik uit mijn hoofd. Het is wijlen ds. J.W. Kersten.
Arja

Bericht door Arja »

GerefGemeente-lid schreef: 29 aug 2024, 14:57
Arja schreef: 29 aug 2024, 14:33 Mijn vader luisterde graag naar een dominee (GerGem), waar hij veel van leerde. Ik deel een beetje het profiel hieronder:

Deze dominee, geboren vóór 1920, overleed onverwacht toen hij nog net geen 45 was. Hij studeerde rechten aan de Universiteit Utrecht en werd na zijn opleiding predikant, diende 2 gemeentes. Hij was docent aan de Theologische School (GerGem) en stond bekend om zijn passie voor het onderwijs. Ondanks zijn korte leven en bediening, liet hij een diepe indruk achter.

Wie is het?
Dat weet ik uit mijn hoofd. Het is wijlen ds. J.W. Kersten.
Knap hoor. Ik moest de feitjes opzoeken op Internet. Ik heb alleen maar een paar boeken van dee dominee.
Plaats reactie