Dit interpreteer je toch echt fout, in mijn optiek. Hij vond zichzelf niet te jong om in de senaat te zitten, en zichzelf niet te oud om president te blijven, maar dat vonden anderen van hem. Hij heeft dat ook tijdens de afgelopen campagne al vaker gememoreerd in de strekking van: ik heb het tegendeel bewezen. Als het aan hem lag, was hij nu nog de kandidaat, hij heeft zich alleen onder zeer grote externe druk teruggetrokken. Mooie woorden voor de bühne zijn niet zo moeilijk als je weet 'hoe het hoort'.
Presidentsverkiezingen USA 2024
Re: Presidentsverkiezingen USA 2024
Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in.TSD schreef: ↑20 aug 2024, 14:03Dit interpreteer je toch echt fout, in mijn optiek. Hij vond zichzelf niet te jong om in de senaat te zitten, en zichzelf niet te oud om president te blijven, maar dat vonden anderen van hem. Hij heeft dat ook tijdens de afgelopen campagne al vaker gememoreerd in de strekking van: ik heb het tegendeel bewezen. Als het aan hem lag, was hij nu nog de kandidaat, hij heeft zich alleen onder zeer grote externe druk teruggetrokken. Mooie woorden voor de bühne zijn niet zo moeilijk als je weet 'hoe het hoort'.
Maar ben je het niet met me eens dat hij een betere verliezer is dan Trump? En dat je Trump dit soort woorden waarschijnlijk nooit zult horen spreken? Er is een verschil hoorbaar, lijkt me.
Ik denk niet dat we Trump ooit zijn fouten horen toegeven nee, wat dat betreft niet eens met HersteldHervormd. Het past gewoon niet bij Trump en het beeld wat hij van zichzelf creëert als de sterke man, die altijd gelijk heeft.ZWP schreef: ↑20 aug 2024, 14:18Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in.TSD schreef: ↑20 aug 2024, 14:03Dit interpreteer je toch echt fout, in mijn optiek. Hij vond zichzelf niet te jong om in de senaat te zitten, en zichzelf niet te oud om president te blijven, maar dat vonden anderen van hem. Hij heeft dat ook tijdens de afgelopen campagne al vaker gememoreerd in de strekking van: ik heb het tegendeel bewezen. Als het aan hem lag, was hij nu nog de kandidaat, hij heeft zich alleen onder zeer grote externe druk teruggetrokken. Mooie woorden voor de bühne zijn niet zo moeilijk als je weet 'hoe het hoort'.
Maar ben je het niet met me eens dat hij een betere verliezer is dan Trump? En dat je Trump dit soort woorden waarschijnlijk nooit zult horen spreken? Er is een verschil hoorbaar, lijkt me.
En ja, ik denk dat Biden een 'redelijker' of, zo je wilt, 'normaler' persoon is t.o.v. Trump. Echter, we moeten onszelf geen illusies maken. Wij zien facade. Wij zien buitenkant. Dingen gebeuren "omdat het zo hoort" en "omdat mensen dat verwachten".
Biden stelt zich hier wat nederiger op omdat dat natuurlijk zo hoort en daar scoor je punten mee, zo moeilijk is dat niet te begrijpen. Trump denkt punten te scoren bij het omgekeerde (en doet dat ook bij heel veel mensen). Vergelijk Biden nu simpelweg met zijn speeches in de weken na het debat. Toen was hij boos op iedereen die hem probeerde kandidaat-af te maken. Hij was de president die recht heeft gezet wat Trump kapot heeft gemaakt.
Je bent erg snel een betere verliezer dan Trump

In 2016 gaf Trump toe dat Barack Obama wel in de VS geboren was. Hij claimde dat hij met zijn beschuldigingen gezorgd had dat Obama zijn geboorte bewijs openbaar gemaakt heeft. Dat had Obama in 2011 al gedaan. Trump beweerde daarna dat de bewering dat Obama niet in de VS geboren was bij Hillary Clinton vandaan kwam en dat hij dus herhaalde wat Clinton gezegd zou hebben. Hij gaf dus zijn fout toe maar legde de schuld bij een ander neer.
Ja, oké, dat vind ik geen fouten toegeven, of jij wel?gallio schreef: ↑20 aug 2024, 16:24In 2016 gaf Trump toe dat Barack Obama wel in de VS geboren was. Hij claimde dat hij met zijn beschuldigingen gezorgd had dat Obama zijn geboorte bewijs openbaar gemaakt heeft. Dat had Obama in 2011 al gedaan. Trump beweerde daarna dat de bewering dat Obama niet in de VS geboren was bij Hillary Clinton vandaan kwam en dat hij dus herhaalde wat Clinton gezegd zou hebben. Hij gaf dus zijn fout toe maar legde de schuld bij een ander neer.

Niet echt, maar het komt in de buurt....TSD schreef: ↑20 aug 2024, 16:30Ja, oké, dat vind ik geen fouten toegeven, of jij wel?gallio schreef: ↑20 aug 2024, 16:24In 2016 gaf Trump toe dat Barack Obama wel in de VS geboren was. Hij claimde dat hij met zijn beschuldigingen gezorgd had dat Obama zijn geboorte bewijs openbaar gemaakt heeft. Dat had Obama in 2011 al gedaan. Trump beweerde daarna dat de bewering dat Obama niet in de VS geboren was bij Hillary Clinton vandaan kwam en dat hij dus herhaalde wat Clinton gezegd zou hebben. Hij gaf dus zijn fout toe maar legde de schuld bij een ander neer.![]()
In het algemeen kun je met de volgende bepalen of iemand of een partij een autoritair is/wordt:
Pogingen om onafhankelijke instellingen te politiseren;
Het verspreiden van desinformatie;
Het vergroten van de uitvoerende macht ten koste van de checks and balances;
Het onderdrukken van kritiek en afwijkende meningen;
Specifiek gericht op kwetsbare of gemarginaliseerde gemeenschappen;
Werken aan het corrumperen van verkiezingen;
Geweld aanwakkeren.
Los van wat je ook van de ethische standpunten van de Democratische Partij vindt, bovenstaande zaken zie met name terug bij de huidige Republikeinen. Niet dat de VS een autoritaire staat zijn, gelukkig niet. Maar bij winst van Trump ga je in ieder geval meer die richting op.
Pogingen om onafhankelijke instellingen te politiseren;
Het verspreiden van desinformatie;
Het vergroten van de uitvoerende macht ten koste van de checks and balances;
Het onderdrukken van kritiek en afwijkende meningen;
Specifiek gericht op kwetsbare of gemarginaliseerde gemeenschappen;
Werken aan het corrumperen van verkiezingen;
Geweld aanwakkeren.
Los van wat je ook van de ethische standpunten van de Democratische Partij vindt, bovenstaande zaken zie met name terug bij de huidige Republikeinen. Niet dat de VS een autoritaire staat zijn, gelukkig niet. Maar bij winst van Trump ga je in ieder geval meer die richting op.
Ik kan me die reactie van Trump niet herinneren, van 3,5 jaar geleden...HersteldHervormd schreef: ↑20 aug 2024, 13:45Dat is achteraf natuurlijk altijd makkelijk, als je toch al afgetreden bent kan je het net zo goed maar netjes doen.ZWP schreef: ↑20 aug 2024, 12:44 Alleen al de reactie van Biden laatst op de conventie maakt voor mij zo'n verschil met een Trump:
"Ik heb veel fouten gemaakt in mijn carrière, maar ik heb mijn best gedaan 50 jaar lang. Ik gaf me met hart en ziel voor het land.
Ik was te jong om in de senaat te zitten en te oud om president te blijven. Ik hoop dat jullie allemaal weten hoe dankbaar ik jullie ben."
Fouten toegeven, dankbaar zijn voor de steun de afgelopen 50 jaar in de politiek.
En ik ben bang dat het exemplarisch is voor de nieuwe rechtse politiek. Geen fouten toegeven, anderen de schuld geven, macht boven principes stellen, op de persoon spelen, afleiden van werkelijke problemen.
Helaas niet enkel voorbehouden aan de nieuwe stromingen, maar daar wel in grotere mate aanwezig.
Trump zal waarschijnlijk eenzelfde soort reactie gegeven hebben.
Dat staat me wel echt tegen. Ik geloof niet dat het beleid tot meer abortussen zal leiden. Op het moment denk ik dat het aantal abortussen in VS vooral politiek te beinvloeden is door toegang tot voorbehoedsmiddelen en verbetering van de situatie van armsten, maar de manier waarop aan Democratische zijde nu abortus echt alleen als vrouwenrecht wordt gezien is echt fout.helma schreef: ↑21 aug 2024, 07:23 Abortus is wel de inzet blijkbaar...
https://www.rd.nl/artikel/1074675
Laatst gewijzigd door parsifal op 21 aug 2024, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
- Maanenschijn
De onderste link is een parodie artikel, dat had ik nog weggehaald.parsifal schreef:Dat staat me wel echt tegen. Ik geloof niet dat het beleid tot meer abortussen zal leiden. Op het moment denk ik dat het aantal abortussen in VS vooral politiek te beinvloeden is door toegang tot voorbehoedsmiddelen en verbetering van de situatie van armsten, maar de manier waarop aan Democratische zijde nu abortus echt alleen als vrouwenrecht wordt gezien is echt fout.helma schreef: ↑21 aug 2024, 07:23 Abortus is wel de inzet blijkbaar...
https://www.caclubindia.com/assets/dnc- ... -abortion/
-
Klopt, het is een slechte verliezer, maar als hij zelf een stap terug zou doen komt hij ook met dit soort taal.Zita schreef: ↑20 aug 2024, 17:19Ik kan me die reactie van Trump niet herinneren, van 3,5 jaar geleden...HersteldHervormd schreef: ↑20 aug 2024, 13:45Dat is achteraf natuurlijk altijd makkelijk, als je toch al afgetreden bent kan je het net zo goed maar netjes doen.ZWP schreef: ↑20 aug 2024, 12:44 Alleen al de reactie van Biden laatst op de conventie maakt voor mij zo'n verschil met een Trump:
"Ik heb veel fouten gemaakt in mijn carrière, maar ik heb mijn best gedaan 50 jaar lang. Ik gaf me met hart en ziel voor het land.
Ik was te jong om in de senaat te zitten en te oud om president te blijven. Ik hoop dat jullie allemaal weten hoe dankbaar ik jullie ben."
Fouten toegeven, dankbaar zijn voor de steun de afgelopen 50 jaar in de politiek.
En ik ben bang dat het exemplarisch is voor de nieuwe rechtse politiek. Geen fouten toegeven, anderen de schuld geven, macht boven principes stellen, op de persoon spelen, afleiden van werkelijke problemen.
Helaas niet enkel voorbehouden aan de nieuwe stromingen, maar daar wel in grotere mate aanwezig.
Trump zal waarschijnlijk eenzelfde soort reactie gegeven hebben.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Ik verwacht niet dat Trump ooit zelf een stap terug zal doen.HersteldHervormd schreef: ↑21 aug 2024, 09:59Klopt, het is een slechte verliezer, maar als hij zelf een stap terug zou doen komt hij ook met dit soort taal.
-
IJzingwekkend.helma schreef: ↑21 aug 2024, 07:23 Abortus is wel de inzet blijkbaar...
Maar ook weer een domme actie van de Democraten, hier ga je echt geen stemmen mee winnen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston