Presidentsverkiezingen USA 2024

Profesto

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door Profesto »

Het is echt lachwekkend dat Trump als integer wordt omschreven. Als er iets is wat die man niet is, is het wel integer.
De man is het vleesgeworden egoïsme. Hij zegt alleen maar conservatieve dingen om de stemmen uit die hoek binnen te halen, niet omdat hij die overtuiging heeft. Over integer gesproken.. :bobo
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

Wim Anker schreef: 19 aug 2024, 14:04
HersteldHervormd schreef: 19 aug 2024, 13:44
Wim Anker schreef: 19 aug 2024, 13:42
HersteldHervormd schreef: 19 aug 2024, 13:27

Ik had het niet over wat de mainstream media zegt, ik heb het exact over wat jij zegt. Ik weet ook dat de NOS etc. gekleurd zijn. Die belichten zeer zeker eenzijdig, maar daar gaat het nu niet over. Het gaat er om wat jij zegt of juist niet zegt. Jij hebt géén kritiek op Trump, wel op Harris. In feite doe je hetzelfde wat de NOS doet, je belicht het eenzijdig. Je bent eenzijdig kritisch. Volgens mij ben je intelligent genoeg om te snappen wat ik hiermee zeg.

Verder wel eerlijk dat je aangeeft dat de slippertjes van Trump je niet boeien. Ik ben benieuwd wat je van de overige rechtszaken vind.

Enfin, terug naar waar het eigenlijk om draait: Vind jij Trump een integere politicus?
Hoe definieer jij integer? Als iemand die zegt wat hij doet en doet wat hij zegt? Of anders?
in·te·ger (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
eerlijk, onkreukbaar

bron: www.vandale.nl
Dan voldoet Trump meer als Harris m.i.
We worden al wat warmer, nogmaals:
Vind jij Trump een integere politicus?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 19 aug 2024, 15:01 Het is echt lachwekkend dat Trump als integer wordt omschreven. Als er iets is wat die man niet is, is het wel integer.
De man is het vleesgeworden egoïsme. Hij zegt alleen maar conservatieve dingen om de stemmen uit die hoek binnen te halen, niet omdat hij die overtuiging heeft. Over integer gesproken.. :bobo
Dat weet je niet. Mensen kunnen veranderen en bijvoorbeeld zijn conservatieve visie op genderkwesties komt op mij puur over.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

HersteldHervormd schreef: 19 aug 2024, 15:18
Wim Anker schreef: 19 aug 2024, 14:04
HersteldHervormd schreef: 19 aug 2024, 13:44
Wim Anker schreef: 19 aug 2024, 13:42

Hoe definieer jij integer? Als iemand die zegt wat hij doet en doet wat hij zegt? Of anders?
in·te·ger (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1
eerlijk, onkreukbaar

bron: www.vandale.nl
Dan voldoet Trump meer als Harris m.i.
We worden al wat warmer, nogmaals:
Vind jij Trump een integere politicus?
Hier krijgen we de inquisitie. Is mijn dominee integer? Is HH integer? Dat is niet aan mij verder. Ik beoordeel daden, koppel dat aan verwachtingen op basis van de daden en dan vind ik Trump geschikter dan Harris.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Profesto schreef: 19 aug 2024, 15:01 Het is echt lachwekkend dat Trump als integer wordt omschreven. Als er iets is wat die man niet is, is het wel integer.
En? Als hij uitvoert wat hij beloofd dan is het goed. Mij boeit het verder niet hoe hij er echt over denkt. Waarom moet mij dat interesseren?
gallio

Bericht door gallio »

MGG schreef: 19 aug 2024, 15:23
Dat weet je niet. Mensen kunnen veranderen .....
In theorie kan dat. Met Trump is het nog niet gebeurd. Tenminste, de koppen laten zien dat de stroom persoonlijke beledigingen en laster onverminderd doorgaat.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 19 aug 2024, 13:29
Trump is een populist, absoluut waar. Dat brengt inderdaad ook de nodige stevige taal met zich mee. Ik denk echter dat je de uiteindelijke daden wel een beetje los moet zien van het vele geschreeuw.

Vergelijk het met Wilders. Die twittert er rustig op los, vaak niet erg vriendelijk en met een hoop bombarie, maar zijn uiteindelijke daden kan je wel los zien hiervan toch?
Maar ze maken niets klaar. Dat is juist het punt.
MGG

Bericht door MGG »

gallio schreef: 19 aug 2024, 15:44
In theorie kan dat. Met Trump is het nog niet gebeurd. Tenminste, de koppen laten zien dat de stroom persoonlijke beledigingen en laster onverminderd doorgaat.
Dat sluit toch niet uit dat zijn visie op bijvoorbeeld abortus veranderd kan zijn.
gallio

Bericht door gallio »

MGG schreef: 19 aug 2024, 17:54
gallio schreef: 19 aug 2024, 15:44
Dat sluit toch niet uit dat zijn visie op bijvoorbeeld abortus veranderd kan zijn.
Voordat ik iemand als integer zou willen omschrijven zou het mij duidelijk moeten zijn dat hij of zij op meerdere vlakken een duidelijke, principiële koers laat zien. Ook hoe hij verbaal met zijn medemens omgaat.

Wat betreft het abortus standpunt van Trump is het duidelijk dat hij juist niet integer is. Als er christenen aandringen op een federaal verbieden van abortus geeft hij aan daar niets mee te willen doen. Dat moeten de 50 staten zelf maar uitzoeken. Dus als een vrouw in North Dakota een abortus wil en de staat verbiedt het, dan hoeft ze maar naar Minnesota te rijden want daar zijn geen beperkingen. Dat kun je toch echt niet een principieel standpunt noemen, jammer genoeg.
HersteldHervormd

Wim Anker schreef: 19 aug 2024, 15:38
Hier krijgen we de inquisitie. Is mijn dominee integer? Is HH integer? Dat is niet aan mij verder. Ik beoordeel daden, koppel dat aan verwachtingen op basis van de daden en dan vind ik Trump geschikter dan Harris.
Niks inquisitie. Jij ontwijkt gewoon mijn vraag. Ik vind Trump ook geschikter dan Harris, maar dat betekent niet dat ik hem integer vind. Absoluut niet.
Je mag gewoon milde kritiek hebben en die goed onderbouwen. Neem jezelf en de rest niet in de maling zou ik zeggen; het ontwijken is echt te doorzichtig.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef: 19 aug 2024, 16:31
Trump is een populist, absoluut waar. Dat brengt inderdaad ook de nodige stevige taal met zich mee. Ik denk echter dat je de uiteindelijke daden wel een beetje los moet zien van het vele geschreeuw.

Vergelijk het met Wilders. Die twittert er rustig op los, vaak niet erg vriendelijk en met een hoop bombarie, maar zijn uiteindelijke daden kan je wel los zien hiervan toch?
Dat klopt ten dele. Wilders heeft nooit zelf aan de macht gestaan, daarom kan je hem daar ook niet op beoordelen. Verder dan gedogen is het nooit gekomen, iets wat zelfs de SGP ook gelukt is. Europa kan zo langzamerhand niet meer om het rechts-populisme heen. Daarvoor is de groep simpelweg te groot aan het worden.

In Zweden en Italië is al een aantal jaar een soort Wilders aan de macht in de vorm van een coalitiepartner, het gaat daar echt niet significant slechter ofzo. In België heeft N-VA ook al genoeg bijgedragen in de politiek zou ik zeggen.
parsifal

Bericht door parsifal »

HersteldHervormd schreef: 19 aug 2024, 19:06

Dat klopt ten dele. Wilders heeft nooit zelf aan de macht gestaan, daarom kan je hem daar ook niet op beoordelen. Verder dan gedogen is het nooit gekomen, iets wat zelfs de SGP ook gelukt is. Europa kan zo langzamerhand niet meer om het rechts-populisme heen. Daarvoor is de groep simpelweg te groot aan het worden.

In Zweden en Italië is al een aantal jaar een soort Wilders aan de macht in de vorm van een coalitiepartner, het gaat daar echt niet significant slechter ofzo. In België heeft N-VA ook al genoeg bijgedragen in de politiek zou ik zeggen.
In Zweden zeer zeker niet. SverigeDemokraterna (SD) zit niet in de regering maar gedoogt (en praat mee). In die zin zijn ze minder betrokken dan PVV nu, die wel ministers levert en waar Wilders de Premier kon voorstellen. In Zweden was het VVD equivalent niet de grootste partij, maar had vooraf al een verbinding met twee andere partijen en was daardoor hoofd van het grootste blok en leverde de premier.

SD is zeker populistisch, maar heeft niet de scherpe randjes die Wilders heeft, maar Zweden is traditional wat linkser en ethisch liberaler dan Nederland, dus SD wordt door veel Zweden als eng gezien.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd

parsifal schreef: 19 aug 2024, 19:50
HersteldHervormd schreef: 19 aug 2024, 19:06

In Zweden zeer zeker niet. SverigeDemokraterna (SD) zit niet in de regering maar gedoogt (en praat mee). In die zin zijn ze minder betrokken dan PVV nu, die wel ministers levert en waar Wilders de Premier kon voorstellen. In Zweden was het VVD equivalent niet de grootste partij, maar had vooraf al een verbinding met twee andere partijen en was daardoor hoofd van het grootste blok en leverde de premier.

SD is zeker populistisch, maar heeft niet de scherpe randjes die Wilders heeft, maar Zweden is traditional wat linkser en ethisch liberaler dan Nederland, dus SD wordt door veel Zweden als eng gezien.
Bedankt voor de rectificatie.
ZWP

Bericht door ZWP »

Alleen al de reactie van Biden laatst op de conventie maakt voor mij zo'n verschil met een Trump:

"Ik heb veel fouten gemaakt in mijn carrière, maar ik heb mijn best gedaan 50 jaar lang. Ik gaf me met hart en ziel voor het land.
Ik was te jong om in de senaat te zitten en te oud om president te blijven. Ik hoop dat jullie allemaal weten hoe dankbaar ik jullie ben."

Fouten toegeven, dankbaar zijn voor de steun de afgelopen 50 jaar in de politiek.

En ik ben bang dat het exemplarisch is voor de nieuwe rechtse politiek. Geen fouten toegeven, anderen de schuld geven, macht boven principes stellen, op de persoon spelen, afleiden van werkelijke problemen.
Helaas niet enkel voorbehouden aan de nieuwe stromingen, maar daar wel in grotere mate aanwezig.
HersteldHervormd

ZWP schreef: 20 aug 2024, 12:44 Alleen al de reactie van Biden laatst op de conventie maakt voor mij zo'n verschil met een Trump:

"Ik heb veel fouten gemaakt in mijn carrière, maar ik heb mijn best gedaan 50 jaar lang. Ik gaf me met hart en ziel voor het land.
Ik was te jong om in de senaat te zitten en te oud om president te blijven. Ik hoop dat jullie allemaal weten hoe dankbaar ik jullie ben."

Fouten toegeven, dankbaar zijn voor de steun de afgelopen 50 jaar in de politiek.

En ik ben bang dat het exemplarisch is voor de nieuwe rechtse politiek. Geen fouten toegeven, anderen de schuld geven, macht boven principes stellen, op de persoon spelen, afleiden van werkelijke problemen.
Helaas niet enkel voorbehouden aan de nieuwe stromingen, maar daar wel in grotere mate aanwezig.
Dat is achteraf natuurlijk altijd makkelijk, als je toch al afgetreden bent kan je het net zo goed maar netjes doen.
Trump zal waarschijnlijk eenzelfde soort reactie gegeven hebben.
Plaats reactie