Op dit moment is nog niet bekend wat het motief voor de aanslag was. Dat kan haat tegen Trump zijn, maar dat hoeft niet per se.huisman schreef: ↑15 jul 2024, 10:08Jij hebt dus niets geleerd. Democratisch verkozen politici kun je hard aanvallen op de inhoud. Kwalificaties gebruiken als racist enz. zijn in een parlement not done. Je kunt fors afstand nemen van het gedachtegoed van je opponent en hem of haar toch ‘heel’ houden.Philip schreef: ↑15 jul 2024, 10:00 Ik vind het echt bijzonder dat je links de schuld geeft. 'Er zitten twee racisten in het kabinet' is gewoon een feitelijke uitspraak. Racisme is het onderscheid maken naar ras. Daar is de PVV al heel lang erg druk mee.
Trump is al een jaar of tien elke dag bezig haat te verspreiden. Dan hoeft hij niet raar op te kijken dat hij die haat terugkrijgt. Als je er alles aan doet om te voorkomen dat er gecontroleerd wordt of iemand geschikt is om een wapen te kopen en de verkoop van aanvalswapens niet wilt verbieden... Tja. Het maakt de aanslag natuurlijk niet minder verschrikkelijk.
Als extreem-rechts opkomt, ontkom je niet aan polarisatie. Je kunt niet doen alsof Wilders of Trump een politieke partij zijn als alle andere.
Ik heb helemaal niets met de PVV maar bestrijd ze inhoudelijk. Dat lijkt mij namelijk vrij makkelijk .
In ieder geval is duidelijk dat Wilders een inspiratiebron vormde voor de terrorist Breivik, waarop Wilders zijn toon niet heeft gematigd. Als Wilders nu klaagt dat de 'haat van links' een bedreiging voor hem vormt, is hij dus net zo hypocriet als hij gewoonlijk is.