Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Ad Anker
Moderator

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door Ad Anker »

ZWP schreef: 05 jul 2024, 10:09
Ad Anker schreef: 05 jul 2024, 09:56
Herman schreef: 05 jul 2024, 09:44
Ad Anker schreef: 05 jul 2024, 08:37 Maar ja, je moet je punt kunnen maken uiteraard. Hij snapt zelfs niet dat iemand een heks noemen van een andere orde is dan iemand uitmaken voor een nazi of racist.
Ik vind allebei de typeringen zeer ver onder de het nulpunt van de beschaving zakken. Kom op. Dat doe je zelf toch ook niet in het dagelijkse leven?
Ik wel hoor. Als het om heks gaat. Ik noem iemand wel eens een heks. Jij niet?
Heel misschien een keer in een lacherige sfeer, met een knipoog oid...?

Maar nooit op m'n werk, in een serieuze discussie, laat staan in het parlement. Dat lijkt me ook buiten elke orde. Jij zou dat wel doen?
Nee dan zou ik het niet doen. Maar Herman heeft het over het dagelijks leven.
Maar ik het alleen het verschil willen duiden.
Henk J

Bericht door Henk J »

Ad Anker schreef: 05 jul 2024, 10:01 Ik mag trouwens niet complottair denken: maar was die tweet van Agema niet gewoon geregisseerd? Zo van: ga allemaal gillen aan de interruptiemicrofoon, wij laten nu even zien dat het jullie niets maar dan ook niets verder helpt en dat zelfs zo'n tweet niets doet met het vertrouwen in elkaar.
Dat denk ik niet gezien het gegeven dat Schoof en Agema prompt een half uur weg waren toen dit gebeurde, Schoof was er niet gelukkig mee.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ad Anker schreef: 05 jul 2024, 08:37
Profesto schreef: 05 jul 2024, 08:09 Daarom is het ook slim dat o.a. Jetten Wilders verbindt met dit kabinet en het heeft over kabinet Wilders I.
Slim? Ik vond Jetten zeer beschamend. Dat was onze minister tot afgelopen maandag. Kom op zeg. D66 heeft fors ingeleverd, zit niet meer in de regering. Hem past bescheidenheid. Maar ja, je moet je punt kunnen maken uiteraard. Hij snapt zelfs niet dat iemand een heks noemen van een andere orde is dan iemand uitmaken voor een nazi of racist.

En Timmermans, wat een tranentrekkend verhaal. Ik vind dat dan wel weer vermakelijk.
Wat je hier allemaal zegt heeft volgens mij niets te maken met mijn punt.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

huisman schreef: 05 jul 2024, 09:44
Lilian1975 schreef: 05 jul 2024, 09:25
Henk J schreef: 05 jul 2024, 08:47 Vond het maar een bedroevend niveau gisteren. Een oppositie die niets anders kan doen dan beginnen over de term omvolking waar Faber en Klever al afstand van hebben genomen. Een discussie over een hoofddoek waarbij zo ongeveer iedereen wel lijkt te moeten knielen voor een vrouw die een hoofddoek draagt. Wilders die zijn eigen minister-president voor de bus gooit. Agema stuurt een onhandig getimede tweet de wereld in die ook niet past bij haar functie op dit moment maar wat was er inhoudelijk mis met die tweet? Kan iemand mij dat uitleggen? En Schoof moest zich maar staande houden waarbij overduidelijk was dat de man geen scherpe debater is zoals Rutte dat wel was, maar dat kun je hem niet kwalijk nemen. Inhoudelijk zal die vast overeind blijven, misschien durfden ze hem daarop niet aan te vallen?
Ik denk dat Menno de Bruyne het prima samenvatte op Twitter dus ik citeer: 'Het debat zoals het nu loopt, een onervaren, beheerste en correcte premier tegenover ongenadig hard aanvallende Kamerleden van de oppositie-inquisitie, werkt alleen maar in het voordeel van de aangevallene.'
Bedoel je de tweet als vervolg op de tweet waar iemand zonder de naam te noemen PvdA hoofddoekje werd genoemd?

Ik vind dat eerste best wel ver gaan. En helemaal niet zo onschuldig. Waarom? Omdat je daarmee de mens eruit haalt. Net als bij Joden gebeurde in WO2 , ongedierte werden genoemd. Of tutsies in Rwanda kakkerlakken werden genoemd.... of het ongeboren leven alleen vruchtje te noemen om zo abortus te legaliseren.
Of als je de gereformeerde gezindte zou degraderen tot alleen zwarte pakken of rokjes of SGP hoedjes.... om zo een groep christenen weg te zetten.
En ondanks mijn zorgen over invloed islam etc. En ik ook de tegenreactie die jij knielen voor hoofddoekje niet kan plaatsen. Kan ik mij goed voorstellen dat een groep mensen zich hier helemaal niet veilig bij voelt. Net zo min als dat de andere kant op zou gebeuren. Het knielen is een reactie op het schoppen. En is dat schoppen iets wat je als christen moet waarderen?

Als daar dan een heel punt van gemaakt is tijdens het debat en er komt tijdens debat weer een tweet vanuit dezelfde partij omtrent hoofddoeken . Er werd toen de wereld in geworpen met de PvdA burgemeester Halsema eerder zich ook tegen hoofddoeken keert..... is dat olie op het vuur gooien. Jezelf rechtvaardigen? Wat is het eigenlijk?

En ja ook ik ben benieuwd wat er nu inhoudelijk gaat gezegd worden de komende tijd. Als het op dit niveau blijft.... dan vraag ik me inderdaad af in welk land leven we eigenlijk? Zijn dit onze volksvertegenwoordigers?
Wel eens afgevraagd waarom toen niemand mevr. Halsema racist noemde? Ze kwam op voor vrouwenrechten heette dat toen. Als je nu hetzelfde zegt ben je een racist. Kan verkeren….

Nu ken ik persoonlijk moslimvrouwen met een hoofddoek en vind het ook verschrikkelijk als zij zich niet veilig voelen vanwege de PVV retoriek. Geldt trouwens ook voor Joden die niet met keppeltje door onze grote steden durven lopen. Dan gaat het om DENK/PvdD/GL retoriek.

Onze maatschappij is ziek.
Ben ik het helemaal mee eens! Wbt Halsema wist ik niet. Het verband met vrouwenrechten :jongle .
En ja dat is bij mij tegelijkertijd ook het dubbele. De jodenhaat versus islam wat meer dan zorgelijk is . De samenleving dus ook politiek is ziek. Ja het is zorgelijk. En toch! Er staat er Een boven. En dat het zover heeft kunnen komen, dat mogen we ook ons als christenen aantrekken.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

De plannen? Wat vinden we daarvan?
merel

Bericht door merel »

Ik ben niet heel enthousiast over de plannen. Waar ik nog het meeste moeite mee heb is dat de regeringen van nu weinig lange termijn visie hebben. Alles moet nu voor de bühne.
parsifal

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef: 05 jul 2024, 10:45 De plannen? Wat vinden we daarvan?
De plannen:
Wat eerst aangekondigd werd was geloof ik de 130 km/uur, waar m.i. wat nadelen en vrijwel geen voordelen aan verbonden zijn.

Veel van de andere plannen moeten eerst nog maar langs wetgeving en Europa. Voor goed lange termijnbeleid is het wel goed dat je afspraken gemaakt door eerdere regeringen ook respecteert.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Ik heb geen flauw idee Wim. Ik merk dat er nuchter geregeerd gaat worden voor de hardwerkende Nederlander, dat de zorg haar administratielast kwijt gaat raken, dat er een strenger asielbeleid komt (het strengste ooit), dat we weer gewoon 130 mogen rijden en dat er serieus naar boeren wordt geluisterd. Dat stemt me hoopvol.

Daarnaast: het gehuil van links vind ik ook hoopvol. Dat alleen al is voor mij een teken dat dit kabinet wat mij betreft het goede doet. Ik heb een grote aversie tegen de linkse denkbeelden, versterkt door de zielige toon van gisteren.
merel

Bericht door merel »

Nuchter regeren? Waaraan merk je dat? Ik zag vooral geruzie.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef: 05 jul 2024, 11:00

Daarnaast: het gehuil van links vind ik ook hoopvol. Dat alleen al is voor mij een teken dat dit kabinet wat mij betreft het goede doet. Ik heb een grote aversie tegen de linkse denkbeelden, versterkt door de zielige toon van gisteren.
De vijand van de vijand moet wel een vriend zijn?
- Niet meer zo actief -
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik heb geen flauw idee Wim. Ik merk dat er nuchter geregeerd gaat worden voor de hardwerkende Nederlander, dat de zorg haar administratielast kwijt gaat raken, dat er een strenger asielbeleid komt (het strengste ooit), dat we weer gewoon 130 mogen rijden en dat er serieus naar boeren wordt geluisterd. Dat stemt me hoopvol.

Grappig, dit kabinet gaat met dit hoofdlijnenakkoord op een paar punten die je noemt gigantisch haar neus stoten. En dan is het vervolgens waarschijnlijk alsnog de schuld van huilende linkse mensen.
De afname van administratielast in de zorg vind ik overigens een goede zaak.

Ik ben liever iemand die 'links huilt' dan irmand die domrechtse plannen die niet realistisch zijn toejuicht en die dan ook nog eens uitgevoerd moeten worden door nare rancuneuze mensen die racistische uitspraken doen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ad Anker schreef: 05 jul 2024, 11:00Daarnaast: het gehuil van links vind ik ook hoopvol. Dat alleen al is voor mij een teken dat dit kabinet wat mij betreft het goede doet. Ik heb een grote aversie tegen de linkse denkbeelden, versterkt door de zielige toon van gisteren.
Dat is een goed punt. Als de linkse partijen met niets beters kunnen komen dan 3 dagen alleen maar "omvolking" herhalen, en dan ook nog komen met hoofddoekjes en zwarte piet, weet je dat er blijkbaar niet zo veel mis is met het kabinet. Anders zouden ze wel met zinnigere kritiekpunten komen.

Blijkbaar kunnen ze moeilijk verwerken dat ze in ongenade zijn gevallen bij de Nederlandse kiezer, en kunnen ze de oorzaak daarvan alleen bij anderen zoeken.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Profesto schreef: 05 jul 2024, 11:14

Grappig, dit kabinet gaat met dit hoofdlijnenakkoord op een paar punten die je noemt gigantisch haar neus stoten. En dan is het vervolgens waarschijnlijk alsnog de schuld van huilende linkse mensen.

Ik ben liever iemand die 'links huilt' dan irmand die domrechtse plannen die niet realistisch zijn toejuicht en die dan ook nog eens uitgevoerd moeten worden door nare rancuneuze mensen die racistische uitspraken doen.
Luister, je mag tot op het bot verdeeld zijn over zaken. Maar wat gisteren vanuit links gebeurde is verbazend. Wim heeft natuurlijk een terechte vraag: van wat ik gezien heb heeft vooral Dijk van de SP nog wat inhoudelijks gevraagd, verder weinig. Let wel: ik heb het debat niet van A tot Z gezien. En de NOS verslaat alleen maar wat hun welgevallig is en laten mij ook weinig inhoudelijks lezen.
Maar jij bent liever een linkse huiler. En volgens mij zie jij mij dan als 'iemand die domrechtse plannen die niet realistisch zijn toejuicht en die dan ook nog eens uitgevoerd moeten worden door nare rancuneuze mensen die racistische uitspraken doen.'

Waarvan acte.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef: 05 jul 2024, 11:16
Ad Anker schreef: 05 jul 2024, 11:00Daarnaast: het gehuil van links vind ik ook hoopvol. Dat alleen al is voor mij een teken dat dit kabinet wat mij betreft het goede doet. Ik heb een grote aversie tegen de linkse denkbeelden, versterkt door de zielige toon van gisteren.
Dat is een goed punt. Als de linkse partijen met niets beters kunnen komen dan 3 dagen alleen maar "omvolking" herhalen, en dan ook nog komen met hoofddoekjes en zwarte piet, weet je dat er blijkbaar niet zo veel mis is met het kabinet. Anders zouden ze wel met zinnigere kritiekpunten komen.

Blijkbaar kunnen ze moeilijk verwerken dat ze in ongenade zijn gevallen bij de Nederlandse kiezer, en kunnen ze de oorzaak daarvan alleen bij anderen zoeken.
+1
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 05 jul 2024, 11:20
Profesto schreef: 05 jul 2024, 11:14

Luister, je mag tot op het bot verdeeld zijn over zaken. Maar wat gisteren vanuit links gebeurde is verbazend. Wim heeft natuurlijk een terechte vraag: van wat ik gezien heb heeft vooral Dijk van de SP nog wat inhoudelijks gevraagd, verder weinig. Let wel: ik heb het debat niet van A tot Z gezien. En de NOS verslaat alleen maar wat hun welgevallig is en laten mij ook weinig inhoudelijks lezen.
Maar jij bent liever een linkse huiler. En volgens mij zie jij mij dan als 'iemand die domrechtse plannen die niet realistisch zijn toejuicht en die dan ook nog eens uitgevoerd moeten worden door nare rancuneuze mensen die racistische uitspraken doen.'

Waarvan acte.
+1:D :hi

En ook eens met @J.C. Philpot.
Plaats reactie