Henk J schreef: ↑05 jul 2024, 08:47
Vond het maar een bedroevend niveau gisteren. Een oppositie die niets anders kan doen dan beginnen over de term omvolking waar Faber en Klever al afstand van hebben genomen. Een discussie over een hoofddoek waarbij zo ongeveer iedereen wel lijkt te moeten knielen voor een vrouw die een hoofddoek draagt. Wilders die zijn eigen minister-president voor de bus gooit. Agema stuurt een onhandig getimede tweet de wereld in die ook niet past bij haar functie op dit moment maar wat was er inhoudelijk mis met die tweet? Kan iemand mij dat uitleggen? En Schoof moest zich maar staande houden waarbij overduidelijk was dat de man geen scherpe debater is zoals Rutte dat wel was, maar dat kun je hem niet kwalijk nemen. Inhoudelijk zal die vast overeind blijven, misschien durfden ze hem daarop niet aan te vallen?
Ik denk dat Menno de Bruyne het prima samenvatte op Twitter dus ik citeer: 'Het debat zoals het nu loopt, een onervaren, beheerste en correcte premier tegenover ongenadig hard aanvallende Kamerleden van de oppositie-inquisitie, werkt alleen maar in het voordeel van de aangevallene.'
Bedoel je de tweet als vervolg op de tweet waar iemand zonder de naam te noemen PvdA hoofddoekje werd genoemd?
Ik vind dat eerste best wel ver gaan. En helemaal niet zo onschuldig. Waarom? Omdat je daarmee de mens eruit haalt. Net als bij Joden gebeurde in WO2 , ongedierte werden genoemd. Of tutsies in Rwanda kakkerlakken werden genoemd.... of het ongeboren leven alleen vruchtje te noemen om zo abortus te legaliseren.
Of als je de gereformeerde gezindte zou degraderen tot alleen zwarte pakken of rokjes of SGP hoedjes.... om zo een groep christenen weg te zetten. Denk je dan ook niet: wat is de volgende stap?
En ondanks mijn zorgen over invloed islam etc. En ik ook de tegenreactie die jij knielen voor hoofddoekje ( of was het een reactie op de ontmenselijking van een groep mensen?)niet helemaal kan plaatsen. Kan ik mij goed voorstellen dat een groep mensen zich hier helemaal niet veilig bij voelt. Net zo min als dat de andere kant op zou gebeuren. Het knielen is een reactie op het schoppen. En is dat schoppen iets wat je als christen moet waarderen?
Als daar dan een heel punt van gemaakt is tijdens het debat en er komt tijdens debat weer een tweet vanuit dezelfde partij omtrent hoofddoeken . Er werd toen de wereld in geworpen met de PvdA burgemeester Halsema eerder zich ook tegen hoofddoeken keert..... is dat olie op het vuur gooien. Jezelf rechtvaardigen? Wat is het eigenlijk?
En ja ook ik ben benieuwd wat er nu inhoudelijk gaat gezegd worden de komende tijd. Als het op dit niveau blijft.... dan vraag ik me inderdaad af in welk land leven we eigenlijk? Zijn dit onze volksvertegenwoordigers?