Heeft de preek mij nog wat gedaan?
Heeft de preek mij nog wat gedaan?
Gisteravond dacht ik, wat heeft de preek mij nu gedaan, wat heeft mij nu geraakt, wat ga ik ermee doen?
Zo maar wat gedachten
Wij hadden gisteren een preek n.a.v. Johannes ; de kruisiging, dat Christus het kruis moest dragen.
Veel gedachten kwamen bij mij op zodoende een topic.
Zo maar wat gedachten
Wij hadden gisteren een preek n.a.v. Johannes ; de kruisiging, dat Christus het kruis moest dragen.
Veel gedachten kwamen bij mij op zodoende een topic.
- Miscanthus
-
Zondagavond zeer mooie dienst gehad. Psalm 91: Wie in de schaduw des Allerhoogsten is gezeten, die zal vernachten in de schaduw des Almachtigen.
Ik zal tot de Here zeggen: Mijn Toevlucht en Mijn Burg! Mijn God op Welken ik vertrouw.
Zeer troostende en bemoedigende avond gehad!!!!! Waarin met name de goedheid en de genade van God centraal stonden. En ook de psalmen 90 en 146 werden aangehaald.
Ik zal tot de Here zeggen: Mijn Toevlucht en Mijn Burg! Mijn God op Welken ik vertrouw.
Zeer troostende en bemoedigende avond gehad!!!!! Waarin met name de goedheid en de genade van God centraal stonden. En ook de psalmen 90 en 146 werden aangehaald.
Ja, een fijne, goede rustdag gehad. 's Morgens Heilig Avondmaal a.d.h. van deze tekst
Jesaja 43:25 Ik, Ik ben het, Die uw overtredingen uitdelg, om Mijnentwil, en Ik gedenk uwer zonden niet.
's avond uiteraard nabetrachting a.d.h. van volgende tekst.
Exodus 28:38 En zij zal op het voorhoofd van Aaron zijn, opdat Aaron drage de ongerechtigheid der heilige dingen, welke de kinderen Israels zullen geheiligd hebben, in alle gaven hunner geheiligde dingen; en zij zal geduriglijk aan zijn voorhoofd zijn, om henlieden voor het aangezicht des HEEREN aangenaam te maken.
De preek ging hierover dat zelfs onze meest geheiligde handelingen nog vol van zonde zijn. Dat klinkt misschien negatief maar is werkelijkheid, Maar de predikant had ook troostboodschap, dat voor alle zonden van Zijn [Christus] volk voldaan was.
Kortom een gezegende zondag [ook de vooorbereiding was een zegen. Lang niet meegemaakt dat het allemaal zo goed ging.
Loof de Heere
Jesaja 43:25 Ik, Ik ben het, Die uw overtredingen uitdelg, om Mijnentwil, en Ik gedenk uwer zonden niet.
's avond uiteraard nabetrachting a.d.h. van volgende tekst.
Exodus 28:38 En zij zal op het voorhoofd van Aaron zijn, opdat Aaron drage de ongerechtigheid der heilige dingen, welke de kinderen Israels zullen geheiligd hebben, in alle gaven hunner geheiligde dingen; en zij zal geduriglijk aan zijn voorhoofd zijn, om henlieden voor het aangezicht des HEEREN aangenaam te maken.
De preek ging hierover dat zelfs onze meest geheiligde handelingen nog vol van zonde zijn. Dat klinkt misschien negatief maar is werkelijkheid, Maar de predikant had ook troostboodschap, dat voor alle zonden van Zijn [Christus] volk voldaan was.
Kortom een gezegende zondag [ook de vooorbereiding was een zegen. Lang niet meegemaakt dat het allemaal zo goed ging.
Loof de Heere
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Door omstandigheden heb ik gisteren niet kunnen kerken, dus een cassette opgegezet het was een preek eigelijk na pasen.
De Ds. verhandelde de volgende tekst: 1 Corinthiers 14 5a En dat Hij is van Cefas gezien.
een indrukwekkende en opwekkende preek.
Petrus hoe hij zichzelven vervloekte, dat hij de Heere Jezus niet kende, en de Heere Jezus hem wel kende toen Hij Cefas vrijkocht.
De Ds. verhandelde de volgende tekst: 1 Corinthiers 14 5a En dat Hij is van Cefas gezien.
Petrus hoe hij zichzelven vervloekte, dat hij de Heere Jezus niet kende, en de Heere Jezus hem wel kende toen Hij Cefas vrijkocht.
Je bedoelde zeker dat hij de Heere Jezus niet kende toen hij Jezus nog niet ontmoet had?Oorspronkelijk gepost door Andre
Door omstandigheden heb ik gisteren niet kunnen kerken, dus een cassette opgegezet het was een preek eigelijk na pasen.
zo kun je het ook zien, maar het gaat hierover de "verlochening".Oorspronkelijk gepost door LecramJe bedoelde zeker dat hij de Heere Jezus niet kende toen hij Jezus nog niet ontmoet had?Oorspronkelijk gepost door Andre
Ik denk dat het probleem dieper zit. W.s. is de onderhavige predikant van mening dat 'de weg van de borg de weg van de discipelen de weg van de kerk' is en men leert daarbij dat de discipelen Christus pas leerden kennen na Pinksteren.Oorspronkelijk gepost door Andrezo kun je het ook zien, maar het gaat hierover de "verlochening".Oorspronkelijk gepost door LecramJe bedoelde zeker dat hij de Heere Jezus niet kende toen hij Jezus nog niet ontmoet had?Oorspronkelijk gepost door Andre
Met vriendelijke groet, Egbert.
Het kan zijn dat een uitdrukking wat ongelukkig over is gekomen dan, want Petrus had toen al zo'n drie jaar met Jezus rondgewandeld. En rake uitspraken gedaan ("Gij zijt de Christus" ) .
Dat er nog veel te leren viel was duidelijk, maar dat geldt voor iedereen op ieder tijdstip. Maar dat hij Hem toen niet kende moet een vergissing zijn.
[Aangepast op 14/3/05 door Lecram]
Dat er nog veel te leren viel was duidelijk, maar dat geldt voor iedereen op ieder tijdstip. Maar dat hij Hem toen niet kende moet een vergissing zijn.
[Aangepast op 14/3/05 door Lecram]