Vanwege Timmermans hebben de boeren in Europa nu al die ellende.parsifal schreef: ↑07 feb 2024, 07:57PVV gooide ongeveer na 1 minuut veel van regeringsprogramma over boord.Evangelist schreef: ↑07 feb 2024, 01:27Er is geen ander kabinet mogelijk dan met deze vier partijen. Eventueel met gedoogrol van NSC.
VVD heeft GLPvdA uitgesloten. Alle linkse partijen hebben de PVV uitgesloten.
En ondertussen verliezen VVD en NSC stevig in de peilingen, terwijl de PVV op 50 zetels staat.
Ik hoop op breed kabinet, met zwaargewichten uit alle partijen van enig formaat. Ook mensen van buiten partijen is goed. Iedere partij die landsbelang boven partijbelang kan stellen (en dat lijken er niet veel) zou toch wat moeten doen nu.
Stof Balkenende af, geef Thom de Graaf een nieuwe baan, zet Kim Putters maat ook Frans Timmermans op regeringsfuncties (Timmermans heeft natuurlijk wel een grote staat van dienst).
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/250785 ... el-te-snelBruna schreef: ↑07 feb 2024, 08:22Vanwege Timmermans hebben de boeren in Europa nu al die ellende.parsifal schreef: ↑07 feb 2024, 07:57PVV gooide ongeveer na 1 minuut veel van regeringsprogramma over boord.Evangelist schreef: ↑07 feb 2024, 01:27Er is geen ander kabinet mogelijk dan met deze vier partijen. Eventueel met gedoogrol van NSC.
En ondertussen verliezen VVD en NSC stevig in de peilingen, terwijl de PVV op 50 zetels staat.
Ik hoop op breed kabinet, met zwaargewichten uit alle partijen van enig formaat. Ook mensen van buiten partijen is goed. Iedere partij die landsbelang boven partijbelang kan stellen (en dat lijken er niet veel) zou toch wat moeten doen nu.
Stof Balkenende af, geef Thom de Graaf een nieuwe baan, zet Kim Putters maat ook Frans Timmermans op regeringsfuncties (Timmermans heeft natuurlijk wel een grote staat van dienst).
Dus op dat punt treedt al verbetering op.
NSC doet een beetje vervelend. Eerst dat gezanik over de 'rechtstaat'. Iedereen weet dat je daar niet aan voorbij kunt gaan. Maar aanpassingsvoorstellen kunnen altijd.
Vermoedelijk denkt Omtzigt op deze manier wat meer van zijn verkiezingspuntjes te kunnen realiseren.
Dat artikel is alleen voor abonnees te lezen, maar de kop suggereert goede verdiensten.Ambtenaar schreef: ↑07 feb 2024, 08:36Welke ellende? https://www.ewmagazine.nl/economie/acht ... n-1400078/
Dat klopt. Maar nu kan ik me niet in de daar genoemde feiten verdiepen. In andere achtergrond artikelen zijn slechte prijzen en een verkeerde handelspolitiek wel argumenten van de boeren om te protesteren.
Dat zijn typische regenten en dat gaat niet goed vallen. Want ik denk niet dat de meeste kiezers zullen denken: "nou, hier hebben we nu echt voor gestemd". Democratische legitimiteit van een nieuwe regering is wel nodig om draagvlak te hebben.parsifal schreef:Stof Balkenende af, geef Thom de Graaf een nieuwe baan, zet Kim Putters maat ook Frans Timmermans op regeringsfuncties (Timmermans heeft natuurlijk wel een grote staat van dienst).
Aanpassingsvoorstellen kunnen altijd. Maar rechtstaat kan afgebroken worden, en partijen die in verkiezingsprogramma zwijgen over hoe ze ongrondwettelijke standpunten willen realiseren (Koranverbod etc) zijn wat mij betreft moeilijk te vertrouwen.refo schreef: ↑07 feb 2024, 08:31https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/250785 ... el-te-snelBruna schreef: ↑07 feb 2024, 08:22Vanwege Timmermans hebben de boeren in Europa nu al die ellende.parsifal schreef: ↑07 feb 2024, 07:57PVV gooide ongeveer na 1 minuut veel van regeringsprogramma over boord.Evangelist schreef: ↑07 feb 2024, 01:27
Er is geen ander kabinet mogelijk dan met deze vier partijen. Eventueel met gedoogrol van NSC.
NSC doet een beetje vervelend. Eerst dat gezanik over de 'rechtstaat'. Iedereen weet dat je daar niet aan voorbij kunt gaan. Maar aanpassingsvoorstellen kunnen altijd.
Vermoedelijk denkt Omtzigt op deze manier wat meer van zijn verkiezingspuntjes te kunnen realiseren.
En ja, als er eerder was ingegrepen bij boeren (en niet zo gigantisch op schaalvergroting was ingezet) dan had de situatie mogelijk anders geweest.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ook de grondwet kan aangepast worden. En als het land in gevaar is, heb je niets aan een grondwet. Als we met zijn allen vinden dat de koran oproept tot revolutie, verbieden we die.parsifal schreef: ↑07 feb 2024, 08:58Aanpassingsvoorstellen kunnen altijd. Maar rechtstaat kan afgebroken worden, en partijen die in verkiezingsprogramma zwijgen over hoe ze ongrondwettelijke standpunten willen realiseren (Koranverbod etc) zijn wat mij betreft moeilijk te vertrouwen.refo schreef: ↑07 feb 2024, 08:31https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/250785 ... el-te-snelBruna schreef: ↑07 feb 2024, 08:22Vanwege Timmermans hebben de boeren in Europa nu al die ellende.parsifal schreef: ↑07 feb 2024, 07:57
PVV gooide ongeveer na 1 minuut veel van regeringsprogramma over boord.
-
Ik kan het artikel niet lezen. Gaat het over totaal inkomen? Of is er netjes rekening gehouden met een arbeidsvergoeding en rente over het kapitaal.Ambtenaar schreef: ↑07 feb 2024, 08:36Welke ellende? https://www.ewmagazine.nl/economie/acht ... n-1400078/
Ja, maar ik kan me voorstellen dat je niet graag wil samenwerken met iemand die met tornen aan vrijheid van Godsdienst flirt. Misschien dat er nog wat in te tomen valt (en willen samenwerken is belangrijk in de politiek), maar als dan op andere vlakken ook belangrijke verschillen van mening zijn (geen geld voor wat bindt) dan valt er weinig samen te werken.
Op zich zie ik graag Omtzigt in de Kamer met genoeg steun om hem heen. In een regering past hij minder vrees ik.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Misschien een idee om het CDA te vragen mee te doen, met gedoogsteun SGP. Is 76 zetels. Is kleine meederheid, maar in mijn beleving alles beter dan premier Timmermans. In Eerste Kamer ook net een meerderheid. Zal Omtzigt leuk vinden als ze het CDA erbij halen.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 07 feb 2024, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Op zich ben ik ook geen Timmermans-fan. Maar wat is er speciaal mis met hem als premier?
De huidige situatie is bedroevend. Moe na 4 weken werken. Wat een debacle