Verkiezingen Tweede Kamer 2023

HersteldHervormd

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

merel schreef: 15 dec 2023, 12:13 Klopt, maar de boodschap van links wordt o.a. op dit forum aangeduid als woke en gevaarlijk. Terwijl het linkse gedachtegoed meer christelijke aspecten bevat dan het rechtse gedachtegoed . Denk hierbij aan zorg voor armen, zieken, gevangenen, dak- en statenleden, vreemdelingen, maar ook het milieu.
Ik denk dat je links en rechts nu in een hokje stopt van zorgzaam en egoistisch. Hoewel ik dat begrijp is dat eigenlijk onzin en ook polariserend. Ik denk dat de juiste duiding van links en rechts vooral zit in de rol en de mate van invloed van de overheid. Links wil een grote overheid, rechts een kleine.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 15 dec 2023, 17:26
Profesto schreef: 15 dec 2023, 01:15
MGG schreef: 15 dec 2023, 00:05
Profesto schreef: 14 dec 2023, 23:25 Wat vreselijk dat iemand kamervoorzitter is geworden die uitspraken deed over de Hoge Raad als ‘schandvlek van de Nederlandse rechtsstaat’ en journalisten die ‘tuig van de richel’ zouden zijn.

Zijn uitspraak over het nepparlement heeft hij teruggetrokken.

Treurig dat iemand die meegaat in complottheorieën over George Soros verkozen is.
Wat vervelend dat de 2e kamer soms andere keuzes maakt dan jij wenst. Bosma laat al jaren zien dat hij prima vergaderingen kan voorzitten.
Je doet alsof het een persoonlijk verlies voor mij is. Wat een leegte.

Hetzelfde geld voor het bagatelliseren van de uitspraken van deze voorzitter en toejuichen van parlementariërs die een loopje nemen met de rechtsstaat, de democratie en in veel gevallen ook de werkelijkheid. Wat een leegte.
Dat jij het zo op vat is jouw keus.

Ik ben blij met de keus voor Bosma, omdat hij al jaren laat zien capabel te zijn. Ik zie het als leegte dat mensen zuur doen over democratische keuzes.
Ik doe niet zuur over de uitslag.
Ik heb kritiek op deze persoon en op degenen die op hem gestemd hebben.
En mijn kritiek brengt met zich mee dat ik hem niet capabel vindt.
HHR

Bericht door HHR »

Ik verbaas me wel wat hoor over de opstelling van links.
Altijd grote woorden over verbinden en samen en diversiteit en nu zo zuur als een citroen.
Ik hoop dat het vier geweldige jaren worden met een zwoele rechtse wind.
Cyrillus
Verbannen

Bericht door Cyrillus »

Profesto schreef: 15 dec 2023, 18:30
MGG schreef: 15 dec 2023, 17:26
Profesto schreef: 15 dec 2023, 01:15
MGG schreef: 15 dec 2023, 00:05

Wat vervelend dat de 2e kamer soms andere keuzes maakt dan jij wenst. Bosma laat al jaren zien dat hij prima vergaderingen kan voorzitten.
Je doet alsof het een persoonlijk verlies voor mij is. Wat een leegte.

Hetzelfde geld voor het bagatelliseren van de uitspraken van deze voorzitter en toejuichen van parlementariërs die een loopje nemen met de rechtsstaat, de democratie en in veel gevallen ook de werkelijkheid. Wat een leegte.
Dat jij het zo op vat is jouw keus.

Ik ben blij met de keus voor Bosma, omdat hij al jaren laat zien capabel te zijn. Ik zie het als leegte dat mensen zuur doen over democratische keuzes.
Ik doe niet zuur over de uitslag.
Ik heb kritiek op deze persoon en op degenen die op hem gestemd hebben.
En mijn kritiek brengt met zich mee dat ik hem niet capabel vindt.
Als er partijen zijn die een loopje namen met de rechtsstaat en de democratie dan zijn dat de voorheen regeringspartijen:
https://www.youtube.com/watch?v=htOJcy7Kw_k
Links was niet eens zo sportief om te applaudisseren voor een collega.
Job

Bericht door Job »

parsifal schreef: 15 dec 2023, 11:41
Job schreef: 15 dec 2023, 10:05
refo schreef: 15 dec 2023, 09:34 In de peilingen stijgt de PVV nog verder. Kan natuurlijk zijn dat het mensen zijn die spijt hebben niet op de winnaar gestemd te hebben. Maar zij die dat wel gedaan hebben, hebben blijkbaar geen spijt.
Ik hoor hier en daar van spijt over de stem op Omtzigt (vanwege het beeld van willen onderhandelen over de rechtstaat, en bijvoorbeeld omdat hij de gewraakte motie eergisteren mee ondertekende), en nog meer van spijt van de stem op Yeşilgöz. De 'nieuwe' VVD onder haar leiding heeft een vliegende start gemaakt voor wat betreft politiek neuzelen en spelletjes spelen, dus dat belooft nog wat voor het vervolg. Wilders verenigt een grote groep ontevreden kiezers, een groep die sinds Fortuyn dolende is en die dan hier en dan daar zijn heil zoekt. Ik denk dat er velen hem nu steunen omdat de grenzen van het politieke cordon sanitaire doorbroken zijn (wat op het conto is te schrijven van de VVD; wat zullen ze zichzelf dat kwalijk nemen).

Ik las op X een ingezonden briefje uit een zekere krant wat ongeveer op het volgende neer kwam: een deel van de politiek maakt zich er drukker over dat vluchtelingengezinnen zo snel mogelijk herenigd worden, dan om een ouder Nederlands echtpaar, al meer dan 60 jaar getrouwd, dat uit elkaar gehaald moet worden omdat er voor mevrouw wel en voor meneer geen plek is in het verpleegtehuis.

Ik denk dat dat een samenvatting is van het gevoel dat er leeft.
Dat laatste hoort geen of/of te zijn. Beide zijn heel erg belangrijk. Veel van de onvrede die nu naar voren komt wordt al jaren aangekaart door bijvoorbeeld de SP en ook een GL-kamerlid als Lisa Westerveld benoemt die dingen echt wel, maar dat zijn linkse partijen en hebben nooit echt de kans gehad mee te regeren.
Beide elementen zijn goed, maar toch is het wel begrijpelijk dat draagvlak voor het eerste ontbreekt of gaat ontbreken als het tweede achter het eerste aan sukkelt. Je kunt pas goed voor de ander zorgen als je eerst goed voor jezelf zorgt.

@HHR: inderdaad, van het aftreksel van de getoonde zuurheid kan een goed renderende azijnfabriek worden opgetuigd. Ook de circulerende foto's van het linkervak wel gezien zeker? Wat een droefenis.
Profesto

Bericht door Profesto »

HHR schreef: 15 dec 2023, 19:01 Ik verbaas me wel wat hoor over de opstelling van links.
Altijd grote woorden over verbinden en samen en diversiteit en nu zo zuur als een citroen.
Het is niet de bedoeling om te verbinden met iemand die er extreme ideeën op na houdt. Dan wordt extremisme genormaliseerd.
Cyrillus
Verbannen

Bericht door Cyrillus »

Profesto schreef: 15 dec 2023, 20:31
HHR schreef: 15 dec 2023, 19:01 Ik verbaas me wel wat hoor over de opstelling van links.
Het is niet de bedoeling om te verbinden met iemand die er extreme ideeën op na houdt. Dan wordt extremisme genormaliseerd.
Extreem? hoezo? O ik snap het, iemand die wil dat Nederlanders na 10 jaar op de wachtlijst ook eens in aanmerking komen voor een huurhuis is extreem.
huisman

Bericht door huisman »

Voorbeeld van de krokodillentranen van links.
PVV heeft afschaffing ritueel slachten in zijn verkiezingsprogramma staan. Ongrondwettelijk zegt links. Vrijheid van godsdienst.
Ben ik het trouwens mee eens. Maar enkele jaren geleden wilde PvdD dit al en toen stemde GL mee en was het blijkbaar niet ongrondwettelijk.
Het morren aan art 23 is ook ongrondwettelijk net zoals het afschaffen van het koningshuis. Maar dan hoor je links niet.

Ik ben op veel vlakken (bv. asiel) eerder links dan rechts ( en dat als SGP’er) maar ben toch vooral verheugd dat D66 zijn macht volkomen kwijt is. Dat grachtengordel geneuzel over LHBTenz. en klimaat/stikstof zal een stuk minder worden.

Zie ik Wilders graag in het torentje? Nee, maar allicht beter dan Kaag of Timmermans.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Eindelijk ben ik het eens met je eens ;)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Profesto

Bericht door Profesto »

huisman schreef: 15 dec 2023, 20:48

PVV heeft afschaffing ritueel slachten in zijn verkiezingsprogramma staan. Ongrondwettelijk zegt links. Vrijheid van godsdienst.
Ben ik het trouwens mee eens. Maar enkele jaren geleden wilde PvdD dit al en toen stemde GL mee en was het blijkbaar niet ongrondwettelijk.
Het morren aan art 23 is ook ongrondwettelijk net zoals het afschaffen van het koningshuis. Maar dan hoor je links niet.

Ik ben op veel vlakken (bv. asiel) eerder links dan rechts ( en dat als SGP’er) maar ben toch vooral verheugd dat D66 zijn macht volkomen kwijt is. Dat grachtengordel geneuzel over LHBTenz. en klimaat/stikstof zal een stuk minder worden.

Zie ik Wilders graag in het torentje? Nee, maar allicht beter dan Kaag of Timmermans.
Je begrijpt zelf denk ik ook wel dat de voorbeelden die je aanhaalt niet de extreme standpunten/ uitspraken zijn die ik beoog.

Verder: er zijn ook zat LHBTI-personen buiten de grachtengordel en die zijn niet gebaat bij ophitsen over hun rug.
En wat betreft klimaat en stikstof vind ik dat de overheid tot nu toe veel te veel de kool en de geit gespaard heeft. Maak nu eindelijk eens keuzes voor een gezonde, leefbare aarde, ook op de langere termijn.
HersteldHervormd

Profesto schreef: 15 dec 2023, 21:21 En wat betreft klimaat en stikstof vind ik dat de overheid tot nu toe veel te veel de kool en de geit gespaard heeft. Maak nu eindelijk eens keuzes voor een gezonde, leefbare aarde, ook op de langere termijn.
Vertel mij dan eens waarom er een stikstof probleem is en wat dit dan concreet in houd. Gezien het frame is het misschien goed om de mogelijke schades er bij te vermelden, want daar gaat het uiteindelijk om. Ik ben oprecht benieuwd. Oh ja, je mag google gebruiken hoor.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
huisman

Bericht door huisman »

Profesto schreef: 15 dec 2023, 21:21
huisman schreef: 15 dec 2023, 20:48

Je begrijpt zelf denk ik ook wel dat de voorbeelden die je aanhaalt niet de extreme standpunten/ uitspraken zijn die ik beoog.

Verder: er zijn ook zat LHBTI-personen buiten de grachtengordel en die zijn niet gebaat bij ophitsen over hun rug.
En wat betreft klimaat en stikstof vind ik dat de overheid tot nu toe veel te veel de kool en de geit gespaard heeft. Maak nu eindelijk eens keuzes voor een gezonde, leefbare aarde, ook op de langere termijn.
Het ging mij om de hypocrisie van links te laten zien. Prima dat jij vindt dat er duidelijke keuzes voor het klimaat moeten worden gemaakt. Miljoenen mensen in ons land zien de maatregelen van de overheid meer als bedreiging voor hun persoonlijke situatie nu, dan de opwarming. Deze mensen kunnen niet investeren in warmtepompen, zonnepanelen en isolatie. Laat staan dat ze een Tesla kunnen kopen. Ze rijden een 12 jaar oud Peugeotje en zien er niet doorheen hoe ze ooit elektrisch moeten gaan rijden.

Door dit boven de markt te laten hangen hebben D66 en links gewone rationele mensen naar de PVV gedreven.

Als iemand links wil stemmen en christelijk niet belangrijk vindt stem dan SP. Die komen nog echt op voor de mensen die ik beschrijf. Ze willen dan ook best deals sluiten met een centrum rechts kabinet bleek in het debat met de verkenner.

Het zou goed zijn als de PvdA zich losmaakte van GL en weer ging lijken op de PvdA van Joop den Uil.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
parsifal

Bericht door parsifal »

Grotendeels wel met Huisman eens. Al staat huidige SP wel dicht bij PvdA van Den Uijl en bijv Pronk.

Een gesuggereerd kabinet van NSC, BBB, VVD en PVV zou ik trouwens niet centrumrechts noemen. Het kan nog rechtser, maar dit is gewoon echt wel rechts.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 15 dec 2023, 22:04 Vertel mij dan eens waarom er een stikstof probleem is en wat dit dan concreet in houd. Gezien het frame is het misschien goed om de mogelijke schades er bij te vermelden, want daar gaat het uiteindelijk om. Ik ben oprecht benieuwd. Oh ja, je mag google gebruiken hoor.
Een van de problemen is de afname van soorten.
HersteldHervormd

Ambtenaar schreef: 16 dec 2023, 07:28
HersteldHervormd schreef: 15 dec 2023, 22:04 Vertel mij dan eens waarom er een stikstof probleem is en wat dit dan concreet in houd. Gezien het frame is het misschien goed om de mogelijke schades er bij te vermelden, want daar gaat het uiteindelijk om. Ik ben oprecht benieuwd. Oh ja, je mag google gebruiken hoor.
Een van de problemen is de afname van soorten.
Verklaar je nader, dit is inderdaad het antwoord wat je vaak krijgt. Maar wat meer uitleg is gewenst aangezien het gaat om de toekomst van talloze grote ondernemers en het ook behoorlijke invloed gaat hebben op het Nederlandse volk.
Plaats reactie