refo schreef: ↑15 dec 2023, 09:34
In de peilingen stijgt de PVV nog verder. Kan natuurlijk zijn dat het mensen zijn die spijt hebben niet op de winnaar gestemd te hebben. Maar zij die dat wel gedaan hebben, hebben blijkbaar geen spijt.
Ik hoor hier en daar van spijt over de stem op Omtzigt (vanwege
het beeld van willen onderhandelen over de rechtstaat, en bijvoorbeeld omdat hij de gewraakte motie eergisteren mee ondertekende), en nog meer van spijt van de stem op Yeşilgöz. De 'nieuwe' VVD onder haar leiding heeft een vliegende start gemaakt voor wat betreft politiek neuzelen en spelletjes spelen, dus dat belooft nog wat voor het vervolg. Wilders verenigt een grote groep ontevreden kiezers, een groep die sinds Fortuyn dolende is en die dan hier en dan daar zijn heil zoekt. Ik denk dat er velen hem nu steunen omdat de grenzen van het politieke cordon sanitaire doorbroken zijn (wat op het conto is te schrijven van de VVD; wat zullen ze zichzelf dat kwalijk nemen).
Ik las op X een ingezonden briefje uit een zekere krant wat ongeveer op het volgende neer kwam: een deel van de politiek maakt zich er drukker over dat vluchtelingengezinnen zo snel mogelijk herenigd worden, dan om een ouder Nederlands echtpaar, al meer dan 60 jaar getrouwd, dat uit elkaar gehaald moet worden omdat er voor mevrouw wel en voor meneer geen plek is in het verpleegtehuis.
Ik denk dat dat een samenvatting is van het gevoel dat er leeft.