Schei toch uit. Ik kan ook predikanten uit de Ger Gem noemen die een behoorlijke bankrekening en diverse panden hebben. Schiet daar je pijlen op en niet op iemand die deze normen en waarden niet aanhangt.MGG schreef: ↑20 nov 2023, 11:04Miljoenen consumeren zeker ook? Was jij ook niet kritisch op grote villa's? Duurzaam is het sowieso niet, maar waarschijnlijk telt dat alleen voor de gewone man.DDD schreef: ↑20 nov 2023, 11:01Dat past dan heel goed bij Jezus' waarschuwing om zich geen schatten op de aarde te verzamelen.MGG schreef: ↑20 nov 2023, 10:44Als Timmermans maar geen minister van financiën wordt. Timmermans heeft bakken geld verdiend en alsnog is hij geen miljonair.parsifal schreef: ↑20 nov 2023, 10:15
Ik begrijp dat echt niet. Timmermans heeft zich wel bewezen in Europa. Van de partijleiders nu zie ik eventueel Jetten ook nog wel als kundig genoeg, maar (gelukkig) is zijn partij klein. Yesilgoz moet zich echt nog bewijzen en stelt zich nu m.i. niet betrouwbaar op door niet verantwoordelijkheid te nemen voor VVD-beleid na al die jaren aan de macht als grootste partij.
Voor CU heeft Schouten denk ik te veel schade opgelopen bij Landbouw. Anders had ik haar wel als premier kunnen zien.
Maar goed, ik hoop eigenlijk dat Omtzigt de grootste wordt (van de huidige leiders in de peilingen) en dat hij dan met iemand van buiten komt als saaie maar capabele premier. (Ik noemde eerder pvda-er Kim Putters, of D66er Thom de Graaf of misschien Balkenende).
Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023
Je maakt hier een tegenstelling die Piet niet heeft gemaakt. Pas daarmee op. Je kunt de Islam een gevaar noemen, maar ondertussen ook beducht zijn als Wilders écht aan de macht komt...Cyrillus schreef: ↑20 nov 2023, 11:17O, Wilders is een grotere bedreiging dan de Islam? Ik dacht dat je van 7 oktober wel iets geleerd had.Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 10:19 Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?
Als hij namelijk de grootste word sluit ik niet uit dat terroristische aanslagen ons land gaan teisteren of dat er iets anders gaat gebeuren. Ik weet dat ik niet moet profeteren, maar ik zie het somber in dan.
Pas had ik een student die probeerde oversterfte te modelleren en zij keek naar Noorwegen (daar hebben ze goede data). Voor de groep van 10-19 jaar had je geen geavanceerde methodes nodig om te zien dat er in 2011 wat ergs gebeurd was daar. En nee dat is niet iets om Wilders op aan te kijken. Maar het lijkt me wel een reden om heel huiverig te zijn voor wij-tegen-zij-denken. Ook als het om Islam gaat, en zorg in ieder geval dat plannen uitgewerkt zijn over hoe met migratie, godsdienstvrijheid, vrijheid van onderwijs etc om te gaan.Inwoner schreef: ↑20 nov 2023, 12:30Je maakt hier een tegenstelling die Piet niet heeft gemaakt. Pas daarmee op. Je kunt de Islam een gevaar noemen, maar ondertussen ook beducht zijn als Wilders écht aan de macht komt...Cyrillus schreef: ↑20 nov 2023, 11:17O, Wilders is een grotere bedreiging dan de Islam? Ik dacht dat je van 7 oktober wel iets geleerd had.Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 10:19 Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?
Als hij namelijk de grootste word sluit ik niet uit dat terroristische aanslagen ons land gaan teisteren of dat er iets anders gaat gebeuren. Ik weet dat ik niet moet profeteren, maar ik zie het somber in dan.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
-
Schei zelf uit of lees even goed wat mijn punt was.merel schreef: ↑20 nov 2023, 12:22Schei toch uit. Ik kan ook predikanten uit de Ger Gem noemen die een behoorlijke bankrekening en diverse panden hebben. Schiet daar je pijlen op en niet op iemand die deze normen en waarden niet aanhangt.
Nee, dat zeg ik niet. Maar Wilders word vanuit Islam-groeperingen bedreigd. Vanuit de huidige positie waarin hij vooral veel roept, maar weinig klaarmaakt zal dit nog beperkt zijn. In een situatie waarin Wilders de grootste word zullen genoemde groeperingen toch meer zichzelf laten zien, waarbij ik denk aan aanslagen op Nederland. Het kan ook zijn(wat ik uiteraard niet hoop), dat zich eenzelfde situatie als Fortuin gaat voordoenCyrillus schreef: ↑20 nov 2023, 11:17O, Wilders is een grotere bedreiging dan de Islam? Ik dacht dat je van 7 oktober wel iets geleerd had.Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 10:19 Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?
Heb je die zorg méér bij Wilders dan je bij bijvoorbeeld de winst van Kaag had?Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 10:19 Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?
Ik geloof zelf niet zo direct dat Wilders gaat regeren. De man heeft geen partij en daardoor nu alle controle. Bij regeringsdeelname krijgt hij met vrij autonome ministers te maken en niet te vergeten met een coalitieakkoord. Ik denk zelf dat de strategie wordt: zichzelf uit laten sluiten en dat dan vanuit een slachtofferpositie binnen de oppositie uitbuiten.
Maar wie weet gaat het geheel anders.
Ja, Wilders keert zich tegen asielzoekers, Kaag niet of minder. Het is natuurlijk niet voor niets dat Wilders al jarenlang beveiliging krijgt. En beveiligers zijn mensen. Als iemand echt iets wil, staan we echt zonder tegenstand.Job schreef: ↑20 nov 2023, 13:49Heb je die zorg méér bij Wilders dan je bij bijvoorbeeld de winst van Kaag had?Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 10:19 Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?
Ik geloof zelf niet zo direct dat Wilders gaat regeren. De man heeft geen partij en daardoor nu alle controle. Bij regeringsdeelname krijgt hij met vrij autonome ministers te maken en niet te vergeten met een coalitieakkoord. Ik denk zelf dat de strategie wordt: zichzelf uit laten sluiten en dat dan vanuit een slachtofferpositie binnen de oppositie uitbuiten.
Als Wilders de grootste word krijgt hij in 1e instantie toch de positie om te openen. Benieuwd wat dan al gaat gebeuren om af te schrikken
Kaag is natuurlijk ook wel bedreigd. Ik vrees ook dat er vanuit Islamistische hoek een dreiging is op aanslagen. Echter we hoeven ook maar aan Breivik te denken om te zien dat ook vanuit andere kant aanslagen mogelijk zijn.Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 13:57Ja, Wilders keert zich tegen asielzoekers, Kaag niet of minder. Het is natuurlijk niet voor niets dat Wilders al jarenlang beveiliging krijgt. En beveiligers zijn mensen. Als iemand echt iets wil, staan we echt zonder tegenstand.Job schreef: ↑20 nov 2023, 13:49Heb je die zorg méér bij Wilders dan je bij bijvoorbeeld de winst van Kaag had?Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 10:19 Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?
Als Wilders de grootste word krijgt hij in 1e instantie toch de positie om te openen. Benieuwd wat dan al gaat gebeuren om af te schrikken
Ik ben bij Wilders vooral bang dat mensen die hulp echt nodig hebben het niet krijgen en dat hij tegenstellingen vergroot.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Wilders zal binnen het rechtsbestel en coalitie afspraken en mogelijkheden moeten nagaan om zijn beleid uit te voeren.
Ik zie eerlijk gezegd steeds minder kans voor een pro-nederlands beleid met eigen gezag. Dus stel dat hij het in het coalitie-akkoord krijg om gezinshereniging tegen te gaan, dan ligt dat binnen de kortste keren bij de rechter die daar een streep door trekt.
Politieke mogelijkheden om moskeeën te sluiten zijn er ook niet. Dus het houdt voor hem als het op regeren aankomt snel op. Of er moeten bepaalde grondrechten uit de grondwet geschrapt worden, maar daar is bij lange na geen vereiste twee-derde meerderheid voor.
Ik zie eerlijk gezegd steeds minder kans voor een pro-nederlands beleid met eigen gezag. Dus stel dat hij het in het coalitie-akkoord krijg om gezinshereniging tegen te gaan, dan ligt dat binnen de kortste keren bij de rechter die daar een streep door trekt.
Politieke mogelijkheden om moskeeën te sluiten zijn er ook niet. Dus het houdt voor hem als het op regeren aankomt snel op. Of er moeten bepaalde grondrechten uit de grondwet geschrapt worden, maar daar is bij lange na geen vereiste twee-derde meerderheid voor.
Dat bedoel ik dus o.a. met populistisch gezwets van Wilders. En dan nog zijn er mensen die het wel grappig vinden dat zijn partij zo groot is. 

Natuurlijk is dat grappig.
Vele partijen voelen al tijden niet aan waar de burger mee zit.
Dat wordt dan zo openbaar.
Misschien doen ze er iets mee.
Ik denk zelfs dat 'de burger' dat ook niet eens van PVV verwacht. Wel van de andere grotere partijen, die steeds weer laten blijken andere prioriteiten te hebben, die de burger veel minder belangrijk vindt.
Het gaat je dus om het gevaar op aanslagen, dat had ik zo niet begrepen. Ik vind qua Godsverlating een groot D66 nog wel wat spannender.Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 13:57Ja, Wilders keert zich tegen asielzoekers, Kaag niet of minder. Het is natuurlijk niet voor niets dat Wilders al jarenlang beveiliging krijgt. En beveiligers zijn mensen. Als iemand echt iets wil, staan we echt zonder tegenstand.Job schreef: ↑20 nov 2023, 13:49Heb je die zorg méér bij Wilders dan je bij bijvoorbeeld de winst van Kaag had?Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 10:19 Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?
-
Als je kijkt naar artikel 23 dan gaan SP/PvdA-GL verder dan D66.Job schreef: ↑20 nov 2023, 16:07Het gaat je dus om het gevaar op aanslagen, dat had ik zo niet begrepen. Ik vind qua Godsverlating een groot D66 nog wel wat spannender.Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 13:57Ja, Wilders keert zich tegen asielzoekers, Kaag niet of minder. Het is natuurlijk niet voor niets dat Wilders al jarenlang beveiliging krijgt. En beveiligers zijn mensen. Als iemand echt iets wil, staan we echt zonder tegenstand.Job schreef: ↑20 nov 2023, 13:49Heb je die zorg méér bij Wilders dan je bij bijvoorbeeld de winst van Kaag had?Piet Puk schreef: ↑20 nov 2023, 10:19 Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?