Verkiezingen Tweede Kamer 2023

parsifal

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door parsifal »

Anselmus schreef: 20 nov 2023, 10:04
merel schreef: 20 nov 2023, 09:39
Profesto schreef: 20 nov 2023, 09:36
merel schreef: 20 nov 2023, 09:31 Klopt, alleen leg jij nu deze problematiek bij de PVV, maar andere partijen vertellen hetzelfde verhaal in andere bewoordingen.
PVV doet dat in het extreme en specifiek gericht op bepaalde bevolkingsgroepen. En wordt daarmee volgens de peilingen overmorgen een van de grootste partijen van Nederland.
Ik vind dat echt schokkend.
Ik hoop dat men nog tot inkeer komt.
Ik vraag mij af of het daadwerkelijk erger is dan dat de VVD de grootste wordt.

De meest geschikte premierskandidaat blijf ik Timmermans vinden en Omtzigt moet m.i. minister van Financiën worden.
Ik niet. Weinig geduld, snel geïrriteerd en rood aangelopen als hij het ergens niet mee eens is, enge ideologie. Onderzoek van Nieuwsuur liet zien dat nog geen 35% Timmermans als premier ziet zitten. Ze hebben dan nog liever Wilders. Na Omtzigt zagen de meesten Dilan Yeşilgöz-Zegerius als beste premier.
Ik begrijp dat echt niet. Timmermans heeft zich wel bewezen in Europa. Van de partijleiders nu zie ik eventueel Jetten ook nog wel als kundig genoeg, maar (gelukkig) is zijn partij klein. Yesilgoz moet zich echt nog bewijzen en stelt zich nu m.i. niet betrouwbaar op door niet verantwoordelijkheid te nemen voor VVD-beleid na al die jaren aan de macht als grootste partij.
Voor CU heeft Schouten denk ik te veel schade opgelopen bij Landbouw. Anders had ik haar wel als premier kunnen zien.

Maar goed, ik hoop eigenlijk dat Omtzigt de grootste wordt (van de huidige leiders in de peilingen) en dat hij dan met iemand van buiten komt als saaie maar capabele premier. (Ik noemde eerder pvda-er Kim Putters, of D66er Thom de Graaf of misschien Balkenende).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?

Als hij namelijk de grootste word sluit ik niet uit dat terroristische aanslagen ons land gaan teisteren of dat er iets anders gaat gebeuren. Ik weet dat ik niet moet profeteren, maar ik zie het somber in dan.
merel

Bericht door merel »

Anselmus schreef: 20 nov 2023, 10:06
merel schreef: 20 nov 2023, 09:53
Profesto schreef: 20 nov 2023, 09:49
DDD schreef: 20 nov 2023, 09:40 Ik ben helemaal niet blij met de PVV maar een overstap van Forum naar PVV is wel een verbetering, denk ik.

In ieder geval op dit moment.
De PVV heeft in ieder geval iets meer op met de realiteit dan de FVD. Dat is inderdaad winst, maar in het grote geheel is het helaas slechts een kleine verbetering.
Ik denk dat je schrikt over 4 jaar. Baudet wint heel veel zieltjes via insta en tiktok en de tieners van nu vinden hem geweldig.
Dat klopt ten dele. Een groot deel van de tieners/jongeren vinden hem grof over zijn 'wat is non-binair' uitspraak en kijken met groot respect naar Extinction Rebellion. Uiteindelijk is die kant net zo intolerant.
Ik denk dat je je vergist Een hele grote groep jongeren gruwelt van de woke gedachte die op veel scholen heerst en hangen daarom de andere kant op.
MGG

Bericht door MGG »

parsifal schreef: 20 nov 2023, 10:15
Profesto schreef: 20 nov 2023, 09:36
PVV doet dat in het extreme en specifiek gericht op bepaalde bevolkingsgroepen. En wordt daarmee volgens de peilingen overmorgen een van de grootste partijen van Nederland.
Ik vind dat echt schokkend.
Ik hoop dat men nog tot inkeer komt.

De meest geschikte premierskandidaat blijf ik Timmermans vinden en Omtzigt moet m.i. minister van Financiën worden.
Ik niet. Weinig geduld, snel geïrriteerd en rood aangelopen als hij het ergens niet mee eens is, enge ideologie. Onderzoek van Nieuwsuur liet zien dat nog geen 35% Timmermans als premier ziet zitten. Ze hebben dan nog liever Wilders. Na Omtzigt zagen de meesten Dilan Yeşilgöz-Zegerius als beste premier.
Ik begrijp dat echt niet. Timmermans heeft zich wel bewezen in Europa. Van de partijleiders nu zie ik eventueel Jetten ook nog wel als kundig genoeg, maar (gelukkig) is zijn partij klein. Yesilgoz moet zich echt nog bewijzen en stelt zich nu m.i. niet betrouwbaar op door niet verantwoordelijkheid te nemen voor VVD-beleid na al die jaren aan de macht als grootste partij.
Voor CU heeft Schouten denk ik te veel schade opgelopen bij Landbouw. Anders had ik haar wel als premier kunnen zien.

Maar goed, ik hoop eigenlijk dat Omtzigt de grootste wordt (van de huidige leiders in de peilingen) en dat hij dan met iemand van buiten komt als saaie maar capabele premier. (Ik noemde eerder pvda-er Kim Putters, of D66er Thom de Graaf of misschien Balkenende).
Als Timmermans maar geen minister van financiën wordt. Timmermans heeft bakken geld verdiend en alsnog is hij geen miljonair.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

misschien wel veel aan goede doelen gegeven.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
MGG

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: 20 nov 2023, 10:46 misschien wel veel aan goede doelen gegeven.
Zijn verklaring was huis en auto. Als er miljoenen opgaan aan een woning, dan heb ik liever een andere minister van financiën.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

parsifal schreef: 20 nov 2023, 10:15Ik begrijp dat echt niet. Timmermans heeft zich wel bewezen in Europa.
Timmermans vertoont primadonna gedrag. Van zijn Tweede Kamerlidmaatschap is bekend dat hij in 2010 een half jaar lang niks heeft gedaan omdat hij het woordvoerderschap buitenlandse zaken niet kreeg. Bij de post in Europa was het ook zijn doel om voorzitter van de Europese Commissie te worden. Uiteindelijk moest hij zich neerleggen bij een Eurocommissariaat over Klimaat. Bij deze verkiezingen heb ik ook het idee dat zijn enige oogpunt is om premier te worden en dat als dat niet lukt, hij spoedig er de brui aan gaat geven. Dus als PvdA-GL woensdag niet de grootste partij wordt en niet in de regering komt, zie ik hem niet nog 4 jaar als kamerlid opereren.
Piet Puk schreef:Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend.
Het gaat vooralsnog maar om 1 peiling, van Maurice de Hond, die er wel vaker naast heeft gezeten. Maar dit kan wel een eigen dynamiek krijgen. Veel kiezers twijfelen nog en op het laatste moment zijn er velen die op een winnaar willen kiezen. Daar komt nog eens bij dat er strategisch gestemd wordt. Er zijn mensen die bang zijn dat Omtzigt met Timmermans in zee gaat (veel van de kiezers van NSC willen dat trouwens juist niet). Wie een rechts kabinet wil, zal daarom meer geneigd zijn om op Wilders te stemmen. Het helpt ook niet dat Omtzigt nogal onduidelijk is over wat hij wil: wel premier/niet premier, met welke partij wel/met welke niet enz. Dat zorgt ervoor dat een deel van zijn kiezers over kan stappen naar een andere partij.
DDD

Bericht door DDD »

MGG schreef: 20 nov 2023, 10:44

Als Timmermans maar geen minister van financiën wordt. Timmermans heeft bakken geld verdiend en alsnog is hij geen miljonair.
Dat past dan heel goed bij Jezus' waarschuwing om zich geen schatten op de aarde te verzamelen.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

elbert schreef: 20 nov 2023, 10:52
parsifal schreef: 20 nov 2023, 10:15Ik begrijp dat echt niet. Timmermans heeft zich wel bewezen in Europa.
Timmermans vertoont primadonna gedrag. Van zijn Tweede Kamerlidmaatschap is bekend dat hij in 2010 een half jaar lang niks heeft gedaan omdat hij het woordvoerderschap buitenlandse zaken niet kreeg. Bij de post in Europa was het ook zijn doel om voorzitter van de Europese Commissie te worden. Uiteindelijk moest hij zich neerleggen bij een Eurocommissariaat over Klimaat. Bij deze verkiezingen heb ik ook het idee dat zijn enige oogpunt is om premier te worden en dat als dat niet lukt, hij spoedig er de brui aan gaat geven. Dus als PvdA-GL woensdag niet de grootste partij wordt en niet in de regering komt, zie ik hem niet nog 4 jaar als kamerlid opereren.
Het gaat vooralsnog maar om 1 peiling, van Maurice de Hond, die er wel vaker naast heeft gezeten. Maar dit kan wel een eigen dynamiek krijgen. Veel kiezers twijfelen nog en op het laatste moment zijn er velen die op een winnaar willen kiezen. Daar komt nog eens bij dat er strategisch gestemd wordt. Er zijn mensen die bang zijn dat Omtzigt met Timmermans in zee gaat (veel van de kiezers van NSC willen dat trouwens juist niet). Wie een rechts kabinet wil, zal daarom meer geneigd zijn om op Wilders te stemmen. Het helpt ook niet dat Omtzigt nogal onduidelijk is over wat hij wil: wel premier/niet premier, met welke partij wel/met welke niet enz. Dat zorgt ervoor dat een deel van zijn kiezers over kan stappen naar een andere partij.
Gisteren zei Omzigt dat hij wel premier wil zijn in een zakenkabinet
MGG

Bericht door MGG »

DDD schreef: 20 nov 2023, 11:01
MGG schreef: 20 nov 2023, 10:44

Dat past dan heel goed bij Jezus' waarschuwing om zich geen schatten op de aarde te verzamelen.
Miljoenen consumeren zeker ook? Was jij ook niet kritisch op grote villa's? Duurzaam is het sowieso niet, maar waarschijnlijk telt dat alleen voor de gewone man.
Inwoner

Bericht door Inwoner »

Piet Puk schreef: 20 nov 2023, 10:19 Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?

Als hij namelijk de grootste word sluit ik niet uit dat terroristische aanslagen ons land gaan teisteren of dat er iets anders gaat gebeuren. Ik weet dat ik niet moet profeteren, maar ik zie het somber in dan.
Profeteren kan ik ook niet, maar je zorg deel ik. Wilders kan een aantal prima punten hebben, maar is geen verbinder.
Bruna

Bericht door Bruna »

Geytenbeekje schreef: 20 nov 2023, 11:03
elbert schreef: 20 nov 2023, 10:52
Gisteren zei Omzigt dat hij wel premier wil zijn in een zakenkabinet
Reactie omdat hij zakt in de peiling.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Cyrillus
Verbannen

Bericht door Cyrillus »

Piet Puk schreef: 20 nov 2023, 10:19 Ik vind de stijging in de peilingen van Wilders zorgwekkend. En vraag me direct af: word hij een middel in Gods hand voor de verwoesting van ons land?

O, Wilders is een grotere bedreiging dan de Islam? Ik dacht dat je van 7 oktober wel iets geleerd had.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Geytenbeekje schreef: 20 nov 2023, 11:03Gisteren zei Omzigt dat hij wel premier wil zijn in een zakenkabinet
Dat had hij beter een maand geleden kunnen zeggen. Dit heeft hij te lang boven de markt laten hangen. Bovendien is het nog maar zeer de vraag of er een zakenkabinet komt: hoogstwaarschijnlijk niet namelijk. Hoewel dit Tweede Kamerverkiezingen zijn, gaat het ook om de vraag wie er premier wordt. Als Omtzigt zegt: "eigenlijk liever niet" en ook niet aangeeft wie van zijn partij dat dan wel kan worden, dan gaan nogal wat kiezers op zoek naar iemand die dat wel wil worden. Dat kost zijn partij dus zetels. Ik vind dat niet verstandig, want van de grootste partijen in de peilingen heeft die van Omtzigt wel mijn sympathie.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Het probleem van Timmermans is dat hij regelmatig net naast de waarheid zit.

Bijvoorbeeld: mijn vader werkte in de mijnen. Dat is feitelijk onjuist. Het was zijn grootvader. Zijn vader was werkzaam als beleidsmedewerker onder minister Braks, kantoorhoudend in Brussel.

Zo ook met zijn vermogen. Al kan ik niet op zijn bankrekening kijken: een simpele optelsom laat zijn dat hij in zijn functie enkele miljoenen heeft kunnen verzamelen. Naast dat hij aangeeft dat zijn huis hypothecair belast is, is dat geld ergens gebleven. Ook al zou het zitten in zijn huis, dan nog is hij miljonair. Het behoort namelijk tot zijn vermogen. En dat vind ik verder prima, maar draai daar dan niet om heen, het komt niet geloofwaardig over en geeft mij een beeld van onbetrouwbaarheid.

Zo zijn er meer voorbeelden van uitspraken die naast de waarheid zitten. Daar heb ik grote moeite mee.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie