Klaas Jan en DEV in Laurenskerk

Billy

Bericht door Billy »

Pim schreef:Het was een mooie avond.

En, Hendrikus, zelfs aan de grootte van het klankspectrum werd gedacht, er was een sopraan aanwezig die enkele delen uit de Messiah zong en nog wat mooie stukken. De orgel en piano improvisaties van KJM waren ook mooi.

Kortom, geen spijt!

SCHITTEREND!!

een perfecte regie die we van Klaas Jan Mulder al decennia gewend zijn!!

genoten!! vooral van de stukken van Verdi

DEV i.c.m. sopraan was ook geweldig!

heerlijk avondje gehad samen!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Eppie

Bericht door Eppie »

Pim schreef:
Hendrikus schreef: Met mannenkoren is niks mis, zeker met DEV niet, maar het speelt zich allemaal af in een betrekkelijk klein klankspectrum, van licht- tot donkerbruin, van E tot a1 zeg maar, en dan is twee uur wel veel. Vind ik...
Wat dat betreft kan je beter het Urkermannenensemble hebben. Die hebben met z'n 12en een flink klankspectrum als ik het goed heb. Vooral als er ondersteuning is van een sopraan.

Afgelopen woensdag in de Eusebiuskerk vonden wij het iig weer prachtig!
Billy,

Wij hopen erbij te zijn. Zwaai je even?

Kijk dat zijn de egte kerstvierders, missen géén enkele kerstviering. Al wordt deze buiten de grenzen van de randstad gehouden! Diehards noemem we die! :wink:
Lassie

Bericht door Lassie »

zo vanochtend onder de koffie (bij vrienden) even het verhaal van die avond gehoord (van een van de leden van DEV). :wink:
Hummel

Bericht door Hummel »

Hendrikus schreef:
Hummel schreef: De beroemde pianiste Jenneke Hartog zal begeleiden evenals de virtuoze violiste Eva van der Graaf.
Tevens zal het 'panfluitgroepje' enige werkelijk prachtige stukken ten gehore brengen.
Hoe kan een panfluitgroepje nou enige werkelijk prachtige stukken ten gehore brengen? Immers: wat is er valser dan een panfluit? Een groep panfluiten :lol:
Voor 't overige heb je de kretologie al aardig in de vingers :wink:

Ik wens jullie heel veel wereldberoemd en uniek succes plus een fantastische en onovertroffen collecteopbrengst!
We kregen een 8,5!! 't Was echt heel leuk, 'k kan me niet voorstellen dat DEV leuker was... :D
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Pim schreef:
Hendrikus schreef: Met mannenkoren is niks mis, zeker met DEV niet, maar het speelt zich allemaal af in een betrekkelijk klein klankspectrum, van licht- tot donkerbruin, van E tot a1 zeg maar, en dan is twee uur wel veel. Vind ik...
Wat dat betreft kan je beter het Urkermannenensemble hebben. Die hebben met z'n 12en een flink klankspectrum als ik het goed heb. Vooral als er ondersteuning is van een sopraan.

Afgelopen woensdag in de Eusebiuskerk vonden wij het iig weer prachtig!
Die vind Hendrikus maar niks. Verkeerde dirigent denk ik;);)

Tweede kerstdag in RIjssen. In de Dyonisiuskerk. Het Rijssens Mannenkoor. Dat is pas genieten. Kom je ook Hendrikus. Ik heb nog kaarten voor je. Zal je matsen;)
Jongere

Bericht door Jongere »

Het was best een mooie avond in de Laurens. Niet alle koormuziek was even goed te volgen, wat dat betreft was het niet de ideale kerk. Verder was het zeker muzikaal -> 'Ora pro nobis' sprong er wat mij betreft bovenuit. Alleen de toegangsprijs was niet helemaal om over naar huis te schrijven. De avond erna gaf het koor met dezelfde solisten een concert -> 5 euro.
Lassie

Bericht door Lassie »

wij hopen ergens rond pasen met alle koren van onze kerk in Hasselt te zingen.
Ar-Jan

Bericht door Ar-Jan »

Lassie schreef:wij hopen ergens rond pasen met alle koren van onze kerk in Hasselt te zingen.
We hebben eerst nog kerst hoor :wink:
Plaats reactie