Klaas Jan en DEV in Laurenskerk

Billy

Klaas Jan en DEV in Laurenskerk

Bericht door Billy »

Morgenavond Klaas jan Mulder en DEV in de Laurenskerk in Rotterdam.

Verheug me nu al op dit prachtige concert.

Klaas Jan speelt ook op orgel en piano !

quote http://www.devkampen.nl:

Jubileum concert Klaas Jan Mulder en DEV in de Laurenskerk in Rotterdam.

2005 is een belangrijk jaar voor Klaas Jan Mulder. In de eerste plaats mocht hij 75 jaar worden. Ten tweede is het 60 jaar musicus en last but not least: Klaas Jan is ook al 45 jaar verbonden aan het Chr. Kamper Mannenkoor DEV. Al met al 3 mijlpalen voor een bijzondere man en dat wordt in 2005 gevierd. Er zijn al diverse activiteiten geweest en er komen nog enkele. Eén daarvan is het Kerstconcert op 16 december 2005 in Rotterdam. In eerste instantie zou dit een orgelconcert zijn van Klaas Jan Mulder, maar later is besloten ook "zijn" koor medewerking te laten verlenen in een geweldige ambiance. De organisatie van dit concert ligt niet bij het koor, maar voor meer informatie kunt u onderstaande flyer raadplegen.

Afbeelding
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Hummel

Bericht door Hummel »

Neenee, morgenavond concert in de Sint Jan te Gouda.

Niks geen Dev of Klaas Jan, maar het geweldige bovenbouwkoor van de Driestar onder leiding van A.Vroegindeweij.
De beroemde pianiste Jenneke Hartog zal begeleiden evenals de virtuoze violiste Eva van der Graaf.
Tevens zal het 'panfluitgroepje' enige werkelijk prachtige stukken ten gehore brengen.
Ook het onderbouwkoor is van de partij.

Komt allen!
Het is gratis en voor niets!
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Hummel schreef: Komt allen!
Het is gratis en voor niets!
Op de collecte na waarschijnlijk :wink:

Waren altijd mooie avonden, 'k heb ook nog weleens meegezongen.
Afbeelding
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Hummel schreef: De beroemde pianiste Jenneke Hartog zal begeleiden evenals de virtuoze violiste Eva van der Graaf.
Tevens zal het 'panfluitgroepje' enige werkelijk prachtige stukken ten gehore brengen.
Hoe kan een panfluitgroepje nou enige werkelijk prachtige stukken ten gehore brengen? Immers: wat is er valser dan een panfluit? Een groep panfluiten :lol:
Voor 't overige heb je de kretologie al aardig in de vingers :wink:

Ik wens jullie heel veel wereldberoemd en uniek succes plus een fantastische en onovertroffen collecteopbrengst!
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Hendrikus schreef:
Hummel schreef: De beroemde pianiste Jenneke Hartog zal begeleiden evenals de virtuoze violiste Eva van der Graaf.
Hoe kan een panfluitgroepje nou enige werkelijk prachtige stukken ten gehore brengen? Immers: wat is er valser dan een panfluit? Een groep panfluiten :lol:
Voor 't overige heb je de kretologie al aardig in de vingers :wink:

Ik wens jullie heel veel wereldberoemd en uniek succes plus een fantastische en onovertroffen collecteopbrengst!
Tja, Hendrikus, voor zulke avonden geldt voor mij ook: "op z'n tijd kan ik dat zeker waarderen." :wink:
Afbeelding
Billy

Bericht door Billy »

hoezo gatet hier zo OFF TOPIC ????????????
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Corydoras

Bericht door Corydoras »

Billy schreef:hoezo gatet hier zo OFF TOPIC ????????????
Valt best mee., want eigenlijk geldt mijn vorige posting voor mij ook voor KJM.

Ik heb alleen nog altijd een naar gevoel overgehouden aan het interview in Terdege. Gelezen?
Afbeelding
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Billy,

Wij hopen erbij te zijn. Zwaai je even? ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Pim schreef: Wij hopen erbij te zijn.
Een fijne avond gewenst! Wel lang, meer dan twee uur mannenkoorzang! Maar gelukkig wordt het een "muzikale Kerstzangavond". Stel je voor dat het een onmuzikale kerstzangavond zou worden... :roll:
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Hendrikus schreef:
Pim schreef: Wij hopen erbij te zijn.
Een fijne avond gewenst! Wel lang, meer dan twee uur mannenkoorzang! Maar gelukkig wordt het een "muzikale Kerstzangavond". Stel je voor dat het een onmuzikale kerstzangavond zou worden... :roll:
Niet te cynisch, Hendrikus.

Meestal is in de Laurens een goede pauze met Glühwein, dus wij komen die tijd wel door! ;)
Hartelijke groet,

Pim.

wim

Bericht door wim »

Off topic:

Hendrikus,

Mannenkoren en panfluiten vind je kennelijk niks. Heb je ook wel eens positieve (luister)ervaringen met muziek? :mrgreen:
Of mag het dan vooral geen muziek door/voor amateurs zijn? (jij bent een prof, neem ik aan?)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

wim schreef:Off topic:
Inderdaad :lol:

Maar omdat je 't zo vriendelijk vraagt: positieve ervaringen met muziek: natuurlijk wel, dagelijks zelfs! En over amateurs of beroeps hoor je mij niet.

Overigens: ik kan me niet voorstellen dat jij een panfluitgroepje nou het summum van muzikaal genot vindt :roll:

Met mannenkoren is niks mis, zeker met DEV niet, maar het speelt zich allemaal af in een betrekkelijk klein klankspectrum, van licht- tot donkerbruin, van E tot a1 zeg maar, en dan is twee uur wel veel. Vind ik...

Maar goed, terug on topic!
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Hendrikus schreef: Met mannenkoren is niks mis, zeker met DEV niet, maar het speelt zich allemaal af in een betrekkelijk klein klankspectrum, van licht- tot donkerbruin, van E tot a1 zeg maar, en dan is twee uur wel veel. Vind ik...
Wat dat betreft kan je beter het Urkermannenensemble hebben. Die hebben met z'n 12en een flink klankspectrum als ik het goed heb. Vooral als er ondersteuning is van een sopraan.

Afgelopen woensdag in de Eusebiuskerk vonden wij het iig weer prachtig!
Hartelijke groet,

Pim.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Het was een mooie avond.

En, Hendrikus, zelfs aan de grootte van het klankspectrum werd gedacht, er was een sopraan aanwezig die enkele delen uit de Messiah zong en nog wat mooie stukken. De orgel en piano improvisaties van KJM waren ook mooi.

Kortom, geen spijt!
Hartelijke groet,

Pim.

refo

Bericht door refo »

Vanavond in de St Jan te Gouda een groep panfluiten gehoord die NIET vals was.
Plaats reactie