Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

J.C. Philpot

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door J.C. Philpot »

Profesto schreef: 02 nov 2023, 16:39Er wordt helemaal niets gepromoot. Graag onderbouwing?
Ik zou je het biologieboek kunnen laten zien, wat mijn kind op een Reformatorische school (V.O.) krijgt. Daarin wordt aangegeven dat als je je anders voelt, je een geslachtsveranderende operatie kunt laten uitvoeren.

Ik heb er geen goed woord voor over dat jongeren in een kwetsbare leeftijd, dit voorgeschoteld krijgen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Profesto

Bericht door Profesto »

J.C. Philpot schreef: 02 nov 2023, 16:43
Profesto schreef: 02 nov 2023, 16:39Er wordt helemaal niets gepromoot. Graag onderbouwing?
Ik zou je het biologieboek kunnen laten zien, wat mijn kind op een Reformatorische school (V.O.) krijgt. Daarin wordt aangegeven dat als je je anders voelt, je een geslachtsveranderende operatie kunt laten uitvoeren.

Ik heb er geen goed woord voor over dat jongeren in een kwetsbare leeftijd, dit voorgeschoteld krijgen.
En reformatorische jongeren van die school laten zich nu massaal opereren?
Ik zou dat biologieboek wel eens willen zien trouwens..
Laatst gewijzigd door Profesto op 02 nov 2023, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
J.C. Philpot

Profesto schreef: 02 nov 2023, 16:46

Elke jongere is er 1 te veel. Dit is een duivelse leugen die de bijbelse scheppingsorde onderuit haalt, en langzaam in het denken van de jongeren infiltreert.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Profesto

Bericht door Profesto »

J.C. Philpot schreef: 02 nov 2023, 16:47

Elke jongere is er 1 te veel. Dit is een duivelse leugen die de bijbelse scheppingsorde onderuit haalt, en langzaam in het denken van de jongeren infiltreert.
Zoals in de bewerking van mijn vorige bericht, ik zou dat biologieboek wel eens willen zien.
Verder vind ik het niet duivels dat leerlingen onderwezen worden over genderdysforie, over het bestaan van homoseksualiteit etc. Het lijkt mij heel zinvol om het begrip voor andere mensen te vergroten en om beter met mensen die het betreft om te kunnen gaan.
DDD

Bericht door DDD »

Ik vind vooral dat Baudet zich in dit filmpje weer eens van zijn onnozele kant laat zien.

Maar zo'n jongere die met hem in gesprek gaat, moet natuurlijk ook niet overgevoelig zijn.
merel

Bericht door merel »

Profesto schreef: 02 nov 2023, 16:39
merel schreef: 02 nov 2023, 16:37
J.C. Philpot schreef: 02 nov 2023, 16:34
Bertiel schreef: 02 nov 2023, 16:14Er zijn ook mensen waar de geslachtskenmerkingen niet duidelijk zijn, naar binnengetrokken, of half man, half vrouw.
Man en vrouw schiep hij, voor de zondeval, na de zondeval is de hele schepping aangetast, ook in dit soort voorbeelden.
Dat is een zeer klein percentage, en personen die hiermee te maken hebben hebben een groot kruis. Daar kunnen we het allemaal over eens zijn.

Maar de genderpropaganda gaat veel verder. Jongeren die in een kwetsbare fase krijgen een ideologie over zich heengestort, waarbij het geslacht een keuze word, er tientallen geslachten zijn waarmee jongeren zich kunnen identificeren, en geslachtsveranderingen worden gepromoot als je je op een bepaalde manier anders voelt. Dat is op geen enkele manier te rijmen met wat de bijbel ons leert. De bijbelse basis en het bijbelse normaal is en blijft dat God twee geslachten heeft geschapen.
Klopt en men realiseert zich niet dat naar ' het model' van Nederland geen enkel onderzoek is gedaan. Nederland was hierin eerst een voorbeeld, maar inmiddels voor veel landen niet meer. Recent was hier nog een actualiteiten programma over en eerder al over spijtoptanten bij BNN.
Er is doorgaand onderzoek naar de Nederlandse methode, en die methode wordt voortdurend tegen het licht gehouden.
Dat is nu juist het probleem. Jaren lang hebben andere landen zich gespiegeld aan het Nederlandse model en komen daarom terug, omdat de onderbouwing ontbreekt.
merel

Bericht door merel »

Profesto schreef: 02 nov 2023, 16:57
J.C. Philpot schreef: 02 nov 2023, 16:47

Zoals in de bewerking van mijn vorige bericht, ik zou dat biologieboek wel eens willen zien.
Verder vind ik het niet duivels dat leerlingen onderwezen worden over genderdysforie, over het bestaan van homoseksualiteit etc. Het lijkt mij heel zinvol om het begrip voor andere mensen te vergroten en om beter met mensen die het betreft om te kunnen gaan.
Begrip vergroten vanuit biologisch oogpunt is heel goed. Het gaat alleen veel verder dan dat. Kinderen in groep 5/ 6 krijgen onderwijs hierover, terwijl zij zich van hun eigen seksualiteit niet eens bewust zijn.

Dat betekent niet dat ik ontken dat bepaalde mensen zich niet thuis voelen in hun lichaam of seksualiteit. Wel vraag ik mij af of het bijbels is om hier in te grijpen of dit af te dwingen aan mensen die daar anders over denken.

De predikant van mijn jeugd, ds H.H. Klomp, begeleidt al sinds de jaren 80 transgenders zonder dat iemand daarvan af wist. Hij verwoordt de bijbelse lijn en zijn eigen worsteling heel mooi. Op internet kan je diverse pastorale interviews hierover van hem vinden.
Laatst gewijzigd door merel op 02 nov 2023, 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.
merel

Bericht door merel »

Nog rijkelijk laat. Aan de klas van mijn dochter werd in groep 5/6 ge vraagd of iemand wat anders wilde zijn. Een meisje stak haar vinger op. Zij wilde graag een puppy zijn. Dan sla je als school / overheid aardig de plank mis qua voorlichtingsdrang.
Job

Bericht door Job »

Bertiel schreef: 02 nov 2023, 16:14Er zijn ook mensen waar de geslachtskenmerkingen niet duidelijk zijn, naar binnengetrokken, of half man, half vrouw.
Man en vrouw schiep hij, voor de zondeval, na de zondeval is de hele schepping aangetast, ook in dit soort voorbeelden.
Dat is een zeer klein percentage, en personen die hiermee te maken hebben hebben een groot kruis. Daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Hoe om te gaan met deze zeer kleine groep is voor mij niet duidelijk, dus daar wil ik mij op dit moment niet in mengen.

Los daarvan:
De genderpropaganda gaat veel verder. Jongeren die in een kwetsbare fase krijgen een ideologie over zich heengestort, waarbij het geslacht een keuze word, er tientallen geslachten zijn waarmee jongeren zich kunnen identificeren, en geslachtsveranderingen worden gepromoot als je je op een bepaalde manier anders voelt. Dat is op geen enkele manier te rijmen met wat de bijbel ons leert. De bijbelse basis en het bijbelse normaal is en blijft dat God twee geslachten heeft geschapen, en dat wij zijn geroepen ons te voegen naar het geslacht dat God voor ons bepaald heeft.
Ik denk dat Philpot het beter kan verwoorden dan ik, maar dit is precies wat ik bedoel te zeggen.
Henk J

Bericht door Henk J »

Goede reactie van ds. Verhoeven op de oproep van dr. De Reuver.
https://gereformeerdebond.nl/de-waarhei ... kerk/?t=GB
helma

Bericht door helma »

Henk J schreef:Goede reactie van ds. Verhoeven op de oproep van dr. De Reuver.
https://gereformeerdebond.nl/de-waarhei ... kerk/?t=GB
Ik hoop hem en alle christenen op de Mars van het Leven te zien vlg week zaterdag. Hoeven ze de kerkdienst niet voor te verzuimen.
merel

Bericht door merel »

Job schreef: 02 nov 2023, 17:23
Dat is een zeer klein percentage, en personen die hiermee te maken hebben hebben een groot kruis. Daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Hoe om te gaan met deze zeer kleine groep is voor mij niet duidelijk, dus daar wil ik mij op dit moment niet in mengen.

Los daarvan:
De genderpropaganda gaat veel verder. Jongeren die in een kwetsbare fase krijgen een ideologie over zich heengestort, waarbij het geslacht een keuze word, er tientallen geslachten zijn waarmee jongeren zich kunnen identificeren, en geslachtsveranderingen worden gepromoot als je je op een bepaalde manier anders voelt. Dat is op geen enkele manier te rijmen met wat de bijbel ons leert. De bijbelse basis en het bijbelse normaal is en blijft dat God twee geslachten heeft geschapen, en dat wij zijn geroepen ons te voegen naar het geslacht dat God voor ons bepaald heeft.
Ik denk dat Philpot het beter kan verwoorden dan ik, maar dit is precies wat ik bedoel te zeggen.
Dat is inderdaad de ene kant van het verhaal. De andere kant is dat de houding van Baudet richting de betreffende jongen wel.laakbaar was.
J.C. Philpot

merel schreef: 02 nov 2023, 19:20Dat is inderdaad de ene kant van het verhaal. De andere kant is dat de houding van Baudet richting de betreffende jongen wel.laakbaar was.
Ik vind het eerder laakbaar dat die jongen (ik zal hem waarschijnlijk niet zo mogen noemen) in een zaal met links woke-publiek en linkse presentatoren (lekker neutraal programma) Baudet in de schoenen probeert te schuiven dat sommige personen zijn soortgenoten met een hamer op het hoofd willen slaan.

Wat een rare redernatie. Dan zou ik omdat ik tegen abortus ben, de schuld kunnen krijgen als er ergens een abortisarts iets overkomt.

En dat zeg ik niet omdat ik zoveel sympathie voor Baudet heb.

George Whitefield
DDD

Bericht door DDD »

Dat heb ik niet gehoord. Wel dat hij zegt dat hij niet weet wat non-binair is en dat er maar twee smaken zijn, man of vrouw.

Dat eerste is onnozel en dat tweede is veel te kort door de bocht. Als je nu zou zeggen dat vanuit christelijk perspectief er van oorsprong mannelijk en vrouwelijk is, en dat dat gezamenlijk het beeld van God vertegenwoordigt, omdat beiden naar Gods beeld gemaakt zijn, en dat tussenvormen in dat ideaaltype niet zo passen, dan zou dat prima kunnen zijn.

Hier gaat het om iemand die zonder onderbouwing zijn onderbuik volgt en dat is wel degelijk een schokkende manier van doen.

En dat staat helemaal los van het feit dat mensen die ergens aandacht voor vragen in veel gevallen de neiging krijgen om te overdrijven. Als deze persoon zegt dat hij zich niet als mannelijk of vrouwelijk ervaart, dan hoeft dat voor christenen helemaal niet zo schokkend te zijn. In Christus is het onderscheid tussen man en vrouw heel relatief, zegt de apostel. Waarmee hij natuurlijk niet zegt dat het er niet toe zou doen, net zo goed als het er zeker toe doet of je slaaf bent of vrije.
Psalm

Bericht door Psalm »

Ja, ook dat de presentator hem meteen verdedigt alsof hijzelf als volwassen man niet kan praten. Het is duidelijk dat ze Baudet in een negatief daglicht willen plaatsen. Een inhoudelijk gesprek werd ook niet echt aangemoedigd.

Het is ook altijd dat zielige gedrag van die linkse woke mensen. Ze komen er maar wat berooid af in onze samenleving. Je hoort ze nooit over de gekkigheid die christenen over zich heen krijgen. Mensen die voor een christelijk standpunt uitkomen krijgen ook super veel haatdragende reacties. En als je soms op andere website commentaar ziet over christenen is dat ook niet mals.
Plaats reactie