Profesto schreef: ↑02 nov 2023, 16:57
J.C. Philpot schreef: ↑02 nov 2023, 16:47
Profesto schreef: ↑02 nov 2023, 16:46
J.C. Philpot schreef: ↑02 nov 2023, 16:43
Ik zou je het biologieboek kunnen laten zien, wat mijn kind op een Reformatorische school (V.O.) krijgt. Daarin wordt aangegeven dat als je je anders voelt, je een geslachtsveranderende operatie kunt laten uitvoeren.
Ik heb er geen goed woord voor over dat jongeren in een kwetsbare leeftijd, dit voorgeschoteld krijgen.
En reformatorische jongeren van die school laten zich nu massaal opereren?
Elke jongere is er 1 te veel. Dit is een duivelse leugen die de bijbelse scheppingsorde onderuit haalt, en langzaam in het denken van de jongeren infiltreert.
Zoals in de bewerking van mijn vorige bericht, ik zou dat biologieboek wel eens willen zien.
Verder vind ik het niet duivels dat leerlingen onderwezen worden over genderdysforie, over het bestaan van homoseksualiteit etc. Het lijkt mij heel zinvol om het begrip voor andere mensen te vergroten en om beter met mensen die het betreft om te kunnen gaan.
Begrip vergroten vanuit biologisch oogpunt is heel goed. Het gaat alleen veel verder dan dat. Kinderen in groep 5/ 6 krijgen onderwijs hierover, terwijl zij zich van hun eigen seksualiteit niet eens bewust zijn.
Dat betekent niet dat ik ontken dat bepaalde mensen zich niet thuis voelen in hun lichaam of seksualiteit. Wel vraag ik mij af of het bijbels is om hier in te grijpen of dit af te dwingen aan mensen die daar anders over denken.
De predikant van mijn jeugd, ds H.H. Klomp, begeleidt al sinds de jaren 80 transgenders zonder dat iemand daarvan af wist. Hij verwoordt de bijbelse lijn en zijn eigen worsteling heel mooi. Op internet kan je diverse pastorale interviews hierover van hem vinden.