Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Profesto

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Profesto »

merel schreef: 02 nov 2023, 11:29
Ambtenaar schreef: 02 nov 2023, 11:26
Job schreef: 02 nov 2023, 11:22 Sprakeloos van waar we als land in terecht zijn gekomen.
En toch zijn er christenen (nou ja christenen) uit conservatieve hoek die nog steeds op de FVD stemmen.
Eh, ik denk dat Job wat anders bedoelt ;) en eerlijk gezegd begrijp ik hem ( Job) wel. Ik heb ook moeite met de LBHTQI propaganda.
Dat mensen bestaan die LHBTIQA+ zijn is geen propaganda. Je ziet het toch in de tweet?
J.C. Philpot schreef: 02 nov 2023, 14:48
Iemand die zelf in de war is, is geen crimineel, maar heeft hulp nodig.

Maar ik vind het propageren van dat soort denkbeelden, en dan al helemaal aan kinderen (op school of via school TV) wel crimineel. Het is een leugen waardoor velen misleid worden. Deze propaganda en hersenspoeling moet zo snel mogelijk verboden worden.
Wat een onzin. Er is geen kind die er een uur minder om slaapt. Het is geen leugen.
De hersenspoeling dat kinderen altijd hetero zijn moet stoppen.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Profesto schreef:

Maar ik vind het propageren van dat soort denkbeelden, en dan al helemaal aan kinderen (op school of via school TV) wel crimineel. Het is een leugen waardoor velen misleid worden. Deze propaganda en hersenspoeling moet zo snel mogelijk verboden worden.
Wat een onzin. Er is geen kind die er een uur minder om slaapt. Het is geen leugen.
Er zit nog iets tussen in hè. Tussen hetro/homo en een programma wat er op gericht is allerlei van verschillende ‘feelings’ boven water te halen. Daarnaast zal toch de Bijbelse lijn van man/vrouw uitgangspunt moeten zijn in wat we onze kinderen onderwijzen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Profesto

Bericht door Profesto »

Maanenschijn schreef: 02 nov 2023, 15:08
Profesto schreef:

Er zit nog iets tussen in hè. Tussen hetro/homo en een programma wat er op gericht is allerlei van verschillende ‘feelings’ boven water te halen. Daarnaast zal toch de Bijbelse lijn van man/vrouw uitgangspunt moeten zijn in wat we onze kinderen onderwijzen.
Ik schiet altijd wat in de contramine als in mijn ogen de werkelijkheid geweld wordt aangedaan m.b.t. dit onderwerp.

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met:
en een programma wat er op gericht is allerlei van verschillende ‘feelings’ boven water te halen.
Verder bestaan er gewoon mensen die een intersekse conditie hebben (de I uit LHBTIQA+) die bij geboorte geen duidelijke mannelijke of vrouwelijke geslachtsorganen, of van beide een beetje hebben. Tot in het recente verleden werd er door artsen (al dan niet in overleg met de ouders) een keuze gemaakt, wat soms verstrekkende gevolgen had voor degene waar het om ging. Omdat zij zich niet ontwikkelen volgens het door de arts gekozen geslacht, krijgen zij vaak te maken met heel nare problemen, mentaal en fysiek. Raven van Dorst is bijvoorbeeld iemand met intersekse conditie.
Het gaat weliswaar om een kleine groep mensen, maar het is alsnog te simpel om te zeggen dat alleen man en vrouw bestaat.
En dan heb ik het dus nog niet eens gehad over transgender mensen en de non-binaire mensen (die laatste was in de tweet te zien).
Laatst gewijzigd door Profesto op 02 nov 2023, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Adagio

Bericht door Adagio »

Profesto schreef: 02 nov 2023, 15:33 Verder bestaan er gewoon mensen die een intersekse conditie hebben (de I uit LHBTIQA+)...
Het gaat weliswaar om een kleine groep mensen, maar het is alsnog te simpel om te zeggen dat alleen man en vrouw bestaat.
Dat zou inderdaad te simpel zijn. Daarom pleegt men te zeggen dat de mens als man en vrouw geschapen is. En zie, het was zeer goed. Zo lees ik dat in de Bijbel.
En verder, Jefta was een strijdbaar held, maar een hoerenkind. En de Heere Jezus werd uitgemaakt voor alles wat lelijk is. Maar - indien gij dan Mij zoekt, zo laat dezen heengaan. Dezen: nl. Mijn discipelen. God maakt nog steeds discipelen.
Job

Bericht door Job »

Profesto schreef: 02 nov 2023, 15:33
Profesto schreef:

Ik schiet altijd wat in de contramine als in mijn ogen de werkelijkheid geweld wordt aangedaan m.b.t. dit onderwerp.

en een programma wat er op gericht is allerlei van verschillende ‘feelings’ boven water te halen.
Verder bestaan er gewoon mensen die een intersekse conditie hebben (de I uit LHBTIQA+) die bij geboorte geen duidelijke mannelijke of vrouwelijke geslachtsorganen, of van beide een beetje hebben. Tot in de recente toekomst werd er door artsen (al dan niet in overleg met de ouders) een keuze gemaakt, wat soms verstrekkende gevolgen had voor degene waar het om ging. Omdat zij zich niet ontwikkelen volgens het door de arts gekozen geslacht, krijgen zij vaak te maken met heel nare problemen, mentaal en fysiek. Raven van Dorst is bijvoorbeeld iemand met intersekse conditie.
En dan heb ik het dus nog niet eens gehad over transgender mensen en de non-binaire mensen (die laatste was in de tweet te zien).
Ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat je dit op een Refoforum poneert en vraag mezelf af of ik het op of over de grens vind van het Bijbels toelaatbare. Er zijn niet méér dan twee diverse geslachten. Twee, door God zo geschapen: man en vrouw. Dat er door de gebrokenheid allerlei ander gevoelen is ontstaan, voor die gebrokenheid mag best ruimte zijn, en voor het lijden en de onbegrepenheid daaromheen heel veel barmhartigheid, maar het doet de scheppingsorde niet teniet. Als we als christenen daarin een duimbreed wijken, dan gaat alles wankelen.
Profesto

Bericht door Profesto »

Job schreef: 02 nov 2023, 16:04
Profesto schreef: 02 nov 2023, 15:33
Profesto schreef:

Verder bestaan er gewoon mensen die een intersekse conditie hebben (de I uit LHBTIQA+) die bij geboorte geen duidelijke mannelijke of vrouwelijke geslachtsorganen, of van beide een beetje hebben. Tot in de recente toekomst werd er door artsen (al dan niet in overleg met de ouders) een keuze gemaakt, wat soms verstrekkende gevolgen had voor degene waar het om ging. Omdat zij zich niet ontwikkelen volgens het door de arts gekozen geslacht, krijgen zij vaak te maken met heel nare problemen, mentaal en fysiek. Raven van Dorst is bijvoorbeeld iemand met intersekse conditie.
Ik vind het eigenlijk best zorgelijk dat je dit op een Refoforum poneert en vraag mezelf af of ik het op of over de grens vind van het Bijbels toelaatbare. Er zijn niet méér dan twee diverse geslachten. Twee, door God zo geschapen: man en vrouw. Dat er door de gebrokenheid allerlei ander gevoelen is ontstaan, voor die gebrokenheid mag best ruimte zijn, en voor het lijden en de onbegrepenheid daaromheen heel veel barmhartigheid, maar het doet de scheppingsorde niet teniet. Als we als christenen daarin een duimbreed wijken, dan gaat alles wankelen.
Ik zie niet in waarom de werkelijkheid waarin wij leven niet besproken mag worden.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Job schreef: 02 nov 2023, 16:04
Er zijn ook mensen waar de geslachtskenmerkingen niet duidelijk zijn, naar binnengetrokken, of half man, half vrouw.
Man en vrouw schiep hij, voor de zondeval, na de zondeval is de hele schepping aangetast, ook in dit soort voorbeelden.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel

Bericht door merel »

Profesto heeft gelijk dat er interseksualiteit bestaat. Voorheen werd daar niet over gesproken. Dat is niet juist. Veel van de hermafrodieten ondervinden daar psychische problemen door. Het percentage mensen dat beide geslachtskenmerken heeft, is echter heel klein. Veel kleiner dan het percentage dat zich nu als interseksueel presenteert.

Daarbij maak ik mij zorgen wat dit met jongeren doet. Het percentage depressieve jongeren is nog nooit zo groot geweest. Mijn oudste heeft een goede vriendin die stelt dat zij trans is. Hierdoor depressief en zij automutileert. Ik heb het meisje een paar keer gezien. Ik vraag mij echt af of zij niet ' gewoon' lesbisch is in plaats van transseksueel.
Profesto

Bericht door Profesto »

merel schreef: 02 nov 2023, 16:17 Profesto heeft gelijk dat er interseksualiteit bestaat. Voorheen werd daar niet over gesproken. Dat is niet juist. Veel van de hermafrodieten ondervinden daar psychische problemen door. Het percentage mensen dat beide geslachtskenmerken heeft, is echter heel klein. Veel kleiner dan het percentage dat zich nu als interseksueel presenteert.
Ik zie niet heel veel mensen die zich als intersekse presenteren?
Of bedoel je hiermee mensen die zich non-binair noemen? Dat is inderdaad een relatief nieuwe ontwikkeling. Dat is ook een andere groep, omdat zij niet de geslachtskenmerken van beide geslachten hebben.
merel schreef: 02 nov 2023, 16:17Daarbij maak ik mij zorgen wat dit met jongeren doet. Het percentage depressieve jongeren is nog nooit zo groot geweest. Mijn oudste heeft een goede vriendin die stelt dat zij trans is. Hierdoor depressief en zij automutileert. Ik heb het meisje een paar keer gezien. Ik vraag mij echt af of zij niet ' gewoon' lesbisch is in plaats van transseksueel.
Kun je uitleggen waarom je denkt dat zij 'gewoon' lesbisch is?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Bertiel schreef: 02 nov 2023, 16:14Er zijn ook mensen waar de geslachtskenmerkingen niet duidelijk zijn, naar binnengetrokken, of half man, half vrouw.
Man en vrouw schiep hij, voor de zondeval, na de zondeval is de hele schepping aangetast, ook in dit soort voorbeelden.
Dat is een zeer klein percentage, en personen die hiermee te maken hebben hebben een groot kruis. Daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Hoe om te gaan met deze zeer kleine groep is voor mij niet duidelijk, dus daar wil ik mij op dit moment niet in mengen.

Los daarvan:
De genderpropaganda gaat veel verder. Jongeren die in een kwetsbare fase krijgen een ideologie over zich heengestort, waarbij het geslacht een keuze word, er tientallen geslachten zijn waarmee jongeren zich kunnen identificeren, en geslachtsveranderingen worden gepromoot als je je op een bepaalde manier anders voelt. Dat is op geen enkele manier te rijmen met wat de bijbel ons leert. De bijbelse basis en het bijbelse normaal is en blijft dat God twee geslachten heeft geschapen, en dat wij zijn geroepen ons te voegen naar het geslacht dat God voor ons bepaald heeft.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 02 nov 2023, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel

Bericht door merel »

@ profesto Omdat ik in mijn vorige werk veel met lesbische vrouwen heb gewerkt.
merel

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef: 02 nov 2023, 16:34
Bertiel schreef: 02 nov 2023, 16:14Er zijn ook mensen waar de geslachtskenmerkingen niet duidelijk zijn, naar binnengetrokken, of half man, half vrouw.
Dat is een zeer klein percentage, en personen die hiermee te maken hebben hebben een groot kruis. Daar kunnen we het allemaal over eens zijn.

Maar de genderpropaganda gaat veel verder. Jongeren die in een kwetsbare fase krijgen een ideologie over zich heengestort, waarbij het geslacht een keuze word, er tientallen geslachten zijn waarmee jongeren zich kunnen identificeren, en geslachtsveranderingen worden gepromoot als je je op een bepaalde manier anders voelt. Dat is op geen enkele manier te rijmen met wat de bijbel ons leert. De bijbelse basis en het bijbelse normaal is en blijft dat God twee geslachten heeft geschapen.
Klopt en men realiseert zich niet dat naar ' het model' van Nederland geen enkel onderzoek is gedaan. Nederland was hierin eerst een voorbeeld, maar inmiddels voor veel landen niet meer. Recent was hier nog een actualiteiten programma over en eerder al over spijtoptanten bij BNN.
Profesto

Bericht door Profesto »

merel schreef: 02 nov 2023, 16:35 @ profesto Omdat ik in mijn vorige werk veel met lesbische vrouwen heb gewerkt.
Ok, maar dan begrijp ik niet waarom je dat label dan op dat meisje plakt? Zij zal toch zelf het beste weten hoe het zit?
Profesto

Bericht door Profesto »

Dat is een zeer klein percentage, en personen die hiermee te maken hebben hebben een groot kruis. Daar kunnen we het allemaal over eens zijn. Hoe om te gaan met deze zeer kleine groep is voor mij niet duidelijk, dus daar wil ik mij op dit moment niet in mengen.

Los daarvan:
De genderpropaganda gaat veel verder. Jongeren die in een kwetsbare fase krijgen een ideologie over zich heengestort, waarbij het geslacht een keuze word, er tientallen geslachten zijn waarmee jongeren zich kunnen identificeren, en geslachtsveranderingen worden gepromoot als je je op een bepaalde manier anders voelt. Dat is op geen enkele manier te rijmen met wat de bijbel ons leert. De bijbelse basis en het bijbelse normaal is en blijft dat God twee geslachten heeft geschapen, en dat wij zijn geroepen ons te voegen naar het geslacht dat God voor ons bepaald heeft.
Er wordt helemaal niets gepromoot. Graag onderbouwing?
Profesto

Bericht door Profesto »

merel schreef: 02 nov 2023, 16:37
Dat is een zeer klein percentage, en personen die hiermee te maken hebben hebben een groot kruis. Daar kunnen we het allemaal over eens zijn.

Maar de genderpropaganda gaat veel verder. Jongeren die in een kwetsbare fase krijgen een ideologie over zich heengestort, waarbij het geslacht een keuze word, er tientallen geslachten zijn waarmee jongeren zich kunnen identificeren, en geslachtsveranderingen worden gepromoot als je je op een bepaalde manier anders voelt. Dat is op geen enkele manier te rijmen met wat de bijbel ons leert. De bijbelse basis en het bijbelse normaal is en blijft dat God twee geslachten heeft geschapen.
Klopt en men realiseert zich niet dat naar ' het model' van Nederland geen enkel onderzoek is gedaan. Nederland was hierin eerst een voorbeeld, maar inmiddels voor veel landen niet meer. Recent was hier nog een actualiteiten programma over en eerder al over spijtoptanten bij BNN.
Er is doorgaand onderzoek naar de Nederlandse methode, en die methode wordt voortdurend tegen het licht gehouden.
Plaats reactie