Maanenschijn schreef: ↑02 nov 2023, 15:08
Profesto schreef:
J.C. Philpot schreef: ↑02 nov 2023, 14:48
Iemand die zelf in de war is, is geen crimineel, maar heeft hulp nodig.
Maar ik vind het propageren van dat soort denkbeelden, en dan al helemaal aan kinderen (op school of via school TV) wel crimineel. Het is een leugen waardoor velen misleid worden. Deze propaganda en hersenspoeling moet zo snel mogelijk verboden worden.
Wat een onzin. Er is geen kind die er een uur minder om slaapt. Het is geen leugen.
De hersenspoeling dat kinderen altijd hetero zijn moet stoppen.
Er zit nog iets tussen in hè. Tussen hetro/homo en een programma wat er op gericht is allerlei van verschillende ‘feelings’ boven water te halen. Daarnaast zal toch de Bijbelse lijn van man/vrouw uitgangspunt moeten zijn in wat we onze kinderen onderwijzen.
Ik schiet altijd wat in de contramine als in mijn ogen de werkelijkheid geweld wordt aangedaan m.b.t. dit onderwerp.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met:
en een programma wat er op gericht is allerlei van verschillende ‘feelings’ boven water te halen.
Verder bestaan er gewoon mensen die een intersekse conditie hebben (de I uit LHBTIQA+) die bij geboorte geen duidelijke mannelijke of vrouwelijke geslachtsorganen, of van beide een beetje hebben. Tot in het recente verleden werd er door artsen (al dan niet in overleg met de ouders) een keuze gemaakt, wat soms verstrekkende gevolgen had voor degene waar het om ging. Omdat zij zich niet ontwikkelen volgens het door de arts gekozen geslacht, krijgen zij vaak te maken met heel nare problemen, mentaal en fysiek. Raven van Dorst is bijvoorbeeld iemand met intersekse conditie.
Het gaat weliswaar om een kleine groep mensen, maar het is alsnog te simpel om te zeggen dat alleen man en vrouw bestaat.
En dan heb ik het dus nog niet eens gehad over transgender mensen en de non-binaire mensen (die laatste was in de tweet te zien).