Vakantie

merel

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Hendrikus schreef: 08 jul 2023, 23:16
merel schreef: 08 jul 2023, 21:19 Wij hebben van alles gehad: huisje, stacaravan, glamping tent, gehuurde tent, vouwwagen. Dit jaar hebben we een
( kleine) tent gekocht met luifel en de hoeveelheid mee te nemen spullen gehalveerd. Twee pub tentjes voor de kinderen ernaast. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen,. De eerste dag iig al prima. Al zijn we wel tot de verbijsterende ontdekking gekomen dat we de spelletjes zijn vergeten. En een vakantie zonder Rummikub kan uiteraard niet. Denk dat we maandag op zoek gaan naar een spelletjes winkel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Puptent

Tenzij je je kinderen naar de pub wilt lokken :langue
Haha, ik had hier al een ' niet juist gevoel' over..
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Komend weekend hoop ik op een onder ons bekende camping in het Friese Harich te kamperen. Kom ik daar (bewust of onbewust) nog forummers tegen?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
refo

Bericht door refo »

merel schreef: 08 jul 2023, 21:19 Wij hebben van alles gehad: huisje, stacaravan, glamping tent, gehuurde tent, vouwwagen. Dit jaar hebben we een
( kleine) tent gekocht met luifel en de hoeveelheid mee te nemen spullen gehalveerd. Twee pub tentjes voor de kinderen ernaast. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat bevallen,. De eerste dag iig al prima. Al zijn we wel tot de verbijsterende ontdekking gekomen dat we de spelletjes zijn vergeten. En een vakantie zonder Rummikub kan uiteraard niet. Denk dat we maandag op zoek gaan naar een spelletjes winkel.
Zelf maken van stukjes karton. Zo ingewikkeld is het niet.
Maar je zult inmiddels al wat gevonden hebben.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Zo hebben wij vroeger ooit een monopoly-speelbord gemaakt, dat bleek nog thuis te liggen.
- Niet meer zo actief -
Chrisje72

Bericht door Chrisje72 »

Wij kochten in spanje en Spaanse reiseditie. Wel grappig hoor, alles in het Spaans, ook de 'kanskaarten' wat in werkelijkheid een lijst was met alle opties van 3 dobbelstenen
refo

Bericht door refo »

Mannetje schreef: 20 jul 2023, 10:58 Zo hebben wij vroeger ooit een monopoly-speelbord gemaakt, dat bleek nog thuis te liggen.
Ja, ik ook. Wie niet rijk is, moet slim zijn.
Ook Scrabble, maar alles is verloren gegaan.
merel

Bericht door merel »

refo schreef: 20 jul 2023, 10:19
Zelf maken van stukjes karton. Zo ingewikkeld is het niet.
Maar je zult inmiddels al wat gevonden hebben.
Klopt, gevonden in Lienz, samen met Uno, en vele avonden gespeeld.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Deze vakantie al gespeeld:
- Scotland Yard
- Fortune
- Cluedo
newton

Bericht door newton »

Afgelopen zaterdag een stuk van Huib de Vries in het RD https://www.rd.nl/artikel/1028941-kerken-in-dansk over zin bezoek aan een kleine bijbelgetrouwe gemeente in Odense: https://www.kfodense.dk/ Op hun site staat een zusterkerk vermeldt https://www.kristentf.dk/ vlak voor Kopenhagen. Beide zijn nog wel een op een uurtje afstand van ons vakantieverblijf, met naar Odense nog een tussenliggende tolbrug van 540DKK voor een retourtje.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

De vouwwagen wordt oud en wij zitten toch aan opvolging te denken. Een vouwwagen vinden we best uitgebreid qua opzetwerk.
We denken nu aan een opblaas tent namelijk deze:
https://www.obelink.nl/obelink-miami-6- ... ltent.html
En een bagagewagen want dat krijgen we nooit in de auto met alles wat we meenemen.

Wil nog wel goed uitzoeken qua slapen en mijn rug, goed luchtbed of veldbed
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bertiel schreef: 26 jul 2023, 09:40 De vouwwagen wordt oud en wij zitten toch aan opvolging te denken. Een vouwwagen vinden we best uitgebreid qua opzetwerk.
En een bagagewagen want dat krijgen we nooit in de auto met alles wat we meenemen.

Je hebt tegenwoordig toch ook automatisch uitvouwbare vouwwagens?
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Ja maar ook dan ben je nog minimaal 1,5 uur bezig en het is nog best zwaar en boven je macht.
Dat vinden rug en nek niet alles
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bertiel schreef: 26 jul 2023, 09:50 Ja maar ook dan ben je nog minimaal 1,5 uur bezig en het is nog best zwaar en boven je macht.
Tja, kamperen is werken.
merel

Bericht door merel »

Bertiel schreef: 26 jul 2023, 09:40 De vouwwagen wordt oud en wij zitten toch aan opvolging te denken. Een vouwwagen vinden we best uitgebreid qua opzetwerk.

Wij zijn overgestapt van een vouwwagen naar ( opblaas) tent. Onze Redwood tent hebben wij gekocht bij 'de Vrijbuiter'. Wij hebben een 4-persoons tent gekocht, omdat de kinderen toch niet meer bij ons in de tent (willen) slapen. Voordeel is dat je makkelijker een plek krijgt op een camping. Met onze vouwwagen was dat wel eens ingewikkeld . Nadeel is dat wij met regen niet met zn allen in de tent kunnen zitten. Daarom willen wij voor volgend jaar een grotere tarp aanschaffen. Dan kunnen we daar met regen ook onder koken.
merel

Bericht door merel »

Bertiel schreef: 26 jul 2023, 09:50 Ja maar ook dan ben je nog minimaal 1,5 uur bezig en het is nog best zwaar en boven je macht.
Klopt, dat viel ons ( lees: mijn man) ook tegen. Het 'hoog' slapen vond ik wel erg prettig om de vouwwagen.
Plaats reactie